Hallo beste Tweakers,
Ik maak nu ongeveer een jaar gebruik van de volgende setup;
(ook zit hier nog 12gb ddr3 ram bij, maar ik was er zelf al achter dat dit niet compatibel is.)
Ik zat rond te kijken voor een upgrade voor mijn CPU, dit omdat ik in spellen als Call Of Duty Modern Warfare (2019) , GTA V & andere titels die vooral afhankelijk zijn van een goede processor begin te merken dat mijn i5-4570 aan vervanging toe is. Ik zat te kijken naar goede opties en kwam zelf een mooie optie tegen, namelijk een tweedehands;
Omdat deze processor een volledig andere socket is zal ik dus mijn moederbord moeten vervangen, ik zat hiervoor te denken aan een;
Ik heb op PCpartpicker al wat dingen gecheckt, en zie hier het volgende
Mijn vraag was of er verder nog dingen zijn waar ik tegen aan kan lopen tijdens het vervangen van het moederbord, de andere componenten kan ik namelijk niet via pcpartpicker checken. Ook vroeg ik mij af hoe het met deze waarschuwing zit, moet ik mijn bios updaten voordat ik de i5 die ik op het oog heb kan gebruiken, of kan dit als het ware "plug and play".
Ik hoor het graag als jullie mij kunnen helpen!
Ik maak nu ongeveer een jaar gebruik van de volgende setup;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4570 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI H81M-P33 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 1060 3GB StormX OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 6Gb/s, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-S | € 29,63 | € 29,63 |
1 | Voedingen | Xilence Performance C Series XP400 | € 28,43 | € 28,43 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 48,99 | € 48,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 107,05 |
(ook zit hier nog 12gb ddr3 ram bij, maar ik was er zelf al achter dat dit niet compatibel is.)
Ik zat rond te kijken voor een upgrade voor mijn CPU, dit omdat ik in spellen als Call Of Duty Modern Warfare (2019) , GTA V & andere titels die vooral afhankelijk zijn van een goede processor begin te merken dat mijn i5-4570 aan vervanging toe is. Ik zat te kijken naar goede opties en kwam zelf een mooie optie tegen, namelijk een tweedehands;
1 | Processors | Intel Core i5-7600K Boxed | € 264,99 | € 264,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 264,99 |
Omdat deze processor een volledig andere socket is zal ik dus mijn moederbord moeten vervangen, ik zat hiervoor te denken aan een;
1 | Moederborden | ASRock H110M-DGS | € 44,95 | € 44,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,95 |
Ik heb op PCpartpicker al wat dingen gecheckt, en zie hier het volgende
Ook ben ik er via PCPartPicker al achter gekomen dat ik ook mijn ramgeheugen zal moeten vervangen, dit omdat ik op dit moment 240-pins DDR3 ram geheugen gebruik. In het nieuwe moederbord zal dit een 288-pins geheugen moeten worden. Hiervoor dacht ik aan de;"Warning! Some Intel H110 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Kaby Lake-S CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions."
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 65,90 | € 65,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 65,90 |
Mijn vraag was of er verder nog dingen zijn waar ik tegen aan kan lopen tijdens het vervangen van het moederbord, de andere componenten kan ik namelijk niet via pcpartpicker checken. Ook vroeg ik mij af hoe het met deze waarschuwing zit, moet ik mijn bios updaten voordat ik de i5 die ik op het oog heb kan gebruiken, of kan dit als het ware "plug and play".
Ik hoor het graag als jullie mij kunnen helpen!