Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Janse89
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 11:03
Hallo, mijn oude desktop is aan vervanging toe en wil graag mijn eerste desktop zelf in elkaar zetten. Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan loop ik er tegen aan dat ik niet precies weet of alles werkt met elkaar en of ik andere domme fouten maak. Ik heb gekeken naar de BBG en aan de hand daarvan een selectie gemaakt. Het is voor mij ook belangrijk dat het niet te ingewikkeld is om hem in elkaar te zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast dat de pc gebruikt wordt voor mails en normaal gebruik wil ik nog wel eens met Photoshop bezig en ben ik van plan af en toe games er op te gaan spelen maar niet online (bijvoorbeeld Far Cry 5, Anno 1800 en Red Dead Redemption 2). Ik heb een MSI GeForce GTX 1060 6GT OC liggen welke ik wil overzetten naar mijn nieuw te kopen systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 - 900 €

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik loop te twijfelen over het moederbord, waar de BBG aanbeveelt om bijvoorbeeld een MSI X470 Gaming Plus Max of een MSI B450M PRO-VDH Max te nemen hebben deze beide geen Wifi en bluetooth aansluiting. Nu heb ik een duurder moederbord gevonden waar dit al in zit, maar zit te twijfelen of ik niet beter voor een van de 2 bovenstaande moederborden te gaan uit de BBG en dan een wifi en bluetooth adapter te kopen. Ik heb geen mogelijkheid om de desktop bedraad aan te sluiten op dit moment dus vandaar dat ik hem op wifi wil kunnen aansluiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk maakt het mij niet uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voorkeur gaat uit naar een zo geruisloos mogelijk systeem

Ga je overklokken?
Nee standaard is prima

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen hebben op onderstaande build en de comptabiliteit ervan. Zijn er dingen welke ik over het hoofd zie? Wanneer jullie bijvoorbeeld adviseren een andere videokaart te overwegen is dat ook geen probleem, ik weet niet hoe lang de 1060 het nog volhoud.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon MAX WiFi€ 149,75€ 149,75
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,43€ 85,43
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 9,06
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 65,90€ 65,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 106,87€ 106,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,71

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
Ben geen fan van moederborden met de wifi-antennes zo dicht tegen de behuizing. Zou dan liever pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming met pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 nemen.

TX550M V2 is te duur. Klein beetje erbij en je hebt een betere en stillere pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W. 450w is meer dan genoeg want het systeem verbruikt iets meer dan 200w max.

Verder prima

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Wel een ontzettend dure en bijna niet leverbare behuizing in verhouding tot je budget. Ik zou eerder een behuizing nemen van rond de 50 euro en ook die CPU koeler is overbodig. Dat bij elkaar genomen scheelt je zo'n 80 a 90 euro wat je weer kan stoppen in een betere SSD of B550 moederbord of andere dingen.

@Uszka Die wifi antennes zijn echt geen probleem. Wifi is afhankelijk van je signaal en omgevingsfactoren. Ik heb een draadloos kaartje in de PC van m'n vriendin zitten met de antennes recht naar achteren uitstekend (dus niet rechtop) en die gaat moeiteloos dwars door een betonnen vloer van 30cm dik. Als je gewoon een beetje speelt met je apparatuur en op een goede plek neerzet, werkt het prima.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:36:
Wel een ontzettend dure en bijna niet leverbare behuizing in verhouding tot je budget.
Dat valt wel mee hoor! Er zit immers geen videokaart in het budget. Ga je een videokaart van zeg €300 meerekenen dan kom je op een systeem van rond de €1000 en dan is een kast van een tientje of 8 niet zo'n gekke keuze.
@Uszka Als je gewoon een beetje speelt met je apparatuur en op een goede plek neerzet, werkt het prima.
Daar zeg je wat. Of je apparatuur verschuiven of alleen dat antennetje. Dat scheelt toch wel wat. Als het voor de prijs niet uit maakt vind ik mijn oplossing beter.

• Janse89
@Uszka Bedankt voor je reactie, ik zal in dat geval de voeding veranderen naar de be quiet 11 450W.

Wat betreft het moederbord ik denk dat ik liever een goed moederbord zonder wifi heb dan een mindere met, aangezien ik een wifi adapter er inderdaad ook in kan zetten. Met betrekking tot het verschil tussen een Asus ROG Strix B450-F Gaming en de Asus ROG Strix B550-F Gaming ga ik deze 80€ verschil in mijn gebruik merken of is de 550 beter voorbereid op de toekomst oid?

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 14:54
B550 kan je nog de volgende amd cpu inpluggen zonder problemen. Bij een 450 zal je een bepaalde bios upgraden moeten door waardoor je systeem eigenlijk niet meer terug kan en zijn er geen garanties. Een b550 heeft ook wat meer bandbreedte en je kan een 4x m2 ssd gebruiken. De b550 is eigenlijk de verbeterde 450 die “uitgefaseerd” wordt

pvoutput

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Janse89 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:22:

Wat betreft het moederbord ik denk dat ik liever een goed moederbord zonder wifi heb dan een mindere met, aangezien ik een wifi adapter er inderdaad ook in kan zetten. Met betrekking tot het verschil tussen een Asus ROG Strix B450-F Gaming en de Asus ROG Strix B550-F Gaming ga ik deze 80€ verschil in mijn gebruik merken of is de 550 beter voorbereid op de toekomst oid?
Die laatste die je noemt is er ook een versie van met een externe wifi antenne.

pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)

Dan is het verschil dus al minder dan 80 euro.

• Janse89
@Djarune Goed punt, dan ga ik voor dat moederbord.

Wanneer ik een upgrade van mijn videokaart wil doen welke zouden jullie dan adviseren welke redelijk toekomst proof is, aangezien ik nog wel budget heb (max €250). Ik zag namelijk dat ik voor Far Cry 6 het nog net ga redden met mijn huidige videokaart. Na zelf wat online te hebben gelezen kwam ik uit op de Asus ROG Strix RX 5500 XT 8G GAMING OC, aangezien deze 8GB heeft, minimaal 2 display poorts en een hoge geheugensnelheid heeft.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Janse89 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:01:
Wanneer ik een upgrade van mijn videokaart wil doen welke zouden jullie dan adviseren welke redelijk toekomst proof is, aangezien ik nog wel budget heb (max €250). Ik zag namelijk dat ik voor Far Cry 6 het nog net ga redden met mijn huidige videokaart. Na zelf wat online te hebben gelezen kwam ik uit op de Asus ROG Strix RX 5500 XT 8G GAMING OC, aangezien deze 8GB heeft, minimaal 2 display poorts en een hoge geheugensnelheid heeft.
Als je kijk naar deze categorie kaarten zou ik je voeding terug schroeven naar een 450W.
Dit is een mooie:
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Dan wordt je budget voor de kaart 270 euro. Ga dan voor deze:
pricewatch: ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC

Moet je nog ergens 5 euro vandaan toveren ;)

• Janse89
@Djarune Was een goed idee alleen heeft Amazon even de prijs met 20€ verhoogd. Ik zit te denken om toch voor de Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G te gaan. Iets mindere prestaties in vergelijking met de 5600XT als ik de reviews lees maar dan kan ik wel weer een tijd vooruit denk ik.

Met betrekking tot de voeding die ga ik inderdaad terug schroeven naar 450W, ik ga op advies van @Uszka voor de be quiet! Straight Power 11 450W

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zou even paar maanden door spelen dan met de oude kaart en dan na introductie van de nieuwe videokaarten een nieuwe kopen. Dan krijg je voor jezelf geld waarschijnlijk een flink betere kaart.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Janse89
Oké ga ik dat doen 👍🏼

Nog een vraag voor het installeren, mijn kast heeft wat vertraging en komt pas over 2 weken. Nu wil ik eigenlijk dat als de kast komt dat windows al op de ssd staat en het gewoon een kwestie van inbouwen wordt. Mijn idee was om een back up van de hdd schijf van mijn (oude) laptop te maken en op een usb te zetten (Deze laptop met windows 10 wordt niet meer gebruikt). Vervolgens de hdd uit de laptop te halen en dan de ssd via een externe behuizing aan te sluiten op de laptop en dan windows via de usb te installeren zodat deze gebruiksklaar is. Gaat dit goed of is het beter om windows te gaan installeren wanneer de desktop helemaal gebouwd is?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Janse89 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:37:
Oké ga ik dat doen 👍🏼

Nog een vraag voor het installeren, mijn kast heeft wat vertraging en komt pas over 2 weken. Nu wil ik eigenlijk dat als de kast komt dat windows al op de ssd staat en het gewoon een kwestie van inbouwen wordt. Mijn idee was om een back up van de hdd schijf van mijn (oude) laptop te maken en op een usb te zetten (Deze laptop met windows 10 wordt niet meer gebruikt). Vervolgens de hdd uit de laptop te halen en dan de ssd via een externe behuizing aan te sluiten op de laptop en dan windows via de usb te installeren zodat deze gebruiksklaar is. Gaat dit goed of is het beter om windows te gaan installeren wanneer de desktop helemaal gebouwd is?
In theorie zou het kunnen, Windows is tegenwoordig vrij goed met achteraf drivers aanpassen. Maar ik zou me de moeite besparen. zorg dat je de windows 10 installatie bestanden op usb hebt. Windows 10 basis installeren is dan nog geen 30 minuten tegenwoordig.

Dan weet je ook zeker dat je de juiste drivers voor alles hebt. En dat je geen gezeik krijgt met een win10 key die niet wil her-activeren ivm veranderde hardware.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Als je installatie van te voren wil configureren, heb je geen kast nodig. Je kan ssd, ram, moederbord en gpu gewoon zonder kast aansluiten en daarna bij je voeding steken. Zo kan je windows installeren op je ssd en de benodigde drivers en weet je alvast of alles al goed werkt. Wanneer je klaar bent, berg je het allemaal weer totdat je nieuwe kast aankomt.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
soldin schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:16:
Als je installatie van te voren wil configureren, heb je geen kast nodig. Je kan ssd, ram, moederbord en gpu gewoon zonder kast aansluiten en daarna bij je voeding steken. Zo kan je windows installeren op je ssd en de benodigde drivers en weet je alvast of alles al goed werkt. Wanneer je klaar bent, berg je het allemaal weer totdat je nieuwe kast aankomt.
Maar hoe zet je de pc dan aan zonder i/o?

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Met een schroevendraaier. Op youtube kan je wel een paar filmpjes vinden die laten zien hoe dat moet. Het is niet gevaarlijk alleen een beetje onhandig in tegenstelling tot een power knop.

[ Voor 30% gewijzigd door soldin op 02-08-2020 18:36 ]

• Janse89
@soldin oh top dat wist ik niet, bedankt!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Feitelijk is dat wat de knop doet, even de twee pinnen aan elkaar aansluiten :)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Janse89
Bedankt voor alle reacties, inmiddels alles binnen maar wat ik mij nog afvraag is of ik nog extra fan's nodig heb. Ik heb op dit moment alleen de 2 fan's welke bij de behuizing zaten geïnstalleerd en heb de "be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm" nog liggen maar weet niet waar en of ik deze zal installeren. Is het aan te raden deze fan aan de bovenkant te plaatsen of aan de voorkant? Of kan kan ik er beter nog zo een bij kopen en deze beide aan de voorkant plaatsen en de standaard fan welke nu aan de voorkant zit dan boven in zetten?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 18:24

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Aan de voorkant zo dat je 2x in 1x uit hebt, dat werkt het beste bij de meshify.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
En wat is het allemaal geworden uiteindelijk?

• Janse89
Dit is hem geworden

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 185,05€ 185,05
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 90,15€ 90,15
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 9,06
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 57,38€ 57,38
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 450W€ 91,53€ 91,53
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 104,10