Nieuwe NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Op dit moment heb in een Synology DS115j. Deze gebruik ik om dingen via nieuwsgroepen te downloaden en om films en series te streamen via mijn Shield TV. Omdat dit een budgetmodel is gaat het uitpakken en repareren vrij traag. Ook DSM werkt vrij traag. Ik kijk regelmatig naar een wachtscherm.Ik ben dus op zoek naar een nieuwe NAS die wat meer power in huis heeft. Ik zou graag bij Synology willen blijven omdat ik verder wel gecharmeerd ben van DSM. Ik heb op dit moment 1 schijf erin. Op zich vind ik dat prima. Ik hoef niet perse een tweede schijf oid. Alles wat erop staat mag bij een crash verloren gaan.

Heeft iemand een goede suggestie voor een nieuwe NAS? Ik zou met mijn budget graag onder de 400 euro blijven. Goedkoper is natuurlijk wel beter :D

Het voornaamste is dat ik wil dat het uitpakken niet meer zo traag gaat als dat het nu gaat.

No guts, no glory!

Beste antwoord (via KillGhost op 29-07-2020 14:39)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KillGhost Als het allemaal wat sneller moet dan zou ik voor de pricewatch: Synology DS220+ gaan.

Past prima in je budget en heeft t.o.v. de DS120j, een veel snellere (Intel) CPU waardoor je ook diverse applicaties kan draaien. RAM is 2GB i.p.v. 512mb en mocht je in de toekomst toch nog willen uitbreiden dan heb je altijd nog een extra slot over.

Zie ook: https://www.synology.com/...cts/compare/DS120j/DS220+

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 27-07-2020 18:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Synology DS120j ??
Ben je voor 100 euro klaar.

Maar goed, het verschil met een DS115j zal mogelijk niet zo heel groot zijn, het is en blijft immers het instapmodel.

Wil je echt progressie maken, kijk dan naar de pricewatch: Synology DS220+

[ Voor 50% gewijzigd door Microkid op 27-07-2020 18:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KillGhost Als het allemaal wat sneller moet dan zou ik voor de pricewatch: Synology DS220+ gaan.

Past prima in je budget en heeft t.o.v. de DS120j, een veel snellere (Intel) CPU waardoor je ook diverse applicaties kan draaien. RAM is 2GB i.p.v. 512mb en mocht je in de toekomst toch nog willen uitbreiden dan heb je altijd nog een extra slot over.

Zie ook: https://www.synology.com/...cts/compare/DS120j/DS220+

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 27-07-2020 18:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Bedankt voor het advies. Het is inderdaad de DS220+ geworden.

No guts, no glory!