geen geld terug na gratis annulering, geen contact mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Hallo,

Alweer een hele tijd terug heb ik een hotel geboekt in Frankrijk. Ivm Corona was het niet mogelijk om hier gebruik van te maken. Jammer maar helaas. Gelukkig bood Booking de mogelijkheid om ivm corona, de boeking gratis te annuleren.

Hier heb ik voor gekozen, heb ook netjes een bevestiging gekregen van Booking hiervoor (annuleringskosten van €0 ipv de aankoopsom).

Het hotel lag echter dwars en vond dat dit niet mogelijk was bij deze booking.

Naar mijn idee heb ik met het hotel niks te maken, ik doe zaken met booking.
Booking is echter niet te bereiken.

Hun moeilijk te vinden telefoonnummer vraag om een boekingsnummer, echter wordt die van mij niet geaccepteerd.
Ik heb meermaals hun webformulier ingevuld evenals hun Twitter, maar zover nog 0 reactie.

Ik heb de vraag nu ook maar even uitgezet bij de creditcardmaatschappij, maar ik weet niet of dit iets is waar zij wat mee kunnen.

Heeft iemand nog een idee wat ik hiermee kan?
Of een manier om booking wel te bereiken |:(

Het is wel duidelijk dat die lui de laatste maanden alles in het werk hebben gesteld om contact zo moeilijk mogelijk te maken

Beste antwoord (via timberleek op 02-09-2020 09:06)

Anoniem: 472287

Het beste is om ze inderdaad (weer) te bellen op hun engelse telefoonnummer (google) en een werkend reserveringsnummer op te geven.

Zodra je eenmaal een echt persoon te pakken hebt is het altijd snel en goed geregeld bij booking.com. Die (on)bereikbaarheid is echt killing.

Je mag me een DM sturen voor een werkend reserveringsnummer om het telefoonmenu door te komen.

(Hint: ergens boeken ver vooruit met gratis annuleren, waar je NIET vooruit hoeft te betalen. Dat nummer gebruiken, je probleem oplossen en cancellen. Kut, maar dat roepen ze over zichzelf af)

Zodra je ze te pakken hebt is de frustratie snel weg (is mijn ervaring). Al een x of 5 terugbetaling nodig gehad en ze hebben daar een mooi portal voor (link krijg je natuurlijk NA telefonisch contact).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-07-2020 17:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:37
Makkelijkste weg lijkt me via de CC en de annuleringsbevestiging meesturen.
Aangevend at je nog geen refund hebt gehad en dat zij het graag moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

timberleek schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:04:
...
Ik heb de vraag nu ook maar even uitgezet bij de creditcardmaatschappij, maar ik weet niet of dit iets is waar zij wat mee kunnen.
Welke maatschappij?

MasterCard heeft op hun site een PDF'je staan. Invullen, bewijs bijvoegen (zoals de mail van Booking) dat de annulering kostenloos is en gaat plaatsvinden, insturen, klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Welke maatschappij?

MasterCard heeft op hun site een PDF'je staan. Invullen, bewijs bijvoegen (zoals de mail van Booking) dat de annulering kostenloos is en gaat plaatsvinden, insturen, klaar.
ICS card services biedt een overzicht van mogelijkheid tot terughalen van een onterechte betaling hier:

https://www.icscards.nl/k...gheid/onterechte-betaling

Uiteindelijk is het inderdaad Booking dit normaal de afboeking doet en dit ongedaan moet maken. Vreemd dat je het met het hotel moet opnemen.

Wij zijn blijkbaar niet de enige met dit probleem: gratis annuleren werd 'hier heb je een voucher te besteden voor 31-12-2020'. Ook wij zijn in gevecht om de gratis annulering alsnog geregeld te krijgen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
ANWB Visa (via ICS cards).
NiGeLaToR schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:35:
[...]
ICS card services biedt een overzicht van mogelijkheid tot terughalen van een onterechte betaling hier:

https://www.icscards.nl/k...gheid/onterechte-betaling

Uiteindelijk is het inderdaad Booking dit normaal de afboeking doet en dit ongedaan moet maken. Vreemd dat je het met het hotel moet opnemen.

Wij zijn blijkbaar niet de enige met dit probleem: gratis annuleren werd 'hier heb je een voucher te besteden voor 31-12-2020'. Ook wij zijn in gevecht om de gratis annulering alsnog geregeld te krijgen.
Ah kijk, die kwam ik niet tegen op hun site. Ga ik dat maar eens proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Het beste is om ze inderdaad (weer) te bellen op hun engelse telefoonnummer (google) en een werkend reserveringsnummer op te geven.

Zodra je eenmaal een echt persoon te pakken hebt is het altijd snel en goed geregeld bij booking.com. Die (on)bereikbaarheid is echt killing.

Je mag me een DM sturen voor een werkend reserveringsnummer om het telefoonmenu door te komen.

(Hint: ergens boeken ver vooruit met gratis annuleren, waar je NIET vooruit hoeft te betalen. Dat nummer gebruiken, je probleem oplossen en cancellen. Kut, maar dat roepen ze over zichzelf af)

Zodra je ze te pakken hebt is de frustratie snel weg (is mijn ervaring). Al een x of 5 terugbetaling nodig gehad en ze hebben daar een mooi portal voor (link krijg je natuurlijk NA telefonisch contact).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-07-2020 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
Nog even een update van mijn kant.

Het geld is vandaag binnengekomen.

Nadat ik van Intelligo een alternatief (werkend) boekingsnummer + pin had gekregen kon ik booking weer bereiken. Mijn case was op inactief komen te staan en daarom niet meer te gebruiken. De medewerker heeft hem direct weer actief gemaakt waarna ik weer "regulier" kon bellen.

Ze hebben aan de telefoon nog even de corona-annuleringsregels doorgenomen om te checken of ik inderdaad recht heb op geld terug. Hier waren ze het mee eens.
Daarop kreeg ik een verzoek om een betaalbewijs te overleggen welke zij zouden doorspelen naar het hotel met verzoek op terugbetaling. Mijn creditcardafschrift geupload en afwachten maar.

Toen betwistte het hotel het betaalbewijs. De hotelnaam op het afschrift was namelijk anders dan die van de boeking (maar daar kan ik ook vrij weinig aan doen). Daarom weigerde ze te betalen.

Dit weer bij booking neergelegd die het hebben onderzocht en concludeerde dat het bewijs wel degelijk legit was.

Nu een "definitief" terugbetaalverzoek bij het hotel neergelegd waar ze binnen de afkoelperiode niet aan hebben voldaan. Nu heeft booking, in hun plaats, het geld aan mij geretourneerd.

Het duurt even (ook door traagheid aan mijn kant), maar de booking klantenservice is wel echt behulpzaam.
Pagina: 1