Stugge kabel heeft voorkeur. Maar dan wel met LSA aan beide kanten.
Gezien dat de kabel er al ligt inclusief connectors zou ik daar niet meer aan beginnen. TS wil het alleen netjes wegwerken. Dus dan gewoon een keystone in een in- of opbouw wcd. En ja, er zijn keystones met female aan beide kanten. Is niks mis mee, zeker niet in een thuissituatie. Zie mijn eerdere post voor de dingen die je nodig hebt. Ik heb een inbouw WCD gelinkt maar ze zijn er vast ook in opbouw variant.
/edit;
Deze bijvoorbeeld
https://www.allekabels.nl...kFpoB1f0ZP5hoCl1sQAvD_BwE
Schroef je zo op de muur in je tuinhuis. Wel een dubbele dus 1 poort ff dichtplakken tegen het stof.
Deze is enkel;
https://www.netwerkproduc...or-1-x-keystone-jack.html
Weet alleen niet welke utp female-female keystone daarin past. Maar dat kun je aan de webwinkel vragen, prima shop!
Ik heb ook de voorkeur voor stugge kabel inclusief netjes afmonteren op LSA maar ik heb ook 5 jaar lang een soepele prefab kabel onder mijn eerste huurhuis gehad (direct van modem/router naar studeerkamer, ook in de kruipruimte) die net 2 meter te kort was. Waar hij naar boven kwam op studeerkamer zat er een UTP koppelstuk op en vanaf daar 2 meter prefab UTP naar mijn switch. Nooit problemen mee gehad.. In mijn tweede huurhuis had ik een kortere afstand van meterkast naar studeerkamer maar moest ik wel onder de (dunne) vloerbedekking door, heb dat toen met 2 koppelstukken en 2 meter flat utp onder de vloerbedekking opgelost (mocht niet boren of frezen daar). Ook nooit problemen mee gehad. Kijk, het zijn houtje touwtje oplossingen, dat zeker. Maar als de boel gewoon bereikbaar is en niet compleet weggewerkt is er niet zoveel mis met langere afstanden icm soepele UTP kabel. (Ik heb het nu in mijn koophuis van meterkast naar zolder wel netjes met stugge kabel en LSA, maar dat zit inmiddels allemaal weggewerkt achter inbouwkasten enzo dus niet meer bereikbaar. De LSA verbindingen wel uiteraard maar de kabel niet.)
Die keystones die in een WCD passen met aan beide kanten UTP female zijn ook niks anders dan koppelstukjes... Er zijn vele soorten keystones (ook met LSA) maar de TS kan prima af met een WCD met UTP koppelstuk keystone. Aan de andere kant (bij zijn switch) zit er ook gewoon een connector op dus als hij de kabel gaat vervangen voor stug moet hij aan twee kanten met LSA gaan werken..
[
Voor 107% gewijzigd door
FreakNL op 27-07-2020 21:10
]