Toon posts:

Maxtor HD met doorgebrande zekering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door toedoen van een goedkope 300w PSU (NT in Hilversum, Avoid) die (na 3 dagen) plofte is nu de eerste zekering van mijn Maxtor TNT III 27Gb doorgebrand, de rest van de HD ziet er prima uit. Is er iemand die weet waar deze zekeringen te krijgen zijn of waar ik hem kan laten maken?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je nog garantie hebt, gewoon terug -gaan naar de winkel waar je de HD hebt gekocht.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Kun je geen aanspraak maken op de garantie ?

-

Verwijderd

Als je kan ziet dattie kapot is, kan je hem zelf wel veranderen, maar ivm met evt. garantie zou ik gewoon ff bij je pc-boer binnenlopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen garantie meer, mischien bij Maxtor zelf..

Gaat mij eigenlijk meer om de data die erop staat, zou ik die winkel die me die gara PSU heeft verkocht (meer dan 3 dagen moeten ze het toch wel uithouden) aansprakelijk kunnen stellen?

Verwijderd

Nou wist ik niet dat er een zekering op HDD's zat (weer wat geleerd)
Maar als het inderdaad een zekering is dan kun je er effe een stukje draad op solderen / plakken met tape, je data rippen en terug naar de winkel.

Een zekering is namelijk niet meer dan een dun draadje.

Oh wee als het geen zekering is...!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 19:42 schreef Masta-T het volgende:

Een zekering is namelijk niet meer dan een dun draadje.

Oh wee als het geen zekering is...!
Ik vermoed dat ie een weerstandje bedoelt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Op woensdag 08 augustus 2001 19:59 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ie een weerstandje bedoelt.
ff pic ervan ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even geen digicam bij de hand,

Is een langwerpig geel ding, veel groter dan de gemiddelde weerstand(2cm), zitten er 3 op de printplaat, de ene het dichtst bij de power connector is um...geexplodeerd

op de printplaat staat C202 erbij
Hij is (rechtstreeks) verbonden met de 3e pin van de powerconnector en via een weerstandje met de 4e pin van de powerconnector

van binnen ziet het eruit als 2 alu blokjes met een koper draadje ertussen (wat dus gebroken is)

Veel beter dan een foto ;)

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ten eerste: uitkijken met zekeringen en doorverbinden want dan kan je misschien helemaal niet meer bij je data. Zo'n ding zit er niet voor niets.

Ten tweede: is het niet makkelijker het serienummer op de website in te voeren en je garantie te checken?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Da's GEEN zekering maar een condensator.
Uit je beschrijving lijkt mij dat-ie ervoor dient om pieken/dalen in je voedingsspanning op te vangen. (ontstoorcondensator) als je die vervangt door een draadbrug zal die weerstand met een luide klap naar de vaantjes gaan; kun je nog lachen ! (NIET doen dus)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05
Op woensdag 08 augustus 2001 19:36 schreef Zhentarim het volgende:
Nee, geen garantie meer, mischien bij Maxtor zelf..

Gaat mij eigenlijk meer om de data die erop staat, zou ik die winkel die me die gara PSU heeft verkocht (meer dan 3 dagen moeten ze het toch wel uithouden) aansprakelijk kunnen stellen?
1. Geen garantie meer??? je winkelgarantie maybe niet, maar Maxtor heeft 3 jr, en ik denk niet dat je DAAR al over bent :)

Opsturen dus dat kreng.

2. De tent die die PSU verkocht heb aansprakelijk stellen kan denk ik niet.. Dunno eik.
Ten 1e ben je zelf verantwoordelijk voor backups (Je kan de bliksem ook niet verantwoordelijk houden als je kast naar de tering is)
Ten 2e: Mocht je toch aansprakelijkheid willen doen, kun je beter de fabrikant aanpakken van die PSU, omdat hun zo'n verrotte voeding maken, zonder beveiliging tegen overspanning enz..

Mocht je er toch werk van wille maken... Succes

3. Zelf repareren... kans is klein.
een condensator knalt er niet voor nix uit, kans dat die als ENIGE verrot is, is errug klein.
Pagina: 1