Computer behuizing veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerG23
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-02-2022
ik heb een Dell T5500 maar ik vindt die beheuzing saai dus wil ik hem vervangen met een leuke Gaming beheuzing maar ik weet de formaat van de moederbord en de power niet ik weet wel dat deze power 850 watt heeft
PS: ik wil alles van die computer op een nieuwe beheuzing zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er zal vast ergens online staan wat de volledige specificaties zijn van de inhoud van een Dell T5500, dus je kunt eens beginnen om die op te zoeken. :)

Verder kan alleen crew reageren hier in SM, dus ik schop je topic even naar een subforum war de gewone gebruikers ook kunnen meedenken. :)

Schop een Modje => Complete Systemen & Laptops

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@ComputerG23 aangezien de oude behuizing toch open moet als je later alles eruit wil halen, waarom dat niet nu vast doen en de afmetingen van het moederbord er vast bij pakken?

Ook kan je dan (waarschijnlijk) de bevestigingspunten vinden waar het moederbord door middel van schroefjes in de kast vast zit; als het moederbord enigszins courant is, komen de schroefjes overeen met een "ATX" standaard en kan je de goede case erbij zoeken.

Overigens: is het https://www.parts-people.....php?action=item&id=21668 want dan heb je de afmetingen al; is makkelijker misschien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerG23
Ja maar ik speel spellen dus als ik eruit haal moet ik hem weer erin doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerG23
Maar dankje voor je rea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ComputerG23 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:45:
Ja maar ik speel spellen dus als ik eruit haal moet ik hem weer erin doen
Ja, je PC zal minstens 1x helemaal uit elkaar moeten inderdaad. Als je dat niet ziet zitten, dan is een nieuwe behuizing niet handig.

Maar, je kan toch je huidige open maken (en dus niet alles eruit halen) en even secuur meten wat de afmetingen van het mainboard zijn en de afstanden tussen alle schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerG23
Ja klopt maar ik zag sommige mensen zeggen dat dell speciale dingen gebruiken daarom het niet mogelijk is om een andere beheuzing te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nwvv6fkijt431.jpg?width=960&format=pjpg&auto=webp&s=60ec0d53af75784080a360420ed14c4206c8d0bd
https://www.reddit.com/r/...s_into_a_new_case_wheres/

Tenzij jij een andere T5500 hebt; het kan dus wel maar misschien zijn er inderdaad andere zaken die "net niet" passen.

In ieder geval genoeg aanwijzingen om even je budget scherp te stellen en misschien toch een andere behuizing te gaan zoeken ;0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerG23
Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
Zonder dremel en boor gaat het niet lukken want Dell wijkt af van de ATX standaard voor zowel moederbord als voeding. Ook de connectors van het front I/O wijken af zodat je die niet zonder modificatie aan kunt sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Uszka op 27-07-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Sowieso een first world problem dit.

Leuk je kast dan op met een paar frutsels of werk hem weg zodat je hem niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Uszka schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:31:
Zonder dremel en boor gaat het niet lukken want Dell wijkt af van de ATX standaard voor zowel moederbord als voeding. Ook de connectors van het front I/O wijken af zodat je die niet zonder modificatie aan kunt sluiten.
Het "probleem" is dat Dell niet de enige is die zich niet aan standaarden houdt; het lijkt wel alsof iedere "Merk" pc fabrikant er zijn / haar eigen interpretatie op na houdt.

Niet dat het iets nieuws is, maar niet minder irritant.

Heb het zelf ervaren met dit soort systemen .

[ Voor 22% gewijzigd door Comp User op 27-07-2020 21:06 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1