[PC] XBox Live Gold code bruikbaar voor XBox Game Pass PC ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 09:38
I heb hier nog een stokoude ongebruikte jaarcode gevonden voor XBox Live Gold, nog van in de tijd van onze XBox 360.
Een XBox One hebben we nooit gehad en ook de XBox Series X zijn we niet van plan te kopen. Wel ga ik wellicht een nieuwe PC kopen, en zou de XBox Game Pass for PC daarom wel handig kunnen zijn.

Kan ik deze code nog nuttig gebruiken hiervoor ? Ik heb wel gevonden hoe je een XBox Live Gold code kunt gebruiken voor XBox Game Pass Ultimate (12m code = 3m Ultimate) maar die Ultimate ben ik dus niets mee wegens geen (moderne) XBox. Maar ik vind niets terug over het gebruik voor XBox Game Pass for PC, wat eenzelfde kost heeft als XBox Live Gold vroeger en waar ik dus vermoedelijk 12m voor zou krijgen.

Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie, buiten de code dan maar op de 2dehands markt te gooien ?

EDIT: vorig jaar was er een truuk om GPU te krijgen voor de normale prijs. Ik dacht dat dat al lang niet meer werkte, maar terwijl ik nog aan het rondzoeken ben, kom ik ineens dit tegen op een site van Microsoft :
Xbox Game Pass Ultimate
Xbox Live Gold and over 100 high-quality games for one low monthly price (subscription continues automatically). Play together with friends and discover your next favorite game. Terms apply. See description below.

Joining Xbox Game Pass Ultimate will upgrade your remaining Xbox Live Gold or Xbox Game Pass for Console or Xbox Game Pass for PC time into Xbox Game Pass Ultimate for the same amount of time, up to 36 months. All conversions are final. See xbox.com/gamepass for details.

Cancel anytime to stop future charges.
Dit lijkt er op te wijzen dat als je een actieve XBox Live Gold hebt, je die kan converteren naar GPU aan 1:1, en ik op die manier dan toch 1 jaar GPU zou hebben, wat ook prima is als ik toch alleen het PC gedeelte gebruik. Moet me dan wellicht wel reppen, gezien XBox Live Gold verdwijnt. Op dit moment kan ik alleszins nog altijd codes uitwisselen op https://www.xbox.com/nl-BE/live/gold .

[ Voor 41% gewijzigd door Twixie op 27-07-2020 12:19 ]