Goedemorgen alle,
ik heb een vraag die luid als volg.
Ik heb een 1 fase lader in de auto die 7,4 kwh kan laden,
nou heb ik een 3 fase laadpaal van 22 kwh gekocht om toekomstbestendig te zijn,
momenteel zit de laadpaal achter een 1x16 A aardlekautomaat ( dus op 1 fase )
Mijn vraag is als ik de laadpaal aan een 3x16 A aardlekautomaat aansluit, met hoeveel vermogen kan ik dan laden?
Blijf dat 3,7 kwh? of kan dan het vermogen over 2 fase's gehaald worden zo dat ik toch 7,4 kwh kan laden?
voor de kenners onder ons zal dit waarschijnlijk een hele domme vraag zijn, maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen!
overigens wordt alles aangesloten ( eventueel als het zin heeft om het te doen ) door een erkend installateur,
ik zou alleen graag willen weten of het gaat ( of mijn gedachte daar over correct zijn).
Met vriendelijk groet Terry
ik heb een vraag die luid als volg.
Ik heb een 1 fase lader in de auto die 7,4 kwh kan laden,
nou heb ik een 3 fase laadpaal van 22 kwh gekocht om toekomstbestendig te zijn,
momenteel zit de laadpaal achter een 1x16 A aardlekautomaat ( dus op 1 fase )
Mijn vraag is als ik de laadpaal aan een 3x16 A aardlekautomaat aansluit, met hoeveel vermogen kan ik dan laden?
Blijf dat 3,7 kwh? of kan dan het vermogen over 2 fase's gehaald worden zo dat ik toch 7,4 kwh kan laden?
voor de kenners onder ons zal dit waarschijnlijk een hele domme vraag zijn, maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen!
overigens wordt alles aangesloten ( eventueel als het zin heeft om het te doen ) door een erkend installateur,
ik zou alleen graag willen weten of het gaat ( of mijn gedachte daar over correct zijn).
Met vriendelijk groet Terry