Mijn vraag
Ik heb een class 'Info' die op zijn beurt weer andere classes instanced. Ik geef op dit moment $infoId mee aan de subclass zodat hij ook de juiste data laadt:
Is het mogelijk dat ik vanuit de Info_extra toegang kan krijgen tot het de (publieke) eigenschappen van Info, het object dat Child_extra geïnitialiseerd heeft? Zodat zoiets mogelijk wordt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP 7.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard ben ik bekend met het Parent/Child principe maar dit is iets wat ik expliciet NIET zoek. Ik houd alle basisinformatie in de class 'Info' en naargelang wat nodig is, heb ik ook één of meerdere 'extra' classes nodig. Ik vind eigenlijk alleen maar resultaten voor parent/child. Zoeken op 'reference instancing object' geeft is de enige zoekterm die ik nog kon bedenken maar daar vind ik ook niet dat dit mogelijk is.
Ik heb een class 'Info' die op zijn beurt weer andere classes instanced. Ik geef op dit moment $infoId mee aan de subclass zodat hij ook de juiste data laadt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php class Info{ public $data; public $extra; public function __construct(int $infoId){ $this->data = $this->get($infoId); $this->extra = new \MyModels\Info_extra($infoId); } private function get(){ /** get from 'info' **/ } } class Info_extra{ public $extraData; public function __construct(int $infoId){ $this->extraData = $this->get($infoId); } private function get(){ /** get from 'info__extra' **/ } } ?> |
Is het mogelijk dat ik vanuit de Info_extra toegang kan krijgen tot het de (publieke) eigenschappen van Info, het object dat Child_extra geïnitialiseerd heeft? Zodat zoiets mogelijk wordt?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class Info_extra{ public $extraData; public function __construct(){ $infoId = TheObjectThatInstancedThisObject->id; $this->extraData = $this->get($infoId); } private function get(){ /** get from 'info__extra' **/ } } |
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP 7.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard ben ik bekend met het Parent/Child principe maar dit is iets wat ik expliciet NIET zoek. Ik houd alle basisinformatie in de class 'Info' en naargelang wat nodig is, heb ik ook één of meerdere 'extra' classes nodig. Ik vind eigenlijk alleen maar resultaten voor parent/child. Zoeken op 'reference instancing object' geeft is de enige zoekterm die ik nog kon bedenken maar daar vind ik ook niet dat dit mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door CB32 op 27-07-2020 10:54 ]