Product review Mifo 05 oortjes

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 19:35
Beste tweakers,
omdat ze nog niet in de Pricewatch staan een review via het forum:
Ik heb een tijdje geleden via een webshop de Mifo 05 wireless oortjes gekocht.
Omdat deze mij zo hebben verrast (positief) heb ik ook een setje voor mijn vriendin aangeschaft.

De oortjes zijn slechts 50/60 euro ( afhankelijk van de shop en moment) en dus zeker de moeite van het overwegen waard. Ik zal de review hieronder in categorieën uitwerken.

Geluid:
De oortjes geven een vol en helder geluid. De bas en treble zijn goed in balans.
Er is geen mogelijkheid om deze aan te passen via een app of op de oortjes zelf.
Ze kunnen harder dan comfortabel is zonder de klank te verstoren.
Omdat de oortje in-ear zitten en er sprake is van Noise-Cancelling, zul je regelmatig de omgeving niet meer horen.
Dat kan een pluspunt zijn (voor mij wel, lekker ongestoord werken) of vervelend (op de fiets hoor je niets om je heen)

Ontwerp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50r8FTZ-Xb7hHhJzNYMOXEfMml8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hGf988x9eWaZ8maDiiiygTlf.jpg?f=user_large
Over smaak valt te twisten. Mijn grootste twijfel was het uiterlijk.
De oortjes zijn namelijk zilver van kleur. Dat leek me erg schreeuwerig. Echter zijn ze zo klein en vallen ze bijna in je oor. Je ziet hierdoor deze oortjes aanzienlijk minder dan b.v. de Airpods en soortgelijke exemplaren.

De case waarin de oortje komen verdiend een eigen losse paragraaf.
Deze is groter en zwaarder dan de case van de gemiddeld airpod (en daarop lijkende oortjes).
Dit komt omdat de case :
Beschikt over een enorme accu, je kunt hierin de oortjes makkelijk 9 keer volledig opladen voordat hij weer moet worden opgeladen.
Is gemaakt van aluminium, dat voelt premium tegenover plastic maar dat is smaak.
Als je een oortje in de case laat vallen (magnetische plaatsing) schakelt deze gelijk uit en gaat het geluid ipv stereo naar mono op het andere oortje. Pak je hem eruit koppelt hij netjes en is het weer stereo. Werkt voortreffelijk.

Draagcomfort.
De oortjes komen binnen met 7 verschillende oor-dopjes. Ze zijn er werkelijk waar voor alle type oren. Breed-dun-diep-ondiep, alle mogelijkheden zitten er bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqi6ugFPRpSCdTL9dfxeALiUP2k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1zM1W0VOpAWGjy5xiHvNsAR.jpg?f=user_large
Ik heb relatief kleine oren/tunnels en draag ze op een werkdag van 08:00 tot 15:00 bijna onafgebroken.
Door de goede pasvorm van de dopjes, maar ook het feit dat de oortjes in je oorschelp "liggen" merk je bijna niet meer dat je ze in hebt, geen irritatie aan de oorschelp of in het oor.

Bediening
Beide oortjes hebben dezelfde knoppen beschikbaar, echter doen beide kanten wat anders.
De rechter heeft een knopje bovenin voor pauze/play en onderaan een knopje voor Volume hoger en dubbel-tap is volgende track.
Het linkeroortje heeft de Volume en dubbel-tap is vorige track aan de bovenkant en het volume lager aan de onderkant. Dit is even wennen, maar het werkt naar behoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_hk3DqVAWIhV6gixYJaQXubAdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsMaZbiUvnAW2fQrylJktw0m.jpg?f=user_large

Bellen
Laat ik eerlijk zijn, dit is het zwakke punt van deze oortjes.
Je kunt vanaf de oortjes opnemen, dat werkt prima.
De tegenpartij horen is geen probleem en zelf ben je in een stille ruimte nog wel acceptabel te verstaan voor je tegenpartij.
Als je echter loopt/buiten bent of iets van achtergrond geluid hebt ben je voor de andere partij niet meer te verstaan.
De oortjes zitten in je oor en zijn derhalve ver weg van je mond, het microfoontje zit in de punt van de oortjes en staan daarmee naar voren gericht, langs je gezicht af.

Het typen op een toetsenbord komt b.v. tijdens een gesprek harder binnen dan je eigen stem. Je kunt er dus wel mee bellen, maar het is niet waar ze uitblinken.

Accuduur
Als laatste punt het unieke van deze oortjes in deze prijsklasse.
Als de oortjes zijn opgeladen kun je 7 tot 8 uur!!! gebruikmaken van deze oortjes.

Op een werkdag doe ik ze in vanaf het moment ik uit de auto stap tot het moment ik weer in de auto stap richting huis. Dat is van 08:00 tot 15:00.
Tijdens de lunch zitten ze een half uurtje in de case omdat ik dan wel gezellig wil kletsen maar nodig is het niet.
Zijn ze na die periode van 7-8 uur leeg kun je ze ongeveer 9 x opladen met de accu in je case.

Conclusie
Zoek je oortjes met een fantastisch geluid, optimaal draagcomfort en een lange accuduur? Dan zijn dit de oortjes voor jou. Ze geven een prachtige klankweergave en gaan erg lang mee.

Wil je regelmatig bellen met deze oortjes, dan zou ik naar een ander aternatief kijken, dat is echt het enige punt waarop deze oortjes afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Het forum is niet de plek voor reviews. Als producten niet in de Pricewatch staan dan kan je deze toe (laten) voegen via https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/. Daarbij is Consumentenelektronica ook niet de juiste plek voor dit soort procuten, in-ears vallen onder Tablets en Telefoons.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.