[meuk] GOM Player -> geen freeware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Auteur: @Drobanir

Deze software (en voorgaande en toekomstige versies) mag worden gemarkeerd als bundleware, adware, freemium, of iets van die strekking. Géén freeware.

In de installer wordt op een misleidende/aggressieve manier Avast en eoa pay2win spelletje aangeboden. Ik noem het aggressief omdat de "accepteren" knop op dezelfde plek als de "volgende" knop op de vorige pagina zit.

Vervolgens probeert de player zichzelf te upsellen, opent het een website bij afsluiten (in de verkeerde browser, want stel je voor dat hun ads niet werken) en laat het een regelrechte advertentiepopup zien. En gezien het geen browser is, maar een normale app, moet je uitgaan van het ergste wat betreft privacy omtrent deze ad.

Ik vind het prima dat dit soort software bestaat en dat het in de meuktracker komt, maar het moet wel getagged worden voor wat het is. Dat is momenteel "freeware", en dat is simpelweg niet wat het is.

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Je hebt een punt, maar ik heb niet de optie om die licentietypes aan te geven. Wat ik wel kan doen is dat duidelijker in de tekst aangeven.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar die licentietype, dat staat toch vast wel ergens ingevuld? Misschien kan iemand anders dat wel aanpassen?

日本!🎌