Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik ben in de markt voor een simpele fotocamera. In het verleden heb ik alles wel gehad, van simpele compactcamera tot systeemcamera tot DSLR. Met name de laatste beviel niet, veel te ingewikkeld voor mij. Ik interesseer mij helaas niet voor de techniek als brandpunten, diafragma's, etc. Een fotocamera is voor mij een apparaat wat ik op vakanties gebruik om net wat betere foto's te maken dan mijn telefoon.

Ik heb de vragenlijst zo goed als mogelijk ingevuld:

Wat is je budget?
Maximaal 250 euro, liever minder.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Simpele vakantiefoto's met name. Hooguit eens een foto van een BBQ in de tuin, al zal ik daar sneller mijn telefoon voor pakken. Mijn telefoon maakt prima foto's, maar op vakantie wil ik net wat extra. Ook is het voor de kinderen prettiger om een camera vast te hebben bij gebrek aan een telefoon.

Wil je foto's maken of filmen?
Foto's maken, filmen doe ik amper en heb ik een simpele filmcamera voor.

Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee.

Heb je verder nog specifieke eisen?
Less is more. Hoe minder instellingen hoe blijer ik word.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Beste antwoord (via Drardollan op 27-07-2020 12:05)

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik zou een van deze nemen binnen jouw budget: https://lumoid.com/buying-guides/7-best-cameras-under-250 .

De Canon PowerShot SX620 ziet er wel interessant uit: https://www.amazon.nl/s?k...SX620+HS+BK&tag=lumoid-20

[ Voor 36% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 10:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Ik zou een van deze nemen binnen jouw budget: https://lumoid.com/buying-guides/7-best-cameras-under-250 .

De Canon PowerShot SX620 ziet er wel interessant uit: https://www.amazon.nl/s?k...SX620+HS+BK&tag=lumoid-20

[ Voor 36% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
Wanneer je al aangeeft dat de techniek achter fotografie je niet interesseert en je een budget hebt van 250 euro zou ik het lekker bij de telefoon houden. Mede ook omdat daar de foto's bekeken gaan worden. Je zou een tweedehands Sony RX100 model kunnen overwegen, maar dan alsnog zou ik voor de smartphone gaan wanneer je het liefst op full auto schiet.

Ik weet niet wat voor smartphone je hebt, maar een Google Pixel 3a maakt fantastische foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ricktachtig schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:49:
Wanneer je al aangeeft dat de techniek achter fotografie je niet interesseert en je een budget hebt van 250 euro zou ik het lekker bij de telefoon houden. Mede ook omdat daar de foto's bekeken gaan worden. Je zou een tweedehands Sony RX100 model kunnen overwegen, maar dan alsnog zou ik voor de smartphone gaan wanneer je het liefst op full auto schiet.

Ik weet niet wat voor smartphone je hebt, maar een Google Pixel 3a maakt fantastische foto's.
iPhone 11 Pro, partner een iPhone 8.

Ben toch meer geneigd naar een camera. Houd mijn telefoon soms graag opgeborgen namelijk, en kinderen geef ik liever een simpele camera van een paar honderd euro in handen dan dure iPhone's ;)

Heb even naar de link van @CyberMania zitten kijken en twijfel tussen een Fujifilm XP140 en Canon PowerShot SX620. Ik heb nu een waterdichte Panasonic Lumix DMC-FT30 en ben niet onder de indruk van foto's buiten het water. In het water is het prima genoeg. Ik denk dat alle onderwatercamera's dit probleem hebben.

Die SX620 is zeker interessant. Voor 173 euro inclusief tas en 8GB opslag bij MM (die 8GB kan gelijk de prullenbak in, maar het tasje is wel handig).

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 27-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Drardollan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:05:
[...]

iPhone 11 Pro, partner een iPhone 8.

Ben toch meer geneigd naar een camera. Houd mijn telefoon soms graag opgeborgen namelijk, en kinderen geef ik liever een simpele camera van een paar honderd euro in handen dan dure iPhone's ;)

Heb even naar de link van @CyberMania zitten kijken en twijfel tussen een Fujifilm XP140 en Canon PowerShot SX620. Ik heb nu een waterdichte Panasonic Lumix DMC-FT30 en ben niet onder de indruk van foto's buiten het water. In het water is het prima genoeg. Ik denk dat alle onderwatercamera's dit probleem hebben.
Voor als je ook je kinderen er mee wil laten spelen ziet die Fuji er idd ook wel goed uit (water en valproof). Let wel op dat die een veel beperkte optische zoomlens heeft dan de Canon. Maar wel handig voor als je je kinderen ook wilt leren kennis maken met fotografie die Fuji.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Voor als je ook je kinderen er mee wil laten spelen ziet die Fuji er idd ook wel goed uit (water en valproof). Let wel op dat die een veel beperkte optische zoomlens heeft dan de Canon.
Misschien toch maar zo doen dat ik de oude Panasonic voor de kinderen houdt en zelf de Canon koop. Heb ik een goede camera voor een nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Check wel de reviews op: https://www.amazon.com/Ca...620&qid=1595841013&sr=8-3 maar goed elke budgetcamera komt met beperkingen. Wat ik er uit opmaak is dat het een goede camera is maar de software onnodig complex. Dus misschien toch even door kijken nog naar iets simpelers in gebruik @Drardollan

[ Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 11:14 . Reden: bijgewerkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:11:
Check wel de reviews op: https://www.amazon.com/Ca...620&qid=1595841013&sr=8-3 maar goed elke budgetcamera komt met beperkingen. Wat ik er uit opmaak is dat het een goede camera is maar de software onnodig complex. Dus misschien toch even door kijken nog naar iets simpelers.
Tegenwoordig zitten die handige wieltjes voor nono's zoals mij er niet meer zover ik kan zien, dat was echt ideaal vond ik.

Maar alles is een compromis in mijn geval, liefst zou ik het heel boeiend vinden en een dikke spiegelreflex hebben en de mooiste foto's nemen. Heb het ooit geprobeerd hoor, maar het is gewoon echt niet mijn ding. Toen nog een systeemcamera geprobeerd, maar ook dat was niets. Jammer genoeg, want ik had een Nikon 1 J5 die echt wel mooie foto's maakte als je er moeite voor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Dank voor de hulp, heb net de Canon besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
Met een iPhone 11 kun je prachtige foto's maken. Misschien wel beter dan met een goedkope compact. Bekijk bijvoorbeeld eens deze link: https://www.pocket-lint.c...-iphone-photos-ever-taken

Ik snap het argument wel dat je de dure telefoon niet zo snel de kinderen mee laat spelen. Wie weet is een goedkope cam dan wat voor de kinderen en kun jij zelf met de iPhone aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ricktachtig schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:17:
Met een iPhone 11 kun je prachtige foto's maken. Misschien wel beter dan met een goedkope compact. Bekijk bijvoorbeeld eens deze link: https://www.pocket-lint.c...-iphone-photos-ever-taken

Ik snap het argument wel dat je de dure telefoon niet zo snel de kinderen mee laat spelen. Wie weet is een goedkope cam dan wat voor de kinderen en kun jij zelf met de iPhone aan de slag.
Niet alleen het gevaar vanuit kinderen, ik heb ook niet altijd mijn iPhone bij. Naar het zwembad of strand neem ik hem liever niet mee, hij raakt dan logischerwijs snel oververhit maar belangrijker nog hij kan eenvoudig gestolen worden. Dan ben ik liever een camera van 175 euro kwijt, want de 11 Pro is helaas een behoorlijke klap duurder in aanschaf.

Maar snap wat je zegt hoor, het zal zeker een combinatie van beiden gaan worden :)

Pagina: 1