Media monitoring met dashboard functie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:24

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb uren lopen zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een software pakket om headlines in de gaten te houden. Ik gebruik nu vooral Google Alerts, maar het liefst heb ik een dashboard.

Zo heb ik wel specifieke functie eisen, maar dat is secundair. Heeft iemand hier ervaring met / of kennis van een media management platform? Het is bedoeld om spelers / ontwikkelingen in een bepaalde markt te “monitoren” en niet specifiek nieuws op sleutelwoorden zoals een merknaam.

Vroeger kon je bij de knipselkrant een abonnement nemen op een onderwerp, maar ik zoek een goed werkend digitaal equivalent en dan met name ervaringen. Het punt is namelijk dat 80% van het werk in het inrichten zit en derhalve goede ervaringen behulpzaam zijn

[ Voor 34% gewijzigd door N1ckk op 27-07-2020 16:00 . Reden: Aanscherping ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb (voor prive) ouderwetsch een RSS reader, werkt prima om nieuws in de gaten te houden voor het tiental sites waar ik niet dagelijks kom maar het wel in de gaten wil houden.

Of bedoel je professioneel? Je post zegt headlines, je topictitel knipsels, wat zoek je nu? Goed om dat toch die specifieke functionele eisen te benoemen. Hoe dan ook: zeg dan even waar je zelf ervaring mee hebt / wat je overweegt / etc.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 27-07-2020 10:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Dit past beter in CSA, topic verplaatst en titel verduidelijkt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik gebruik Feedly als RSS reader. Daar kan je ook een 3-tal betaalde pakketten afsluiten, misschien kan je eens kijken of daar tussen zit wat je zoekt?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:22:
Dit past beter in CSA, topic verplaatst en titel verduidelijkt :)
Niet alles wordt afgevangen in RSS... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

N1ckk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Niet alles wordt afgevangen in RSS... ;(
+
N1ckk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:12:
... om headlines in de gaten te houden.
Oke, wat is een "headline" dan wel? Dat kan ook zijn dat je dus met een kladblok bij de lokale krantenboer gaat staan? Of met een smartphone voor Beursplein 5 en de ticket filmt?

Is het misschien een idee om uit te leggen over wat voor formaten / feeds / code het gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
@MAX3400 toontje lager mag ook, jeetje. Het betreft het monitoren van media zoals blogs / nieuws sites, google trends, social media hashtags. Er zijn tal van betaalde oplossingen, maar ik ben benieuwd of men ervaring heeft met sommige.

Zo heb je Lexis Nexis voor print, maar ook Awario voor digitale middelen. Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met een tool als Awario. Excuus dat ik niet duidelijker was in de startpost. Het betreft een tool als Awario, maar dan meer gericht op bedrijven en hun activiteiten dan consumenten-sentiment op merknamen.

We willen het in het bedrijf gebruiken om sleutelspelers in de markt hun activiteiten (die ze naar buiten brengen) in kaart te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

N1ckk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
@MAX3400 toontje lager mag ook, jeetje. Het betreft het monitoren van media zoals blogs / nieuws sites, google trends, social media hashtags. Er zijn tal van betaalde oplossingen, maar ik ben benieuwd of men ervaring heeft met sommige
Welk toontje? Ik vraag toch alleen over wat voor feeds het gaat en illustreer dat met 2 "feeds" die amper te indexeren zijn met realtime software?

Onder andere https://curator.io/blog/the-best-social-media-aggregators heeft een aardig vergelijk staan van (in ieder geval) enkele tools die het mogelijk maken om verschillende feeds tegen (vanzelfsprekend) verschillende prijsstellingen te gebruiken. Maar ook tools als Juicer en Tweetdeck kunnen jou misschien helpen?

Het is natuurlijk ook een stukje eigen interpretatie en aanpassing van bepaalde informatie en volgens mij zou je het ook andersom kunnen bekijken: hoeveel API's zijn er beschikbaar voor de bronnen die je graag wil zien / indexeren / samenvatten / analyseren? Want zonder meer specifieke info over jouw business, is het lastig in te schatten of je "1 speler gedurende 1 maand wil monitoren" of dat je werkelijk "24/7 300 spelers wil forecasten".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1