oudere windows explorer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patjeduhde
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09-2022
Mijn vraag
is het mogelijk om oudere versies van bepaalde programmas te krijgen zoals windows explorer??,
ik vind de nieuwe windows explorer van build 2004 heel frustrerent en ik heb liever weer de oudere van 1903 maar ik vind het wel belangrijk om mijn pc up to date te houden van wege beveiliging.

weet iemand waar je oudere versies kan vinden van dit soort programmas???

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

De Nelis

en anders maar niet...

Dan zul je build 1903 er weer op moeten zetten, explorer is de window manager van Windows.

Maar wat is er zo frustrerend aan de 2004 versie van explorer ten opzichte van 1903?

[ Voor 15% gewijzigd door De Nelis op 27-07-2020 10:18 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Niet eens gemerkt dat er verschil in Windows Explorer is tussen 1903 en 2004...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet een versie terug zonder je Windows versie terug te schalen.

Als alternatief zou je een tool kunnen downloaden waarmee je de Windows search functie vervangt. Zoek eens op 'Windows search alternative' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:20:
Je kan niet een versie terug zonder je Windows versie terug te schalen.

Als alternatief zou je een tool kunnen downloaden waarmee je de Windows search functie vervangt. Zoek eens op 'Windows search alternative' of zo.
Bestaat er niet een modern alternatief voor zoiets als Norton Commander.

Voor de kenners:

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De verkenner zit door het hele systeem verweven. Ga niet dll's vervangen of zo. Als je een andere verkenner wilt, download en gebruik een andere. Zoals de klassieke total commander, of iets als xyplorer (zeg ik zonder die laatste ooit te hebben geprobeerd of bekeken: het was simpelweg de eerste Google-hit)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik ben benieuwd wat er dan is veranderd voor jou waarom er niet mee te werken valt? Ik heb werkelijk geen enkel verschil ontdekt? Er zijn zover ik weet ook helemaal geen wijzigingen in 2004 gekomen voor windows explorer... behalve wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De vraag is vrij simpel te beantwoorden: Voor MS geldt gewoon dat je mee moet met de volgende versies. En daarbij kun je niet selectief zijn bij alles wat geintegreerd is met het OS.

Specifiek: Wat is er in godsnaam mis met Explorer? (Het enige wat er gebeurd is, is dat de search verbeterd en versneld is.. Ik zou niet terug willen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Voor de kenners:

[YouTube: Good ol' Norton Commander]
Je zou freecommander kunnen proberen

https://freecommander.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeduhde
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09-2022
nou ik vindt juist die nieuwe search heel frustrerend, bijvoorbeeld door die gekke dropdownlist en hij begint niet met zoeken als je nog maar een half woordje typte, als ik bijv een foto zoek van een beetroot, dan deed ik be en hij stond er all nu moet ik zelf be enter en dan pas zoekt hij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Patjeduhde schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:28:
nou ik vindt juist die nieuwe search heel frustrerend, bijvoorbeeld door die gekke dropdownlist en hij begint niet met zoeken als je nog maar een half woordje typte, als ik bijv een foto zoek van een beetroot, dan deed ik be en hij stond er all nu moet ik zelf be enter en dan pas zoekt hij hem
Hij begint direct te zoeken, dat is dat 'gekke' dropdown lijstje waar je dan je bestand kunt aanklikken. Vind ik persoonlijk een stuk efficiënter werken, maar vereist wat gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 22:07
Ik moet zeggen dat (als alternatieve file manager) ik fan ben geworden van multicommander http://multicommander.com/

Gebruik deze echter niet als vervanging voor Explorer maar meer voor dingen als het weer eens tijd wordt om disk space manger 10 te spelen (lees zorgen dat mijn anime collectie op de interne schijven kleiner wordt en op externe schijven groter wordt).
CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Voor de kenners:

[YouTube: Good ol' Norton Commander]
https://sourceforge.net/projects/mcwin32/ (Midnight Commander port voor Windows). Niet super modern maar wel vrijwel identiek aan Norton Commander. Oorspronkelijk is dit een Linux project: https://midnight-commander.org/ (dus zou je mogelijk in WSL kunnen installeren in plaats van de port gebruiken heb geen idee of je dan goed vanuit WSL je data ermee kan managen).

Verder (kwam ik ook op die Midnight Commander port pagina tegen) schijnt er iets als Far Manager te zijn: https://www.farmanager.com/index.php?l=en wat ook wel heel erg lijkt op Norton Commander. Nooit gebruikt though.

En natuurlijk wordt er vaak Total Commander https://www.ghisler.com/ hier geadviseerd maar moet zeggen dat ik niks met Total Commander heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Starke op 27-07-2020 11:45 ]

Pagina: 1