Afvoer voorzien van kraan + slang

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 13:40
Ik heb een nieuw project: een gietijzeren badkuip in de tuin :). Dus via marktplaats zo'n ding geregeld en wat blijkt: de afvoer was nogal oud. Ik heb er nu een nieuwe sifon opgezet; zie de foto hier beneden. Echter de vervolgstap is dat ik nu een soort van kraan-mechanisme aansluit, met daaraan een slang zodat ik het bad leg kan laten lopen in het afvoerputje achter het huis. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGFHZx300inBprTCiFKuXmWFzhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQXdQaNRa5VTVhr1ZVAySALo.jpg?f=fotoalbum_large

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:31
Neem die sifon mee naar een goede sanitairhandel, en vraag naar de stukken die je nodig hebt om daar een kraan en slang op te zetten.
Kans is groot dat ze zelfs goedkoper zijn dan de Hubo of Gamma.

Van hier uit kan ik ook niet zien welke diameter dat is, maar normaal zou dat moeten voorzien zijn voor plastic buis van 40mm. In elk geval moet er nog een dichting en een moer op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 21:44
Zoek eens op kogelkraan, dat is wat je zoekt lijkt het

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:29
Waarom niet gewoon een stop in het bad?

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:45:
Waarom niet gewoon een stop in het bad?
Dit of gewoon een t-stuk met een draaidop.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:34
Of een dop op het uiteinde waar het water uit moet gaan komen. Dat is voor PVC nog redelijk verkrijgbaar, een kogelkraan zal bestaan, maar of deze enigszins makkelijk verkrijgbaar is .... geen idee

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:51
(Messing) kogelkraan, stukje tyleenslang en een koppeling om de slang aan de kraan te maken.
Met een beetje geluk past (de juiste maat) kogelkraan direct op je sifon.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
kogelkraan lijk wat overkill.
Gewoon een slang er aan fabrieken; slang hoog -> water blijft staan, slang laag -> bad loopt leeg.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga eens bij een kampeerwinkel waar ze ook campers/caravans verkopen kijken bij de sanitair.

Vuilwatertanks hebben een dergelijke afvoer met kraan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

BrZ

Gewoon met zoiets:
https://www.wildkamp.nl/p...6-bar-40-50-mm-x/15007536

Dan heb je een 1/2" aansluiting, daar gewoon een tuinslang op aansluiten met afsluiter.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Waarom een sifon eronder dat heeft toch geen enkele zin wanneer je dat ding met een slang laat leeglopen?
Gewoon zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.georgekniest.nl/resize/372558.jpg/0/1100/True/wasbak-afvoer-haaks-25mm.jpg
Pagina: 1