Starre bedrijven/winkeliers

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broekventje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-08-2020
Vorig jaar heb ik bij een grote Amerikaanse webshop 2 Intel Nuc’s besteld zonder Windows. Nu wil ik er weer 2 kopen, maar dan bij een Nederlands bedrijf (geen grote webshop) die adverteert met Intel Nuc’s. Helaas wil dit bedrijf alleen maar een Nuc leveren met Windows, of voor hetzelfde geld willen ze er wel Linux op zetten. Ik heb bedankt voor deze service omdat ik zelf Linux of Windows er op kan zetten (ik heb een retailversie van Windows 10).

Er wordt geklaagd door winkeliers dat ze kapot worden gemaakt door (internationale) webshops. Maar ik ben van mening dat ze zichzelf kapot maken door hun starre houding en niet luisteren wat de klant wil. Nu heb ik besteld bij bij een internationale webshop en ook nog we geld bespaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:39
Ik dit geval meer de schuld van de EU. Ze kopen voor jou spullen in, en als je ze niet wilt kun je gewoon terug sturen onder wkoa en blijven ze er mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21
Kort geleden had ik anders nog gewoon een NUC bij een bekende Nederlandse webshop besteld, dit ging prima zonder gezeur, wel in onderdelen weliswaar maar dat is een NUC in feite ook een barebone.

Ze willen gewoon geen gezeur, als Winkel (OEM) zijn ze volgensmij ook verplicht een PC met OS te leveren aan particulieren maar weet niet zeker of dat klopt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand verplicht jou toch om ze bij die shop te kopen
Dus als die shop er voor kiest om alleen nuc met windows aan te bieden ja dan heb je pech.

Net als dat amerikanen ook niet overal alles kunnen kopen.

Een winkelier bepaalt nog altijd zijn eigen aanbod en als hij van mening is dat de vraag te laag is dan zal die het niet aanbieden. En als die het al aanbied zal het als service zijn en dan betaal je ervoor.

Jouw voorbeeld is letterlijk minder dan 1% zeker in de consumenten markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ze maken al weinig marge en dan komen er ook nog klanten met eisen die zo specifiek zijn dat je er eigenlijk helemaal niets meer op gaat verdienen.

Het is makkelijk om te roepen van "ik kan dat er ook op zetten" maar als ze dat bij die webshop doen moeten ze die tijd wel uitbetalen. Ik neem aan dat jij jezelf geen salaris uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Met de huidige topicstart ontgaat mij de discussie waarde en komt dit meer over als een 'klaag' post dan een topic met een vraag dan wel een andere insteek om te discussiëren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.