Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hi! Ik heb een laptop van mijn schoonzwager gekregen, om Live-stream te testen. Maar, i dunno wat 'ie er heeft mee gedaan, maar dit is het volgende probleem:

Zodra ik de Laptop opstart, kom ik binnen 1 seconden op een zwart scherm, met links boven de tekst 'Password:', mijn zwager weet niet meer wat het ww daarvan is.

Maar, als ik op ESC druk, boot hij in zoverre naar het Asus laadscherm. Waarbij in beeld komt te staan 'Preparing Automatic Repair'. Dit heb ik vanavond laten doen, en kwam bij het Windows repair scherm. Helaas toen geen internetverbinding of USB-Stick klaar liggen met een install-file/ISO.

Dus toen de laptop uit gedaan. USB'tje nu klaar, maar nu komt de laptop niet verder dan 'Preparing Automatic Repair'. Ik heb willekeurige CTRL + key opties geprobeerd, maar niks nada nopus. Iemand die mij kan vertellen hoe ik hier langs kan komen om een verse W10 installatie te doen? Ik kom helaas geen BIOS-Scherm tegen o.d.

Het gaat om een Asus N751J. Vrij oud, maar goed onderhouden laptop. Bevat een GTX 850 en i7.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kans dat er een BIOS setup wachtwoord op staat en je niks aan bootvolgorde en instellingen kan veranderen. enige methode is om eerst dat wachtwoord er af te halen.

Zo iets belangrijks als BIOS Setup wachtwoord vergeet je niet. Dus even wachtwoord opvragen bij de eigenaar van de Laptop. Indien het zijn Laptop is, dan kan je Asus contacten om het wachtwoord er af te halen, alleen originele factuur met serienummer nodig.

Ik ga je niet vertellen waar je de oplossing kan vinden om het wachtwoord er af te halen, maar Google geeft genoeg hits.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Ik ben inmiddels iets verder. Ik kom bij het Windows Automatisch herstellen scherm. Maar hij pakt helaas mijn USB niet. Is this the end?

In de BIOS wordt de USB wel gezien...

[ Voor 13% gewijzigd door AltTabKeys op 27-07-2020 03:12 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

AltTabKeys schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:59:
Ik ben inmiddels iets verder. Ik kom bij het Windows Automatisch herstellen scherm. Maar hij pakt helaas mijn USB niet. Is this the end?

In de BIOS wordt de USB wel gezien...
Maar waarschijnlijk kan hij er niet van booten. En dat moet je dus instellen. Betekend BIOS wachtwoord er af hacken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.