Tijd voor nieuwe emoji's! Weg met de huidige 15x15 Emoji's.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.681 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hey hoi.

Ik keek zojuist eens even naar de Emoji-bar van Tweakers, en dang! Ik kan amper zien wat de Emoji's zijn...

Ik zie via 'Inspecteren' in Chrome dat de Emoji's slecht 15x15 pixs zijn. Wanneer komt de 128x128? haha.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt gewoon met Ctrl-+ inzoomen als het je allemaal te klein wordt.

Ook kun je al lang Unicode Emoji's gebruiken. 🤔 💩

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:09:
Je kunt gewoon met Ctrl-+ inzoomen als het je allemaal te klein wordt.

Ook kun je al lang Unicode Emoji's gebruiken. 🤔
Ik gebruik een 1440p monitor, en heb Chrome op 110%, Hoe ver moet ik dan nog inzoomen? haha. Ze worden er niks beter op trouwens. Blijft lekker blokkerig.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Firefox past wel redelijke anti-aliassing toe, dus zo blokkerig is het hier niet. De hoogte van de huidig smilies komen enigzins overeen met de regelhoogte, anders zou het een grote kermis worden. :X

Overigens zijn de smilies van Tweakers gewoon legendarisch. Vaak gekopieerd, nooit geëvenaard. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 27-07-2020 02:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ze zijn misschien wel 20 jaar oud. maar als je dat aanpast dan pas je ook de lading aan van alle posts waarin ze gebruikt zijn. klein is ook iets subtieler. stel de standaard smiley wordt een hele grote jongen, dan is die gelijk overdreven om te gebruiken voor veel posters lijkt mij.

ook verwacht ik een copyright issue als je nieuwe wil introduceren.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat de emoji's een opfrisbeurt kunnen gebruiken...

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Goed idee, de resolutie is echt te laag anno 2020. Je ziet echt het verschil met de moderne emoji's en de die op got in kwaliteit/scherpheid. en een Henk met mondkapje zou ook 'leuk' wezen: 😷 :) Zeker nu bij iedereen wel op hogere resoluties standaard werkt dan vroeger @crisp @Femme Vergelijk:

😛 :P 😞 :-( Overigens niet de huidige over boord gooien maar alleen opschalen naar high res. Maak er desnoods een optie van in de settings van de users om de oude of nieuwe versies te gebruiken (nieuw is standaard).

En nog een feature request als je een emoji intikt in een forum post deze automatisch laten verschijnen na het tikken van bijv
code:
1
:)
ipv pas zichtbaar na het posten. Dus live dat ie verschijnt bij het tikken zoals ook in een WhatsApp gebeurt bijv.

[ Voor 66% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 07:15 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik O+ van de huidige smilies. Het is eens iets anders dan al die unicode emojis die je overal ziet 8)7 .

En wat gaan we doen zonder al dat geanimeerd geweld? *O* . Ik wil trots met mijn vlag kunnen zwaaien :)B

En voor de politiek correcte mensen moet het goed zijn dat we wel een <+:) hebben, maar dat je hier geen zwarte piet kunt maken.

Dus nee, ik hoop dat we de smilies niet snel moeten ;w . Ik <3 er gewoon teveel van. En daar :9B ik er 1 op.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:20

Theo

moederbord

Goed idee om de emoji's te vergroten! Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/719-GD4P0qL._AC_SS350_.jpg want de huidige zijn echt om te Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-GF_yRf9lNEU/TakdFhxxwDI/AAAAAAAAAMo/o2ZgWXf9SQU/s1600/crying+smiley.gif qua grootte. Als ze iets groter zouden zijn dan wordt het een stuk overzichtelijker van Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-nDwm9YdlbB8/Taka7ZbKOwI/AAAAAAAAAMg/Jnff1nANxZ0/s200/crazy+smily+face.jpg

Of wellicht toch beter om gewoon onze huidige emoji's te houden die gewoon één regel hoog zijn? O+ Dan wordt de leesbaarheid ook niet verkloot ;)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:08
@Theo heb je wat gootsteenontstopper zodat ik mijn ogen en scherm kan poetsen?

De old school emojis kunnen prima blijven. Ze doen precies wat ze moeten doen, al 20 jaar. Wil je 2.0 gaan met Unicode? Ook dat kan.

Wat OP misschien bedoeld is iedereen over 'moet' naar de nieuwere SWAG YOLO YEET Unicode emojis/gifs vanwege resolutie. Tweakers zal daarmee zeker laagdrempeliger worden. Het is alleen de vraag of de community een vloedgolf aan oud-Hyves gebruikers kan omarmen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:00
Dit laat mooi zien waarom de smileys moeten blijven zoals ze zijn :P Van die eerste zie ik amper dat'ie zijn tong uitsteekt (lijkt meer op :D ), de tweede is eerder stoned of murw dan ontevreden...

Dat trouwens met Chrome op Windows 10, want volgens mij zien die Unicode smileys er ook overal anders uit.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat mij betreft dekken de huidige prima de lading, dus uitbreiding of aanpassing zie ik niet zo noodzakelijk. Oude weg is om historische reden ook al geen optie imho.

Verder: resolutie is afhankelijk van het gebruikte device. Ik weet niet wat de verhouding is tussen desktop en mobiel gebruik van GoT maar ik verwacht dat mobiel tegenwoordig een flinke heap is. Die reso's zijn een stuk kleiner. Komt bij dat je op een mobiel device ook nog een dingetje hebt met de hoeveelheid data die je verbruikt en laadtijden. Hogere reso smileys betekent meer data en dus potentieel hogere laadtijden, meer impact op je pijplijn, etc.

En praktisch gezien: er is gewoon een oplossing, namelijk je scherm anders instellen. Of langs de opticien omdat je kippig wordt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Smiley hoogte != smiley resolutie, of niet per se. Maar
Theo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:30:
Goed idee om de emoji's te vergroten! Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/719-GD4P0qL._AC_SS350_.jpg want de huidige zijn echt om te Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-GF_yRf9lNEU/TakdFhxxwDI/AAAAAAAAAMo/o2ZgWXf9SQU/s1600/crying+smiley.gif qua grootte. Als ze iets groter zouden zijn dan wordt het een stuk overzichtelijker van Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-nDwm9YdlbB8/Taka7ZbKOwI/AAAAAAAAAMg/Jnff1nANxZ0/s200/crazy+smily+face.jpg
laat zien dat details dan meteen verloren gaan, hogere resolutie betekent niet dat je meer details wilt opnemen: Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/719-GD4P0qL._AC_SS350_.jpg (17,8KB) laat voor mij minder detail zien dan d:)b (0,8 KB)

Een wat hogere resolutie zonder enige aanpassing zou ik ook wel waarderen. Is wel een boel werk.. Ik kan me voorstellen dat als iemand hoge resolutie-versies zou aanbieden te maken, dat dat best overwogen kan worden. Voor zover Tweakers ueberhaupt het recht heeft ze te veranderen dan: volgens mij zijn veel gemaakt door users en heeft Tweakers (AFAIK) alleen het recht ze as-is te gebruiken..

Hoe dan ook heel veel liever de huidige, dan stock emojis.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan iemand de browser-statistieken eens uitdraaien en op de dev-tafel leggen?

Iets zegt me dat het ophogen van bepaalde resoluties (zoals smileys maar ook bepaalde font-types) ervoor zorgt dat je best een boel mensen raakt in het effectieve "lees-oppervlak" wat er dan nog over blijft.

Daarnaast, maar ik ben geen grafisch ontwerper; ik neem aan dat hogere resoluties ook meer data verstoken per endpoint? Ja, we leven in een geciviliseerd land als NL echter zijn er ook topics van mensen die op koper amper 1MB/s halen aan downstream.

Persoonlijke mening: laat maar zoals het is en anders gebruikt men maar unicode.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:51:
Kan iemand de browser-statistieken eens uitdraaien en op de dev-tafel leggen?

Iets zegt me dat het ophogen van bepaalde resoluties (zoals smileys maar ook bepaalde font-types) ervoor zorgt dat je best een boel mensen raakt in het effectieve "lees-oppervlak" wat er dan nog over blijft.

Daarnaast, maar ik ben geen grafisch ontwerper; ik neem aan dat hogere resoluties ook meer data verstoken per endpoint? Ja, we leven in een geciviliseerd land als NL echter zijn er ook topics van mensen die op koper amper 1MB/s halen aan downstream.

Persoonlijke mening: laat maar zoals het is en anders gebruikt men maar unicode.
Dat extra dataverkeer is wat mij betreft echt een non-issue. Ik ben benieuwd hoeveel Tweakers in dit kader dan usericons hebben uitgezet, ondertitels en signaturen. Nog afgezien van het feit dat de meeste boel wordt gecached. Dus kunnen we dit ajb opzij schuiven.

En een hogere resolutie zorgt - in het algemeen - juist dat alles kleiner dan groter wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:08:
[...]

En een hogere resolutie zorgt - in het algemeen - juist dat alles kleiner dan groter wordt.
Volgens mij zitten we hier andersom?

Zie dit topic en Theo in "Tijd voor nieuwe emoji's! Weg met de huidige 15x15 Emoji's." ; de resolutie van de smileys is hoger en daardoor hou ik effectief minder tekst op hetzelfde scherm over. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Dat extra dataverkeer is wat mij betreft echt een non-issue. Ik ben benieuwd hoeveel Tweakers in dit kader dan usericons hebben uitgezet, ondertitels en signaturen. Nog afgezien van het feit dat de meeste boel wordt gecached. Dus kunnen we dit ajb opzij schuiven.

Dat dataverkeer voor jou geen issue is is prima, maar jij bent niet degene die het gietijzer en de verbindingen beheert ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
The Eagle schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Dat dataverkeer voor jou geen issue is is prima, maar jij bent niet degene die het gietijzer en de verbindingen beheert ;)
Als je zelf niet begrijpt hoe onzinnig die discussie is, dan staat er ook dat voor die paar gebruikers in die hele uitzonderlijke situaties de optie komt om de lage versie te gebruiken bij de forum-instellingen. Dus dat is mooi gepasseerd en kunnen we het nu dus weer over de inhoud hebben over de vraag van @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In het verleden al zijn er toch wel eens acties ondernomen om de huidige smileys omzetten naar SVG-formaat, door een aantal tweakers hier? Uiteindelijk waren het er maar een paar, tot dat de animo doodbloedde.

Maar laat de formaten liever 15 x 15 zijn. Het past prima in een bericht qua regelhoogte, en de berichten blijven makkelijk te lezen.

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2020 11:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Ik vind het geweldige smileys om heel eerlijk te zijn, niets meer aan doen :)

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is weleens prettig zou vinden is dat de white-borders om de smileys worden opgeruimd. Als ik dan mijn dark-modus css snipet gebruik is dat ook netjes :)

@crisp Is dat veel werk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

Falcon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
Wat is weleens prettig zou vinden is dat de white-borders om de smileys worden opgeruimd. Als ik dan mijn dark-modus css snipet gebruik is dat ook netjes :)

@crisp Is dat veel werk?
Dan moeten ze al minstens worden omgezet naar semi-transparante png's (of meteen svg natuurlijk). En ja, dat lijkt me best een klus, en je zit met de geanimeerde smilies.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit is wel eens langsgekomen, maar dit vorige draadje bevat een opzetje met een opgepoetst emoji.
Zeror in "Smilies"

Persoonlijk vind ik de oude nog steeds mooi, maar het kan dat een ander daar ondertussen anders tegenaan kijkt. Ik weet niet beter dat ze er zo uit zien :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Dan moeten ze al minstens worden omgezet naar semi-transparante png's (of meteen svg natuurlijk). En ja, dat lijkt me best een klus, en je zit met de geanimeerde smilies.
Gelukkig stellen jullie nieuwe technologie graag op de proef ;)

Ik vind deze toch wel erg goed gelukt @ bartvb in "Smilies"

Je moet nou eenmaal een beetje met je tijd meegaan anders zaten we allemaal nog in DOS te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 27-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Falcon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:

@crisp Is dat veel werk?
Dat inderdaad. Ik heb ook Dark-Mode, en dan zijn die witte boarders echt heftig, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
crisp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Valt wel mee toch? Die paar FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
CyberMania schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Gelukkig stellen jullie nieuwe technologie graag op de proef ;)

Ik vind deze toch wel erg goed gelukt @ bartvb in "Smilies"

Je moet nou eenmaal een beetje met je tijd meegaan anders zaten we allemaal nog in DOS te werken.
Dan hadden we Hyves nog, en was Feesboek, Whatsapp e.d er niet, haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tweakers Emoji's Remastered staat natuurlijk nu bovenaan de Tweakers.net Dev Backlog met dikke vette prio 1

[ Voor 112% gewijzigd door Falcon op 27-07-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Wie gaat dit nou oppakken binnen Tweakers en bespreken of dit kan @Femme @WoutF. Bijv. middels een paar proef opgeschaalde highres smileys + een poll daarbij?

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 28-07-2020 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Alsjeblieft zeg, dan krijg je hier ook al van die achterlijke verspringende zinnen omdat er emoji's in zitten. Als ze midden in de tekst staan, horen ze net zo hoog te zijn als de tekst zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Falcon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:32:
Tweakers Emoji's Remastered staat natuurlijk nu bovenaan de Tweakers.net Dev Backlog met dikke vette prio 1
Nee nee, dat staat onder de dark layout :o

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gé Brander schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Nee nee, dat staat onder de dark layout :o
Daar is een workaround voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

Je kan prima bepaalde smilies met (custom) css vervangen door een high-res versie :) :) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wat is nu eigenlijk de reden dat er anno 2021 (jaja, net begonnen, I know) nog steeds geen high-res versie van de Tweakers emojis zijn?

Overigens is het ook irritant dat de quick reply geen emoji dropdown button heeft in de bar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tristan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:06:
Wat is nu eigenlijk de reden dat er anno 2021 (jaja, net begonnen, I know) nog steeds geen high-res versie van de Tweakers emojis zijn?

Overigens is het ook irritant dat de quick reply geen emoji dropdown button heeft in de bar..
Je kan ook in de quickreply je bericht schrijven, en vervolgens rechtsonder de op [reageer] knop drukken.
Je huidige bericht wordt dan overgenomen naar de reply-pagina waar je alles nog uitgebreider kan bewerken.
Maar de smilies toevoegen aan de werkbalk van de textarea lijkt mij een mooie keuze.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.