Welke 17 inch laptop aankopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groozer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-08-2023
Beste forumleden,

Ik ben aan het twijfelen bij het aankopen van een nieuwe laptop.
De laptop is eigenlijk bedoeld voor mijn ouders. Het is niet de bedoeling de laptop veel mee te slepen en daarom hadden ze graag een 17 inch gehad om een wat groter scherm te hebben. Voornamelijk gaat deze laptop gebruikt worden om gewoon wat te facebooken, mailen, youtube, surfen. Af en toe misschien eens een spel door de kleinkinderen.

Dit zijn de laptops die ik gevonden heb
https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Nu vroeg ik me af of die met de i7 processor en meer ram na verloop van tijd langer goed zou blijven presteren en de meerprijs van €160 waard is?
Die met de i5 heeft een betere grafische kaart maar denk niet dat dit uiteindelijk belang heeft?

Momenteel heb ik enkel deze van HP gevonden omdat het me lijkt dat er niet zo heel veel keuze is in 17 inch laptops in deze prijsklasse. Als iemand een beter voorstel heeft van een ander merk is dit zeker welkom.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben niet de beste expert hier maar voor gewoon computergebruik is i7 Best fors. I5 Voldoet prima en de grafische kaart hoeft niet bijzonder zijn dergelijk gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 20:20
Even los daarvan, is een AZERTY toetsenbord een bewuste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
LucyLG schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:31:
Ik ben niet de beste expert hier maar voor gewoon computergebruik is i7 Best fors. I5 Voldoet prima en de grafische kaart hoeft niet bijzonder zijn dergelijk gebruik
De term i7 zegt alleen maar de ranking het betreffende segment.

Maar het is prima mogelijk dat een i5 sneller is dan een i7. In dit geval dus 10e generatie Comet Lake Ultra low voltage.

@Groozer Meten is weten:

https://www.cpubenchmark....-1038NG7/3549vs3542vs3723

De i7 en i5 uit de HP’s versus een andere i5 (die dus tot 40% sneller is dan de i7).

En het verschil tussen de i7 en i5 in de HP is dus maar zo’n 10%. Ik zou lekker de i5 nemen en 160 euro in de zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51

Barrycade

Through the...

Voor:
Voornamelijk gaat deze laptop gebruikt worden om gewoon wat te facebooken, mailen, youtube, surfen. Af en toe misschien eens een spel door de kleinkinderen.
Heb je wel heel pittige laptops geselecteerd.

1e is zwaar over bemeten voor de bovengenoemde activiteiten. 2e is al beter.
Maar ik zou een 17" met Ryzen 5 of i3 10e generatie met 512 SSD en IPS scherm uitkiezen dan kan je ongeveer nog 100-150 euro van de prijs afsnoepen zonder dat je ouders dit in prestaties merken bij hun basis gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groozer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-08-2023
tritimee schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:36:
Even los daarvan, is een AZERTY toetsenbord een bewuste keus?
Ben Belg, in België is AZERTY het meest gebruikelijke.
Pagina: 1