Vakantie Duitsland - alle parkeerplekken langs m'n route

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Binnenkort gaan mijn vrouw en ik samen met onze kinderen op vakantie naar Duitsland. Aangezien ze nog niet zo oud zijn wil ik af en toe stoppen langs de Autobahn om ze er even uit te 'gooien'. Kunnen ze lekker ravotten, spelen en zo. Is er een website waar 'alle' parkeerplekken staan langs de snelweg in Duitsland? Wij gaan op vakantie naar Gerolstein en komen bij Venlo de grens over.

Hier al gekeken maar had ik niks aan:
kidseropuit
truckparkingeurope ik ga niet met de vrachtwagen ;)

Ik heb vast een website over het hoofd gezien

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Waarom niet gewoon met Google maps of iets in die richting? Volgens mij staan alle stops langs je route.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht dat ik de verkeerde Google Maps heb (of je woont echt op 1 van de Waddeneilanden); vanaf Amsterdam is het 350km rijden? Ik snap dat jonge(re) kinderen allicht wat energie kwijt willen maar hoe vaak wil je wel niet stoppen? Volgens mij kan je beter een route plannen die door / langs een paar leuke dorpjes gaat. Met wat Google Maps / Satellite, pik je zo de parken ertussenuit.

Vooropgesteld; ik rij zonder kinderen en vaak s nachts maar mijn eerste stop zou dan pas Karlsruhe zjin vanuit Den Haag; mogelijk ook omdat Duitsland het soms nog wel toelaat om wat harder te rijden (waardoor dus de reistijd korter is dan je verwacht).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Ik wil alleen een beetje voorbereid zijn. Niet dat ik alles in de puntjes verzorgd wil hebben. Een dorpje is geen gek idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Merkin Muffley schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:44:
Binnenkort gaan mijn vrouw en ik samen met onze kinderen op vakantie naar Duitsland. Aangezien ze nog niet zo oud zijn wil ik af en toe stoppen langs de Autobahn om ze er even uit te 'gooien'. Kunnen ze lekker ravotten, spelen en zo. Is er een website waar 'alle' parkeerplekken staan langs de snelweg in Duitsland?
https://www.raststaetten.de

en: https://www.ichspringimdr...rfreundliche-rastplaetze/ (zie midden vanaf #1)

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 26-07-2020 19:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
My 2 cents... reizen gaan nooit volgens plan... soms kun je langer door, soms moet je ze even uitlaten... ik zou er voor kiezen om te kijken hoe het gaat en dan een stop te plannen ... wil je wat langer stoppen dan rij je na de afslag een dorp in en zoek je de speeltuin... ook vaker gedaan..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Afgelopen week gereden, genoeg plekken onderweg. Houd rekening met de A61 die dicht is, de omleiding is filerijden. Beter een alternatieve route pakken die eerst dichter naar Dusseldorf gaat en dan de A61 oppakken na de afsluiting. Kost je 20 min meer ipv 1,5 uur. Meeste navigatie apps hebben de afsluiting er niet in staan trouwens.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gewoon Google op: Kinderspielplatz Parkplatz Autobahn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar als je naar Gerolstein wilt dan kun je mijn inziens beter (lees: mooier) via Maastricht rijden. We rijden met de motor vaak even een dagje op en neer naar dat stukje Eifel vanuit de regio Eindhoven 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
A61 is een goeie om even rekening mee te houden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Will_M schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:59:
Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar als je naar Gerolstein wilt dan kun je mijn inziens beter (lees: mooier) via Maastricht rijden. We rijden met de motor vaak even een dagje op en neer naar dat stukje Eifel vanuit de regio Eindhoven 8)
Dit is zeker een optie, je vermijdt ook de A61. Als ik het goed lees is alleen de A61 bij Bergheim afgesloten.
Ja dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik ging vroeger met mijn ouders veel naar Zuid Duitsland en Oostenrijk in de zomer en uit ervaring weet ik dat Rastaettes worden aangekondigd op borden langs de snelweg. Vaak is dat icm met een tankstation. Je hebt grote Rastaettes en kleine Rastaettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
http://autobahnatlas-online.de/

Een site met vooral veel kaarten van alle snelwegen in Duitsland met daarbij de parkeerplaatsen, tankstations etc.
Pak de legenda erbij om te zien wat alle iconen betekenen. Het is erg gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

spijkerhoofd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:33:
Ik ging vroeger met mijn ouders veel naar Zuid Duitsland...
True... Echter, Gerolstein ligt (met de wind mee) op een half uur van Maastricht... Zuid-Duitsland zoals Munchen is nog eens 500km verderop ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:38:
[...]

True... Echter, Gerolstein ligt (met de wind mee) op een half uur van Maastricht... Zuid-Duitsland zoals Munchen is nog eens 500km verderop ;)
Helemaal gelijk, om nog maar te zwijgen naar Oostenrijk door te rijden! Ik heb nog pijn billenpijn als ik eraan denk :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@spijkerhoofd Hoezo? Kreeg je op je donder dan, onderweg? ;)

Juist jaren geleden was het nog goed te doen om in één keer vanuit Nederland tot in Süd-Tirol (Noord-Italië) of tot ver in Salzburgerland te rijden.
Dat was, van deur-tot-deur, makkelijk haalbaar binnen 12 uur. En dan praat ik over met z'n vieren in een Citroën GSA, of met z'n tweeën in een Peugeootje 205, 1.1, zonder stuurbekrachtiging, de Stelvio Pas over!

Maar de afgelopen jaren, met het toenemende toerisme is het eigenlijk, ondanks de veel comfortabelere auto's, lastiger, en vooral vermoeiender om in één ruk door te rijden.
Ondanks dat ik de routes, inclusief alle Umleitungen, zowat uit m'n hoofd ken.

@Merkin Muffley I.p.v. Raststättes, kun je ook stoppen bij een Autohof. Meestal niet aan de Autobahn, maar er net een stukje vandaan.
Maar vanuit Nederland naar Gerolstein? Dat rijd je zowat in één keer. :Y

https://www.anwb.nl/vakan...nformatie/auto-en-verkeer

https://www.autohof.net/
https://www.autohof-guide.de/

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 26-07-2020 21:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah ja, de jaren 80, toen een corrigerende tik nog gewoon pedagogisch verantwoord was
* The Eagle verlangt wel eens terug naar die tijd als zijn kroost weer eens op de achterbank zit te keten :+

Maar als ik zie waar je moet zijn, waarom niet Maastricht Luik Spa Malmedy Sankt Vith en dan richting Gerolstein? In de Ardennen zitten vziw veel meer stopmogelijkheden en je zit niet met een drukke autobahn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik dacht in eerste instantie dus ook aan een reis van 8+ uur ofzo. Die Raststattes vond ik vroeger echt tof. Even rondkijken en in de shop van de pomp kijken en weer door. Alleen bij hoge nood stopten we bij de kleinere plaatsen zonder voorzieningen. Maar het leukst waren de wat langere stops waarvoor we echt een plaatsje inreden en even een rondje centrum deden.

The good old days.... Toen zoiets aangegeven werd met een P icoontje op een papieren kaart. Gewoon vertrekken en wel zien bij welke P er even gestopt moest worden. Dat kon je zien aan de benzinemeter en horen aan het geluid achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Iedere X aantal kilometers zijn er tankstations met parkeerplaats, soms een speeltuin, soms een restaurant etc. Staat ruim van te voren aangegeven wanneer er weer eentje komt.

Je moet niet je hele vakantie willen plannen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 26-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

1:30u ongeveer via E42 ;) maar goed, dit rij je zonder onderbreking als je net lekker bij de MAC in Venlo hebt gegeten met kids

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
ehtweak schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:13:
@spijkerhoofd Hoezo? Kreeg je op je donder dan, onderweg? ;)

Juist jaren geleden was het nog goed te doen om in één keer vanuit Nederland tot in Süd-Tirol (Noord-Italië) of tot ver in Salzburgerland te rijden.
Dat was, van deur-tot-deur, makkelijk haalbaar binnen 12 uur. En dan praat ik over met z'n vieren in een Citroën GSA, of met z'n tweeën in een Peugeootje 205, 1.1, zonder stuurbekrachtiging, de Stelvio Pas over!
Neen maar de beenruimte was te klein voor mijn lange stelten.

Mijn ouders(of mijn moeder) reed met tussenstoppen meestal in 9 uur naar Vorarlberg of Tirol. Mijn vader kan niet rijden ivm epilepsie dus we stopten meestal een stuk of 5 keer. Goede herinneringen aan Oostenrijk en de bergen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:27
[...]

Vergeet vooraf geen lening af te sluiten, want dan moet je met 300 door België. En het is daar redelijk prijzig als je te hard rijdt, zeker als ze aan het werk zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hackus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:35:
[...]

1:30u ongeveer via E42 ;) maar goed, dit rij je zonder onderbreking als je net lekker bij de MAC in Venlo hebt gegeten met kids
Als je via Maastricht naar Gerolstein gaat, dan kom je niet langs Venlo 8)

Vroeger kwam je langs de Mac in Maastricht naast het MVV stadion, nu de tunnels er zijn is de meest logische Mac die bij Gronsveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Gerolstein... Dat is vanuit Noord Holland Noord goed 4 uur rijden. Dat hobbel je toch met 1 stop weg. Voor de kids een wat langere stop en dan lekker door? Ik kom met enige regelmaat in het Ruhrgebied, ben ik zo'n 3-3,5 uur onderweg. De enige keer in de afgelopen jaren dat ik gestopt ben, anders dan eventueel noodzakelijk tanken (daar doe ik het nog wel eens om, alhoewel ik liever gewoon in het Ruhrgebied tank, is nog goedkoper dan net over de grens), is toen ik Nederland al dusdanig veel file had gehad, dat ik halverwege de A3 grens - Oberhausen er al 5 uur op had zitten en nog geen 250 km onderweg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik heb geen kinderen en misschien denk ik te eenvoudig, maar wat nou als je je kinderen vraagt of ze even willen stoppen wanneer je een parkeerplaats nadert? Is het antwoord nee, rijdt je door, beginnen ze daarna te zeuren, hebben ze pech en stop je bij de volgende.

Als ze nog heel klein zijn, bepaal je gewoon zelf wanneer je even wilt stoppen.

Of is het meer dat je bang bent dat je stopt op een parkeerplaats met enkel chauffeurstoiletten, om vervolgens 5km verderop langs een parkeerplaats met picknickpark en speeltuin te rijden?

Ik weet zo niet hoe uitgebreid de informatie langs de snelwegen is in Duitsland, maar ik weet nog van Frankrijk dat daar telkens aangegeven werd hoe ver de volgende parkeerplaats was en welke gelegenheden er waren.
Ik geloof dat sommige navigatiesystemen dat ook aangeven.

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 27-07-2020 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
LA-384 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:27:
Ik heb geen kinderen [..]

Als ze nog heel klein zijn, bepaal je gewoon zelf wanneer je even wilt stoppen.
[..]
Als vader van twee kinderen (2 en 4) moest ik hier heel hard om lachen. ;) Helaas werkt dit niet zo simpel als je het hier omschrijft.
Vorig jaar met de kindjes in de auto naar Noord-Italie gereden vanuit Breda. Halverwege Duitsland een hoteletje geboekt en eigenlijk tussendoor weinig tot geen problemen met de kids gehad.
Veelal hebben ze geslapen of gewoon lekker gespeeld op de achterbank. Toch komt er een moment dat ze niet meer lekker zitten, moeten plassen (de oudste was toen nét zindelijk) of gewoon er even helemaal klaar mee zijn. Dan is een tussenstop maken op een parkeerplek met een speeltuin een hele fijne oplossing.
Dan kunnen de kindjes even naar het toilet en vervolgens hun energie kwijt in de speeltuin. Na drie kwartier prop je ze weer in de kinderstoelen en kun je weer verder rijden.

Zelf ben ik niet gecharmeerd om via dorpjes te rijden omdat je daar niet even snel kunt stoppen om naar het toilet te gaan (zelf ook nogal een zwakke blaas) dat gaat op de snelweg toch wat makkelijker. Ook zijn in Duitsland de parkeerplaatsen (t.o.v. Frankrijk/Spanje) erg goed uitgerust.. zowel sanitair als speelvoorzieningen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
@DonJunior :) Met die zin bedoel ik niet dat je alleen stopt wanneer je er zelf aan toe bent, je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om halverwege even te stoppen. De snelwegen kennen genoeg parkeerplaatsen denk ik zo, dus na een goed uur rijden hou je in de gaten wanneer je er een nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
LA-384 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:44:
@DonJunior :) Met die zin bedoel ik niet dat je alleen stopt wanneer je er zelf aan toe bent, je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om halverwege even te stoppen. De snelwegen kennen genoeg parkeerplaatsen denk ik zo, dus na een goed uur rijden hou je in de gaten wanneer je er een nadert.
Ah zo.. ja zeker.. zo hebben wij dat dus ook gedaan. Je kan zoveel plannen als je wilt.. als de kleine moet plassen dan stop je waar het uitkomt, of dat nu in de planning stond of niet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Ah zo.. ja zeker.. zo hebben wij dat dus ook gedaan. Je kan zoveel plannen als je wilt.. als de kleine moet plassen dan stop je waar het uitkomt, of dat nu in de planning stond of niet.
Die van ons zitten nog in de luiers, dus geen last van. Maar als ik zelf moet dan stop ik echt direct bij de eerstvolgende parkeerplaats. Niets beroerder dan met een volle blaas op een hobbelige autobahn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
DonJunior schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:33:
[...]
Als vader van twee kinderen (2 en 4) moest ik hier heel hard om lachen. ;) Helaas werkt dit niet zo simpel als je het hier omschrijft.
Mwah, ligt er echt aan. We hadden nooit problemen met onze kinderen als we naar Engeland, Denemarken of Zweden gingen. Het principe werkte best goed, bij een aankomende rustplaats checken of een toiletbezoek nodig was, zo niet dan door. Waren we zelf na 2 - 3 uur aan pauze toe dan maakten we een lange stop. We zorgden wel voor voldoende entertainment op de achterbank: puzzeltjes, zoekspelletjes, walkman (die bestond toen nog) etc. Mijn vrouw bood dat gedoseerd aan, na iedere 2 uur een nieuw dingetje vaak verpakt als cadeautje. Als ze in slaap gesukkeld waren lieten we ze gewoon slapen.
Wat wel minstens iedere vakantie voorkwam was: "moet er iemand plassen?", het antwoord was dan meestal nee, zodra we de rustplaats voorbij waren: "ik moet plassen" |:(
Mijn schoonouders wonen op +2 uur rijden dus ze zijn wel langere autoritten gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Pizza_Boom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:49:
(daar doe ik het nog wel eens om, alhoewel ik liever gewoon in het Ruhrgebied tank, is nog goedkoper dan net over de grens)
Als je vanaf Maastricht naar Gerolstein rijdt, dan kan je normaal het beste in België nog even tanken. Op de E42/A27 neem je dan afslag 13 (Amel/Recht). Daar zit een ACPL (adres voor navigatie: Gewerbezone Kaiserbaracke 62, 4770 Amel, België). Op dit moment kost een liter EURO (E10) daar € 1,239.

Dat is een kilometer of 20 voor de Belgisch-Duitse grens en nog een kilometer of 60 tot Gerolstein.

Maar de Duitsers hebben de BTW omlaag gekieperd. Dat is goed nieuws. In Gerolstein kan je nu bijvoorbeeld bij ED tanken voor € 1,219.

Dus als je economisch het meest voordelig wil uitkomen dan zou ik zorgen in Nederland dat je tank nog vol genoeg zit om Gerolstein te halen en dan daar te tanken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:59
Dets schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:19:
[...]

Mwah, ligt er echt aan. We hadden nooit problemen met onze kinderen als we naar Engeland, Denemarken of Zweden gingen. Het principe werkte best goed, bij een aankomende rustplaats checken of een toiletbezoek nodig was, zo niet dan door. Waren we zelf na 2 - 3 uur aan pauze toe dan maakten we een lange stop. We zorgden wel voor voldoende entertainment op de achterbank: puzzeltjes, zoekspelletjes, walkman (die bestond toen nog) etc. Mijn vrouw bood dat gedoseerd aan, na iedere 2 uur een nieuw dingetje vaak verpakt als cadeautje. Als ze in slaap gesukkeld waren lieten we ze gewoon slapen.
Wat wel minstens iedere vakantie voorkwam was: "moet er iemand plassen?", het antwoord was dan meestal nee, zodra we de rustplaats voorbij waren: "ik moet plassen" |:(
Mijn schoonouders wonen op +2 uur rijden dus ze zijn wel langere autoritten gewend.
Doet me denken aan die nacht dat ik bij de vader van een maat van me in de auto zat.
Maat: ' Pap stop ff....' :X
Pap: 'Hoezo stop ff moet ik hem in de berm zetten?'
De rest: doe maar, hij moet kotsen. _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door R20141016 op 27-07-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dets schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:19:
[...]

Dat is hoe het werkt ja. Als een kind een P ziet, moet ie plassen. Ook al ben je net gestopt. Vraag maar aan Eagle Sr. :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Drardollan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Als je via Maastricht naar Gerolstein gaat, dan kom je niet langs Venlo 8)

Vroeger kwam je langs de Mac in Maastricht naast het MVV stadion, nu de tunnels er zijn is de meest logische Mac die bij Gronsveld.
TS wil via Venlo en Max3400 praat over Maastricht. vanaf Venlo is het krap 2u en vanaf Maastricht 1:30u via E42. (Mac Tegelen kan prima) -weet niet eens waar TS vandaan komt, misschien wel uit Overloon :D -

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hackus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:22:
[...]

TS wil via Venlo en Max3400 praat over Maastricht. vanaf Venlo is het krap 2u en vanaf Maastricht 1:30u via E42. (Mac Tegelen kan prima) -weet niet eens waar TS vandaan komt, misschien wel uit Overloon :D -
Ik rijd gemiddeld elke 4 weken naar Gerolstein, via Maastricht of Venlo. Ik heb een idee van de route ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Drardollan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:29:
Maar de Duitsers hebben de BTW omlaag gekieperd. Dat is goed nieuws. In Gerolstein kan je nu bijvoorbeeld bij ED tanken voor € 1,219.

Dus als je economisch het meest voordelig wil uitkomen dan zou ik zorgen in Nederland dat je tank nog vol genoeg zit om Gerolstein te halen en dan daar te tanken :P
Precies wat ik bedoel. Ik heb van de week net over de grens getankt (300 meter) en zat op 1,289 voor een liter E5. E10 deed 1,259. 't Is nog steeds ruim de moeite waard als je er 40 liter in gooit en het goedkoopste in de omgeving (NH) alweer rond de 1,50 zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Drardollan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Ik rijd gemiddeld elke 4 weken naar Gerolstein, via Maastricht of Venlo. Ik heb een idee van de route ;)
Ik rij dagelijks in Duistland, ben net weer in NL vanuit Berlijn vanmorgen vroeg. ;)

Pagina: 1