Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballzz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
Goede middag iedereen!

Sinds 2 weken zijn we ingetrokken in onze nieuwbouw woning. Helaas komen we natuurlijk nu op veel dingen die we vergeten zijn tijdens het opstellen van de plannen (leggen electriciteit, netwerk,...) en zit nu met volgende 'dilemma'...

In de hoek waar ik mijn bureau met desktop wil zetten is helaas geen netwerk ingang voorzien (I know... Rookie mistake...) dus zit ik nu volgens mij met de 2 volgende opties:
-Wifikaartje in mijn toren inbouwen
-Gebruik maken van een Powerline.

De situatie is de volgende:
Mijn proximus modem staat in de inkomhal. De living ligt er direct langs, gescheiden door 1 muur (Afstand tot aan de router = +/- 9 meter (inclusief de muur).

Mijn vraag is nu wat mijn beste keuze is voor gebruik?
Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude laptop voor te gamen daar ons bureaumeubel nog niet geleverd is en ik dus gen enkele plek heb om mijn desktop op te zetten.
Ik merk soms wel wat pingspikes en dergelijke tijds het gamen, maar ik zit dan met mijn laptop ook aan de andere kant van het huis.
Ik ga mijn desktop hoofdzakelijk gebruiken voor casual gamen en soms wat twitchstream te kijken.
Een rechtstreekse kabel trekken vanuit de modem is geen optie meer. Ik heb helaas thuis niks te zeggen :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Je zou het even met je telefoon een speedtest kunnen doen op die locatie. Dan weet je wat er ongeveer te halen valt met een wireless kaartje. Mocht dat voldoende zijn voor jou dan zou je een draadloze kaart kunnen overwegen.

Wat wel een goede tip kan zijn is om een kaart te pakken met los verplaatsbare antenne(s) zodat je nog wat speelruimte hebt en niet direct achter die grote metalen kast genaamd pc verstopt zit.

Power Line raaad ik meestal niet aan, maar kan ook nog een oplossing zijn. Maar daar zou ik pas aan beginnen als het wifi signaal echt heel dramatisch is. Maar aangezien het 9 meter is en 1 muur heb je wel kans dat er redelijk wat draadloos signaal overblijft (afhankelijk van gebruikt materialen in de muur natuurlijk)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
wat heb je wel voorzien in huis ?
heb je zoiets bij de tv geinstalleerd ? zoja kan je daar gewoon een switch tussen installeren , en vandaar uit een kabel naar je desktop aanleggen (misschien in de plint steken als dat nog kan ?)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/22724/files/182613353/300x300x2/niko-aansluiting-coaxrj45-utp-cat-6-creme.jpg