Instagram op iOS zet camera aan

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-10 15:12
Gebruikers van Apple ios 14 meldden deze maand opeens dat ze het nieuwe symbool dat aangeeft dat de camera aanstaat zagen oplichten op hun iPhones, terwijl ze geen gebruik maakten van de camera.

Dit is puur een manier om gebruiks achter account te koppelen en hiermee kan facebook eventueel je naam weer koppelen als je whatsapp of facebook account.

Apple heeft al aangegeven dat de camera daadwerkelijk niet wordt gebruikt en later met Instagram is er een verwijzing gekomen dat het alleen de camera even benanderd en meer niet?

Dit is namelijk niet de eerste keer en apps zoals whatsapp zijn duidelijk verbonden met een mobiel en via andere adres boeken van derdenen dus dan is het wel te achterhalen wie je bent, blijkbaar bij Instagram willen ze dit ook al te graag weten en wees gewaarschuwd als je instagram en elke gratis social media gebruikt en vooral als je dingen doet onder een fictieve naam.

Je gezicht spreekt soms boekdelen wie je bent en zo brengen onze westerse buurtjes alles nogmaal beter in kaart. _/-\o_. Binnenkort zal dit probleem zich niet meer voordoen volgens Apple en Instagram

[ Voor 12% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En toen?

Is dit bedoeld als Tip de Redactie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Als tip en waarschuwing. Ik gebruik het zelf niet, maar kreeg het door vanuit mijn BBM groep aangaande onze security groep binnen mijn werk bij een operator.

[ Voor 73% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We hebben nota bene een apart Apple forum: Apple Talk

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Wellicht kun je dat daar ook eens plaatsen. Een gewaarschuwd mens..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij heb ik dit op Tweakers gelezen. Ging om een testversie en bleek een bug te zijn. Ik zag er de nieuwswaarde al niet in en kennelijk is het artikel verwijderd. Je laat het klinken alsof alle versies van instagram de camera gebruiken. Zoals ik het artikel las heeft de testversie in een IOS versie de camera aangeroepen, maar niet gebruikt en was dit dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Sefa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:12:
Volgens mij heb ik dit op Tweakers gelezen. Ging om een testversie en bleek een bug te zijn. Ik zag er de nieuwswaarde al niet in en kennelijk is het artikel verwijderd. Je laat het klinken alsof alle versies van instagram de camera gebruiken. Zoals ik het artikel las heeft de testversie in een IOS versie de camera aangeroepen, maar niet gebruikt en was dit dus niet de bedoeling.
y

Klopt en zou gedicht worden, maar sinds gisteren eergisteren zijn er meer meldingen van binnengekomen en dus blijkt dat er nog ergens een bug zit , waarvan wij denken als het getest is en het komt alsnog te voorschijn of je dan nog van een bug mag spreken of iets anders.

Als er een bug is dat niet kan samenwerken met wifi van een bepaalde chipset zoals bij veel providers op de modem of bij een fabrikant als asus dan wordt er contact opgenomen met Appel en dan wordt dat wel opgelost, maar dan heb je geen issues aangaande je privacy alleen een toestel die niet goed werkt op wifi thuis of kantoor.

het antwoord is heel simpel : This is even though the company immediately responded and said that they are going to fix the issue as soon as possible. Het is een bug in ios overigens waar instagram gebruik van maakt. Ik had het mischien moeten melden, maar het gaat niet om ios 13 en daarvoor zoals het nu lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:24
Noresponse schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:06:
Dit is puur een manier om gebruiks achter account te koppelen en hiermee kan facebook eventueel je naam weer koppelen als je whatsapp of facebook account.
Dit lijkt mij een behoorlijk omslachtige manier. Dat kan makkelijker lijkt mij door te vergelijken op basis van telefoonnummer, andere kenmerken van de telefoon, locatie, wifi e.d. Daarnaast ga ik er van uit dat al die accounts sowieso gekoppeld zijn. In 2020 mag ik toch aannemen dat het bekend is dat dit de prijs is om 'gratis' van hun diensten gebruik te maken.

Is het trouwens een idee om een bron te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Sefa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Dit lijkt mij een behoorlijk omslachtige manier. Dat kan makkelijker lijkt mij door te vergelijken op basis van telefoonnummer, andere kenmerken van de telefoon, locatie, wifi e.d. Daarnaast ga ik er van uit dat al die accounts sowieso gekoppeld zijn. In 2020 mag ik toch aannemen dat het bekend is dat dit de prijs is om 'gratis' van hun diensten gebruik te maken.

Is het trouwens een idee om een bron te vermelden?
Bron : intern werk , maar je kan zoeken via google : https://www.msn.com/en-in...ut-permission/ar-BB17cdu6

denk dat er wel meer te vinden is. Ik had de kop tekst ios 14 moeten zetten :) niet ios .

[ Voor 5% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals ik het lees is het niet dat het alleen in iOS 14 gebeurt: alleen iOS14 zegt dat het gebeurt. Zijn er meer Corona-besmettingen omdat er meer wordt getest? :P
gambieter schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:11:
We hebben nota bene een apart Apple forum: Apple Talk
Dit is meer een Privacy & Beveiliging issue wat mij betreft :P Maar inderdaad denk ik beter om het vooral aan de redactie te tippen als waarschuwing: hier in het forum werkt dat niet zo handig. Er is niet echt discussie mogelijk en dan zakt het snel weg. Al is er schijnbaar wel discussie, dus ik laat het nog wel even lopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik had al gekeken of ik de redactie kon tippen, maar kon het niet vinden en dacht plaats het maar. Ik zit toch lekker in de zon en heb de tijd om het te posten, maar wellicht verwacht ik niet veel discussie over het onderwerp. Wellicht leuk voor de redactie om hier even in te duiken en deze post te sluiten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Allrighty. https://tweakers.net/ rechtsboven staat tip de redactie, ik heb het even gedaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.