Zoals de titel al luidt: ik wil graag mijn eerste auto gaan aanschaffen na 10 jaar mijn rijbewijs te hebben. Het gemak van een auto (op zowel woon/werk alsmede recreatiegebied) plus mijn financiële situatie maken de wens nu dusdanig concreet dat ik deze echt wil gaan doorzetten.
First things first, mijn budget: 5000 tot 6000 euro. Dit mag eventueel iets opgerekt worden als er echt leuke deals zijn maar liever niet natuurlijk.
Wensen:
Wat heb ik zelf al gezien:
Heeft iemand nog tips of input betreffende mijn situatie?
First things first, mijn budget: 5000 tot 6000 euro. Dit mag eventueel iets opgerekt worden als er echt leuke deals zijn maar liever niet natuurlijk.
Wensen:
- Sportief! Ik ben jong (28) en alleenstaand dus hoef geen burgertruttenbak. Degelijkheid is leuk maar het oog wil ook wat.
- Airco, obviously
- Geen koektrommel, heel leuk die A-segmenters maar ik wil wel graag iets meer auto. Paar tientjes MRB in de maand neem ik voor lief.
- Zuinig indien mogelijk. Is dat überhaupt mogelijk, sportief en zuinig? Mijn rechtervoet werkt hier graag aan mee in ieder geval!
Wat heb ik zelf al gezien:
- Mini Cooper (Clubman): dit is mijn liefde, oprecht. Alles aan deze auto vind ik mooi. Behalve de rijtesten en dan vooral de stukjes waarin de monteur het woord krijgt. Wel.heel.veel.aandachtspunten. In hoeverre is het nog verstandig om hier voor te gaan? (Zal altijd een voorraad olie meenemen uit voorzorg
)
- Fiat Bravo / Grande Punto: Deze modellen zie ik vaak aangeraden worden. Schijnbaar redelijk betrouwbaar, sportief en goeie prijs voor wat je krijgt. Deze staat ook zeker in de top 5.
- Citroen C4 (Coupé): Een Franse gok. Ben erg gecharmeerd van het model maar ken de auto verder niet. Iemand ervaring mee?
- Suzuki Swift: Ook deze wordt vaak aangeraden in mijn segment. Ook wel een ''poor mans Mini'' genoemd maar schijnbaar wel betrouwbaarder. Vind het model alleen minder mooi dus dan wordt het de afweging betrouwbaar(der) vs looks
Heeft iemand nog tips of input betreffende mijn situatie?
Tesla M3LR '21