Hai,
Ik zoek een goede monitor voor video bewerking en gaming. Denk bij videobewerking aan YouTube video's, trailers, korte films dat soort dingen. Geen professionele bioscoop films. Wel vaak in opdracht dus redelijke professionaliteit is wel nodig.
Ik had in gedachten om een 1080p of 1440p 24 inch IPS monitor aan te schaffen. 4K leek mij niet nodig omdat ik zelf al in het bezit ben van een 4K TV, dus als ik het eindresultaat wil zien kan dat altijd nog daar op. De monitor wil ik aansluiten op een PC met de volgende onderdelen:
Mijn budget voor de monitor is max. €250,- (een paar euro er over heen is overigen niet erg).
Zelf had ik al gekeken voor een goede videobewerking/gaming monitor. Mijn oog is gevallen op AOC 24G2U. Deze monitor bevat 144Hz refresh rate, IPS panel, 1ms response time, 126% srgb dekking en volgens mij ook nog eens G-Sync.
De nadelen die ik er over las waren dode pixels of geen goede kijkhoeken.
Hier en daar lees ik: "Goed voor video-editing". Maar ook: "Kleuren niet goed voor professionele doeleinden." of "Kijkhoeken zijn niet goed".
De monitor:
Wat vinden jullie van deze monitor? Is hij geschikt voor accurate video/foto bewerking?
Weten jullie misschien andere betere monitoren voor mijn doeleinde?
Alvast bedankt!
Ik zoek een goede monitor voor video bewerking en gaming. Denk bij videobewerking aan YouTube video's, trailers, korte films dat soort dingen. Geen professionele bioscoop films. Wel vaak in opdracht dus redelijke professionaliteit is wel nodig.
Ik had in gedachten om een 1080p of 1440p 24 inch IPS monitor aan te schaffen. 4K leek mij niet nodig omdat ik zelf al in het bezit ben van een 4K TV, dus als ik het eindresultaat wil zien kan dat altijd nog daar op. De monitor wil ik aansluiten op een PC met de volgende onderdelen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 191,60 | € 191,60 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 2X 8G (rev 3.0) | € 450,- | € 450,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 87,89 | € 87,89 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 39,- | € 39,- |
1 | Ventilatoren | Fractal Design Prisma AL-14 3 stuks, 140mm | € 57,77 | € 57,77 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,48 | € 62,48 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 168,90 | € 168,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.305,64 |
Mijn budget voor de monitor is max. €250,- (een paar euro er over heen is overigen niet erg).
Zelf had ik al gekeken voor een goede videobewerking/gaming monitor. Mijn oog is gevallen op AOC 24G2U. Deze monitor bevat 144Hz refresh rate, IPS panel, 1ms response time, 126% srgb dekking en volgens mij ook nog eens G-Sync.
De nadelen die ik er over las waren dode pixels of geen goede kijkhoeken.
Hier en daar lees ik: "Goed voor video-editing". Maar ook: "Kleuren niet goed voor professionele doeleinden." of "Kijkhoeken zijn niet goed".
De monitor:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | AOC 24G2U/BK Rood, Zilver | € 196,02 | € 196,02 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 196,02 |
Wat vinden jullie van deze monitor? Is hij geschikt voor accurate video/foto bewerking?
Weten jullie misschien andere betere monitoren voor mijn doeleinde?
Alvast bedankt!