Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade PC (mainstream gamesysteem) +/- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waharbl!
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gebruik ik om twee dingen te doen, youtube video's en uitleg maken met betrekking tot biologie (ik ben docent biologie) en om te gamen. Deze upgrade is voornamelijk bedoeld om dadelijk cyberpunk op release te kunnen spelen!

De nadruk ligt op het gamen, dit ook omdat het type video bewerking dat ik doe niet heel erg technisch/zwaar zijn voor het systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrades mogen rond de 1000 euro kosten, als we er iets overheen (100 euro) gaan is dit geen ramp.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het huidige systeem is;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 170,96€ 170,96
1MoederbordenAsus Prime B350M-A€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G€ 388,97€ 388,97
1BehuizingenFractal Design Define C TG€ 89,-€ 89,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock€ 34,95€ 34,95
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CM4X8GE3000C15K4€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 10 500W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 m.2 525GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,88

Daarbij komen nog 2 fans waarvan het merk mij ontsnapt.
Hiervan zou ik de kast, fans en PSU graag van willen behouden. Randapparatuur zoals muizen, toetsenbord en beeldschermen heb ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een goede vraag, ik wil graag een mobo met wifi mogelijkheden en verder een algehele upgrade van het systeem. Fancy waterkoeling en RGB interesseert mij niets, dus daar hoeft ook niet op gespendeerd te worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta helemaal open voor alles!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik bij het formaat van de PC kast willen blijven (micro ATX) het komt wel eens voor dat ik mijn hebben en houden van plek naar plek moet verslepen en dan is een kast die in een shopper past hyper chill.

Ga je overklokken?
Nee waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Het is lang terug dat ik een eigen PC gemaakt heb en ik lig totaal uit de running met betrekking tot welke parts tegenwoordig goed zijn en waar op gelet dient te worden. Ik ben met op het moment van schrijven aan het inlezen, maar ik denk dat de meerdere kopen meer weten dan 1.

Graag wil ik wat informatie inwinnen over hoe ik deze upgrades moet aanpakken.
Is het slim om de cpu, gpu, mobo en memory te vernieuwen of kan ik beter alles de prullenbak ingooien en beginnen bij 0?

[ Voor 0% gewijzigd door Waharbl! op 26-07-2020 14:46 . Reden: Spelling / taalgebruik ]

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Je moederbord ondersteunt nieuwe processors : 3600/3700x bijv
Alleen je geheugen is iets te traag eigenlijk.

Ik zou dat setje : processor, moederbord, geheugen verkopen samen met de boxed koeler of de boxed koeler van je nieuwe processor. Videokaart er ook bij.

Doe er een SSD, cheap kast bij en basis voeding en je hebt een systeem. Ik weet niet wat meer oplevert.... Los of compleet.

Daarmee kan je je budget flink verhogen, of was dat al ingecalculeerd?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Quacka schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:19:
Je moederbord ondersteunt nieuwe processors : 3600/3700x bijv
Alleen je geheugen is iets te traag eigenlijk.

Ik zou dat setje : processor, moederbord, geheugen verkopen samen met de boxed koeler of de boxed koeler van je nieuwe processor. Videokaart er ook bij.

Doe er een SSD, cheap kast bij en basis voeding en je hebt een systeem. Ik weet niet wat meer oplevert.... Los of compleet.

Daarmee kan je je budget flink verhogen, of was dat al ingecalculeerd?
Mee eens dit is gewoon allemaal net te oud om mee te nemen naar een nieuwe build