Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 14:55
Mijn vraag

Na het aankopen van mijn mechanisch toetsenbord heb ik problemen met verschillende tekens te kunnen typen via het toetsenbord.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Steelseries apex 5 keyboard azerty model (FR) icm windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik weet dat het lukt door ctrl +064 te typen maar als ik bv de andere tekens heb wat ik wil gebruiken heb ok geen idee met welke toetsencode dit moet lukken heb al vanalles geprobeerd van ctrl tot ctrl+alt , shift noem maar op.

Graag zou ik willen weten hoe dat ik de tekens aan de onderkant rechts kan produceren bv apenstaartje of ^ noem maar op van de nummerieke toetsen (zie afbeelding)

Het is waarschijnlijk een heel domme vraag maar heb ook in de instructieboekjes gekeken en nergens wat terug gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJvRRyDC2w3OoQVZ0uSo2cMwvDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2wsQUeYmruya5OgJB4mwbw7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Dit heeft weinig te maken met je toetsenbord, maar vooral met de taal-instelling die je in Windows gebruikt.

Als deze overeenkomt met hoe de symbolen op het toetsenbord zijn gedrukt, dan zou je SHIFT + 0 of rechter-ALT + 0 (merk op dat het specifiek de rechter ALT knop moet zijn) moeten proberen.

Heb je een andere toetsenbordindeling ingesteld, dan zal het een andere toetscombinatie zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 26-07-2020 13:40 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 12:08
Philtjens schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:36:

Steelseries apex 5 keyboard azerty model (FR) icm windows 10
Wat krijg je als je atl-gr-2 indrukt (of ctrl-alt-2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Rannasha schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:39:
Dit heeft weinig te maken met je toetsenbord, maar vooral met de taal-instelling die je in Windows gebruikt.

Als deze overeenkomt met hoe de symbolen op het toetsenbord zijn gedrukt, dan zou je SHIFT + 0 of rechter-ALT + 0 (merk op dat het specifiek de rechter ALT knop moet zijn) moeten proberen.

Heb je een andere toetsenbordindeling ingesteld, dan zal het een andere toetscombinatie zijn.
ALt +0 doet niks en met die rechter ALT +à krijg ik dit teken }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Minitrooper schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Wat krijg je als je atl-gr-2 indrukt (of ctrl-alt-2)?
werkt alle 2 niet zodra ik de ALT toets invoer stopt hij met selecteren van tekst invoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nu ben ik niet zo bekend met de AZERTY layout, maar hoe tikte je normaal dit symbool? Als je niets aan je taalinstellingen hebt veranderd is dat namelijk nog gewoon exact dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
TERW_DAN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:45:
Nu ben ik niet zo bekend met de AZERTY layout, maar hoe tikte je normaal dit symbool? Als je niets aan je taalinstellingen hebt veranderd is dat namelijk nog gewoon exact dezelfde manier.
Volgens mij was dit gewoon door shift toets ofzo ik heb ook nergens iets veranderd maar ervoor had ik een laptop die was kapot gegaan en nu een vaste pc gekocht.

Op de laptop echter zat toen wel geen windows 10 dus vermoed dat dit er ook mee te maken heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Keyboard layouts zijn al jaren hetzelfde, maar het kan natuurlijk zijn dat je een andere layout had staan op je oude computer (bij mijn weten is er verschil tussen de Belgische AZERTY en de Franse AZERTY). Dus stel in wat je zelf fijn vind werken, of iets dat overeen komt met je keyboard, zodat je niet blind hoeft te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
voor mij is het duidelijk: jij hebt dit:
https://upload.wikimedia..../1000px-KB_France.svg.png
En vermits alt-gr-2 géén @ geeft, heb jij niet dit:
https://upload.wikimedia....lgian_pc_keyboard.svg.png

(bron: https://www.wikiwand.com/en/AZERTY)

Dus: ga in windows 10 naar keyboard settings, en zoek een AZERTY die wél aan jouw noden voldoet.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Minitrooper schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:54:
voor mij is het duidelijk: jij hebt dit:
https://upload.wikimedia..../1000px-KB_France.svg.png
En vermits alt-gr-2 géén @ geeft, heb jij niet dit:
https://upload.wikimedia....lgian_pc_keyboard.svg.png

(bron: https://www.wikiwand.com/en/AZERTY)

Dus: ga in windows 10 naar keyboard settings, en zoek een AZERTY die wél aan jouw noden voldoet.

Succes!
als ik enkel de numeriek tekens intoets zonder de shift of alt toets dan heb ik de lay out van de bovenste link als mijn toetsenbord layout zo zie ik het ook op mijn bord namelijk.

dit wil ik ook zo behouden maar echter wil ik dan weten welke toetsencombinatie ik moet duwen voor de tekens allemaal rechtsonder te krijgen zoals het apenstaartje ?
als ik dit weet is mijn probleem namelijk al opgelost omdat de rest dan ook klopt namelijk met wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
Philtjens schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:13:
[...]

als ik enkel de numeriek tekens intoets zonder de shift of alt toets dan heb ik de lay out van de bovenste link als mijn toetsenbord layout zo zie ik het ook op mijn bord namelijk.
Maar hier gaat het al mis: op de eerste link staan er ONDERIN de "tekentjes" en BOVENIN de cijfertjes. Als jij zegt dat jij voor de numerieke tekens (cijfers) geen shift moet gebruiken, dan wil dat zeggen dat jij op een toetsenbord layout zit in windows waar de cijfers ONDERIN staan, zie bv https://upload.wikimedia....-KB_United_States.svg.png als voorbeeld (maar dat is een qwerty).

Dus om te zien welke layout jij wel degelijk hebt in windows, open je een notepad, en je doet de "cijferreeks":
- een lijn zonder shift: &é"'(§è!çà
- een lijn met shift 1234567890
- een lijn met alt-GR (niet alt alleen): |@#{[^
en vooral de AZERTY/QWERTY eerste lijn.

Op basis daarvan weet je of het "klopt" met jouw fysieke layout. Dan kan je ofwel dat gelijk trekken, of zoals @TERW_DAN reeds aanhaalde: blind typen zodat jij uit jouw hoofd alle knopjes vinden kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Simpele vraag, welke keyboard layout gebruik je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Nederlands belgie

Toetsenbord belgisch punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 18:23
Je moet een Franse azerty layout toevoegen als keyboard input en die als standaard instellen
Zodra dat goed staat kun je gewoon met rechter ALT +à(0) de @ typen.

https://www.windowscentra...eyboard-layout-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Philtjens schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:27:
Nederlands belgie

Toetsenbord belgisch punt
Dan is het toch logisch dat dat niet matcht met een Franse AZERTY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
heb de franse en nu komt het overeen probleem opgelost :) _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Philtjens op 26-07-2020 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Philtjens schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:41:
Ik heb de Franse indeling en nu komt het overeen. Probleem opgelost! :) _/-\o_
Goh, zou daar die (FR) in de productnaam voor staan? :? :z

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 26-07-2020 14:48 . Reden: Traanogen gevende interpunctie van TS gefixed. O-) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Room42 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Goh, zou daar die (FR) in de productnaam voor staan? :? :z
I know nu ik het zie staan denk ik ook zo simpel tot ik daar niet op kwam 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Mijn zoon heeft een laptop gehuurd bij Grover maar het is een Duits Qwertz toetsenbord met het @ op de Q.
We hebben een @ in ons wifi wachtwoord maar krijgen deze met geen mogelijkheid uit het toetsenbord.
Alle mogelijke opties die we op internet kunnen vinden werken niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het echt niet lukt kun je met 'symbolen' nog kopiëren en plakken in het wifi-venster.

Rechter Alt + Q ook niet?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
Niks werkt.
Al een uur aan het googelen en van alles geprobeerd.

De laptop moet geïnstalleerd worden en dan krijg je eerst de verbinding met het internet. Dus de verbinding met de wifi.
Dus iets kopiëren lukt al niet want we zijn nog niet zover.

Ik kan ons wifi wachtwoord wijzigen naar iets zonder @ maar met 5 personen in huis en meerdere soorten apparatuur is ook weer zowat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paleda
Het is gelukt.
Hij had in het begin voor taal: Nederlands gekozen.
En dat gaat dus mis.

Opnieuw begonnen; taal Duits. En dan pakt ie wel met de Alt gr Q.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11

BM

Moderator Spielerij
Mooi dat het werkt! Maar in principe laten we dit soort oude topics 'met rust', dus deze gaat nu wel dicht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.