Toon posts:

linkerbox doffer dan rechter??

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een Onkyo TX904 staan icm K-Acoustics Optima 5(20-65Watt, 8 Ohm) staan. Nu is het geluid van mn linkerspeak echt een stuk doffer dan die van me rechterspeaker. T enigste wat ik bij deze box heb gedaan is de kabel verlengt met een kronsteentje met daarachter meer van dezelfde kabel als die voor t steentje zit. Ligt dit puur aan de verlenging??

zo ja, dan moet ik nieuwe kabels gaan kopen. Zijn er speciale eisen voor deze boxen? (soz wat dit betreft ben ik echt een n00b :) )

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wissel de speakers om en laat de draden liggen zou ik zeggen.
Dan weet je het.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
idd een goed id, morgenochtend maar ff doen :) thx

iemand anders suggesties wat bereft de kabels, nieuwe dan :P

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23

Flotter

Pelipper!

Is de tweeter niet kaduuk (opgeblazen)?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Zet hem in Stereo mode en gooi er een mono muziekje doorheen. Als het goed is moet het geluid uit de speakers identiek zijn.

Kijk ook of je + en - goed aangesloten hebt.

Coïtus ergo sum

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Lijkt uit fase te staan, of je hebt de handel opgeblazen.

Verwijderd

Een kroonsteentje is ook geen echte oplossing. Probeer inderdaad eens de speakers te verwisselen.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op woensdag 08 augustus 2001 19:25 schreef hervaz het volgende:
Lijkt uit fase te staan, of je hebt de handel opgeblazen.
Dat lijkt mij inderdaad ook.... moet je OF bij een van de speakers OF bij je versterker even een kabel omdraaien, dat wil zeggen de + en - omwisselen... maar van EEN kabel, niet van allebei want dan heb je er niks aan.... en maar aan EEN kant van de kabel....

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Kan ook het verschil in lengte zijn.. als links een aantal meters langer is dan rechts.. Sommige amps willen daar al moeilijk overdoen

Verwijderd

ik neem aan dat je JK bedoelt...met zulke fraaie speakers is een kroonsteentje echt vloeken....

Verwijderd

En hoe zit het met jouw oren... >:)

Het kroonsteentje zou IMHO het probleem
kunnen zijn, maar alleen als je het
bagger hebt aangesloten... ;)

Gewoon uitproberen met wisseltrucs... :)

Verwijderd

Topicstarter
idd, de hoge tonentweeter is naar de klote :'( :'(
. ff uitgewisseld met de andere box en idd, toen klonk die dik klote.

morgen eens kijken of k een losse gelijke tweeter kan krijgen, en anders maar twee dezelfde. Maar ik d8 altijd dat je eerder je lage tonen-conus opblies dan je hogetonen-conus :?

Maar ik ben echt niet blij hiermee, gezien het feit deze boxen 600 piek/stuk kostten.....

edit:"ik neem aan dat je JK bedoelt...met zulke fraaie speakers is een kroonsteentje echt vloeken....

"
t zijn btw K-Acoustics boxen. kweenie of dit hetzelfde merk is als wat je bedoelt :?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

...maar ja.... Als je dezelfde tweeter kunt krijgen, neem er gif op in dat als je dan een weer helemaal goed werkende box hebt, ze niet hetzelfde geluid gaan geven (tenminste dat is mijn ervaring met hoge tonen)

Wil je het echt goed doen, dan doe je in beide kanten nieuwe tweeters. Daarnaast, als de tweeter aan de beschadigde kant het begeven heeft door overbelasting, dan zou ik zeker je crossfilter ook streng bekeijken!

Als je filter niet meer optimaal is, dan kun je nieuwe speakers blijven inbouwen tot je een ons weegt!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:36 schreef neographikal het volgende:

t zijn btw K-Acoustics boxen. kweenie of dit hetzelfde merk is als wat je bedoelt :?
helaas...da's toch wat anders....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:33 schreef MisterDon het volgende:
...maar ja.... Als je dezelfde tweeter kunt krijgen, neem er gif op in dat als je dan een weer helemaal goed werkende box hebt, ze niet hetzelfde geluid gaan geven (tenminste dat is mijn ervaring met hoge tonen)

Wil je het echt goed doen, dan doe je in beide kanten nieuwe tweeters. Daarnaast, als de tweeter aan de beschadigde kant het begeven heeft door overbelasting, dan zou ik zeker je crossfilter ook streng bekeijken!

Als je filter niet meer optimaal is, dan kun je nieuwe speakers blijven inbouwen tot je een ons weegt!
ik snap je verhaal niet helemaal, maar bekijk dit ff: ik heb de tweeter uit de goede box in de slechte gezet -> box perfect. Andere box kreeg de kapotte tweeter en deed t shit. Lijkt me dat tie goed is dan :?

ow ja, nog een vraag: zijn dit "lastige" speakers of valt t wel mee? volgens mij wel, ze kunnen niet extreem veel eruit gooien(65watt), alhoewel mn oren toch wel beginnen te tuten als k em flink omhoogdraai.

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 09 August 2001 01:00 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik neem aan dat je JK bedoelt...met zulke fraaie speakers is een kroonsteentje echt vloeken....
ok mensen, verheugd kan ik u mededelen dat de box het eindelijk doet, ik heb een originele tweeter weten te vinden.

En ja t zijn JK-acoustics en nu klinken ze echt zwaar VET >:) . Betere kabels komen er nog wel aan.

bedankt voor de tips

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op Wednesday 08 August 2001 19:15 schreef justmental het volgende:
Wissel de speakers om en laat de draden liggen zou ik zeggen.
Dan weet je het.
Meestal is het handiger om de kabels te verwisselen in plaats van de speakers :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 18:16 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Meestal is het handiger om de kabels te verwisselen in plaats van de speakers :)
ghehe niet hier---->>> kabelgoten :)
Pagina: 1