Nieuwe video kaart voor geforce now

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumDennis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-08-2021
Mijn vraag
... Ik heb een ouder hp compaq pc waar ik eigenlijk alleen maar geforce now op wil draaien om te kunnen gamen met mijn nvidia shield pro (2019) maar nu heb ik niet heel veel verstand van video kaarten etc.
Ik probeer bijv games als pes 2020 (pro evolution soccer) en fifa 20 te streamen maar dat kan hij niet aan via steam.
Nu wil ik dus daar mijn compacte pc met beperkte ruimte een upgrade geven middels een video kaart en eventueel wat andere makkelijke aanpassingen ik heb zelf al een samsung evo ssd 500 gb die ik ga plaatsen maar wat kan ik nog meer doen?
Mijn specificaties staan op de afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yozAytFliZiLr_ZikmvnpkY2CUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nq9Y2casPsfKKFnBrbbj8ScA.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via MokumDennis op 31-07-2020 07:14)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zie dat je de absoluut minimale vereisten aan het volgen bent voor Geforce now, waar aangegeven wordt minimaal een dual core x86 CPU en 4GB ram en een nvidia 600+ en AMD 3000+ series hardware te gebruiken. Die absoluut minimale specs volgen ga je gewoon niet gelukkig van worden.Het gaat om een 13 jaar oude cpu in een OEM kast. Bedenk dat zodra je al een google tab opent je CPU al 100% staat stampen. Een Core 2 quad bied daar wellicht uitkomst, echter.. Je PC is gewoon niet geschikt om up te graden. Met de beste wil is er niets van te maken behalve tekstverwerking en boekhouden, waar de PC initieel al voor bedoeld was.

Als je dan nog een computer had gehad die nog enigszins mogelijklheden bood om een normale GPU aan toe te voegen zou je nog e.e.a kunnen proberen. In dit geval zou ik eens kijken of je een upgrade setje op basis van Intel core 2000 serie kan scoren ofzo. Een 2500k voor een paar tientjes combineren met idem moederbord. en geheugen, el cheapo case en een 2e hands voeding. Moet toch voor onder de 120 euro klaar zijn.

Ik denk 80 euro voor dit, op basis van een 2500k die ik al voor 20 euro voorbij zie komen, compleet met moederbord, geheugen en koeler:

V&A aangeboden: Core i5 2500 + 8GB + Asus Mobo + Cooler Master cooler

Dan een case met PSU:

V&A aangeboden: X2 Case, PSU en HDD

of

PSU voor 3 tientjes..

V&A aangeboden: OCZ ModXStream Pro 500W

en luxe case voor 30 euro

V&A aangeboden: Fractal Design Define R5 Wit

Dan heb je voor heel weinig in ieder geval iets dat capabel is.Bovenstaande als voorbeeld gepakt, eerste hit die ik ion V&A tegen kwam. Met meer research zal je vast nog betere deals kunnen spotten.

Tevens,Ik heb hier nog een micro atx bordje liggen met een 4690k @ 4200Mhz, 16GB ddr3 1600Mhz en een Mugen cooler, push pull. als je interesse hebt. DM maar.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 26-07-2020 15:48 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36

Croga

The Unreasonable Man

Met die specs gaat een grafische kaart je niet helpen. Dat ding is aan alle kanten dusdanig verouderd dat alleen volledige vervanging een optie is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zie dat je de absoluut minimale vereisten aan het volgen bent voor Geforce now, waar aangegeven wordt minimaal een dual core x86 CPU en 4GB ram en een nvidia 600+ en AMD 3000+ series hardware te gebruiken. Die absoluut minimale specs volgen ga je gewoon niet gelukkig van worden.Het gaat om een 13 jaar oude cpu in een OEM kast. Bedenk dat zodra je al een google tab opent je CPU al 100% staat stampen. Een Core 2 quad bied daar wellicht uitkomst, echter.. Je PC is gewoon niet geschikt om up te graden. Met de beste wil is er niets van te maken behalve tekstverwerking en boekhouden, waar de PC initieel al voor bedoeld was.

Als je dan nog een computer had gehad die nog enigszins mogelijklheden bood om een normale GPU aan toe te voegen zou je nog e.e.a kunnen proberen. In dit geval zou ik eens kijken of je een upgrade setje op basis van Intel core 2000 serie kan scoren ofzo. Een 2500k voor een paar tientjes combineren met idem moederbord. en geheugen, el cheapo case en een 2e hands voeding. Moet toch voor onder de 120 euro klaar zijn.

Ik denk 80 euro voor dit, op basis van een 2500k die ik al voor 20 euro voorbij zie komen, compleet met moederbord, geheugen en koeler:

V&A aangeboden: Core i5 2500 + 8GB + Asus Mobo + Cooler Master cooler

Dan een case met PSU:

V&A aangeboden: X2 Case, PSU en HDD

of

PSU voor 3 tientjes..

V&A aangeboden: OCZ ModXStream Pro 500W

en luxe case voor 30 euro

V&A aangeboden: Fractal Design Define R5 Wit

Dan heb je voor heel weinig in ieder geval iets dat capabel is.Bovenstaande als voorbeeld gepakt, eerste hit die ik ion V&A tegen kwam. Met meer research zal je vast nog betere deals kunnen spotten.

Tevens,Ik heb hier nog een micro atx bordje liggen met een 4690k @ 4200Mhz, 16GB ddr3 1600Mhz en een Mugen cooler, push pull. als je interesse hebt. DM maar.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 26-07-2020 15:48 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumDennis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-08-2021
Bedankt voor je info ik ga dr mee aan de slag maar nou is jet zo dat ik gister op een of andere manier de game pro evolution soccer aan de praat heb gekregen via mijn nvidia shield echter omdat ik hem even liet staan disconnecte hij me van de game en ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat hij zegt dat het geen supported geforce now game is maar k heb het er toch echt (en gewoon op hoge settings) even gespeeld vanuit de cloud enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me iets voor de support afdeling van geforce now :)

I reject your reality and substitute my own