Aankoop active speakers - budget €2000,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 15:20
Goedemiddag,

Ik wil graag active speakers aanschaffen voor het luisteren van muziek, voor het kijken van sport en het streamen van films en series.
Ik wil ze aansluiten op mijn LGOLED55C9 en ik heb een budget van Max 2k.
Nu ben ik op het volgende gestuit,
KEF LSX
Dynaudio XEO 10/20

Vergeet ik merken en waar moet ik rekening mee houden, hebben jullie recent hetzelfde uitgezocht of hebben jullie tips dan hoor ik dat graag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
En goedkoop alternatief welke wellicht zeker de moeite waard is om te proberen. Immers je kunt ze 30 dagen gratis proberen.
https://www.teufelaudio.n...ufel-stereo-m-p16598.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik gebruik de Little/One Motional Feedback-luidsprekers van Chris Kamphuizen met mijn C7:

https://piratelogic.nl/?p=nl.little.one

... en dat is een uitstekende combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:28
Je TV (is het deze? Pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart) heeft zo te zien een S/PDIF digitale uitgang, geen optische. De door @Vettigedennis genoemde Pricewatch: Dali's 1AX hebben geen digitale ingang. De Pricewatch: KEF LSX hebben een optische digitale ingang, zo te zien heeft jou TV daar gaan uitgang voor, de Pricewatch: Dynaudio Xeo 10 heeft dat wel. Mijn ervaring is dat de digitale uitgang van je TV echt beter geluid levert dan de hoofdtelefoon uitgang, dus ik zou daar op letten bij je keuze voor speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 116% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:28
Vettigedennis schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:58:
Ik heb de Dali Zensor 1AX in de slaapkamer , ze hebben zeker wel een optische ingang hoor :)
Oke, dan heb ik het mis voor wat betreft dat :) Maar mijn punt blijft: let goed op de aansluitmogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 15:20
dmantione schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:18:
Ik gebruik de Little/One Motional Feedback-luidsprekers van Chris Kamphuizen met mijn C7:

https://piratelogic.nl/?p=nl.little.one

... en dat is een uitstekende combinatie.
Ik me verdiept in de Little one, bijzonder interessante speaker. Heb je deze set ook vergeleken met de LSX? Zelf woon ik niet in buurt om even langs te gaan om het te aanschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10 17:51
De KEF en Dynaudio zijn beiden erg mooie actieve luidsprekers.
Maar mede afhankelijk van de afmetingen van je woonkamer en de verhouding "gewoon tv"/film/muziek heb je misschien ook wel nog een subwoofer nodig ter ondersteuning. Voor gewoon tv en muziek misschien niet (bij een compacte woonkamer), maar als je erg veel films en series kijkt dan is een subwoofer eigenlijk een must imo.
Als je de speakers 2e hands op de kop weet te tikken dan houd je nog budget over voor een mooie compacte actieve subwoofer en dat zou mijn voorkeur ook zijn in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor 2k zou je ook nog naar een paartje Devialet Phantom Reactor 600 kunnen kijken. Dan heb je wel iets heel speciaals staan :)
hebben nog een optische ingang ook zo te zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
elbeannie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:51:
[...]
Ik me verdiept in de Little one, bijzonder interessante speaker. Heb je deze set ook vergeleken met de LSX? Zelf woon ik niet in buurt om even langs te gaan om het te aanschouwen.
Dat is toch wel jammer, want Motional Feedback moet je eigenlijk horen om het te aanschouwen. Het is een aparte gewaarwording: Het geluid is opvallend zuiver en er zijn veel details in te horen, maar belangrijker, je staat naast een kleine luidspreker, maar hebt de indruk naast een grote vloerstaander te staan. Wat ik er ook leuk aan vind, is dat het een prachtig stukje Hollandse technologie is wat je koopt. Ik zou Chris even mailen, wellicht weet hij iemand in jouw buurt waaraan hij ze verkocht heeft.

Ik heb ze niet in een luistertest vergeleken met de LSX, maar op basis van de specificaties is het wel duidelijk wat verwacht kan worden: De LSX heeft digitale elektronica binnenin zitten en blink dus uit in digitale processing om het geluid te verbeteren, naar de specificaties aan de akoestische situatie aan te passen.

De Little/One kijkt niet naar je ruimte, maar vooral naar zichzelf, controleert continu zijn eigen conus en gebruikt de kracht van de versterker om afwijkingen die de conus maakt te corrigeren.

Uit deze kwesties kun je afleiden dat de LSX zich het best zal aanpassen aan ruimtes met specifieke akoestische situaties, terwijl de Little/One zich concentreert op het zo perfect mogelijk weergeven van het binnenkomende signaal, kenmerken van de MFB-techniek zijn een gebrek aan harmonische vervorming en een veel beter frequentiebereik van de luidspreker, met name diepe bassen (geen subwoofer nodig) en middentonen (hoge vrouwenstemmen) worden op MFB-luidsprekers erg mooi weergegeven.

De Little/One is geen luidspreker waarmee je de ruiten doet sneuvelen, sterker nog, juist bij normale volumes heeft de versterker de meeste reserve-kracht beschikbaar om de conus met geweld in de juiste positie te krijgen. Ook leuk is je vinger op de conus te leggen, normaal demp je daar de luidspreker mee, maar voelt onmiddelijk dat er kracht achter zit: De sensor registreert de druk van jouw vinger en gooit er daarom extra kracht tegenaan om de conus tegen jouw vinger te drukken, het heeft dan ook maar heel beperkt effect op het geluid wat er uit komt.
Pagina: 1