CBR examen pas in November. Kan ik iets doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xcaramel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-12-2021
Goedemorgen. Ik heb net van het CBR gehoord dat ik pas in November rij examen kan doen. Dit is voor mij geen optie. Weet iemand of dit echt door de corona situatie komt of dat dit afhangt van de rijschool zelf? Als het door corona komt dan heb ik natuurlijk geen keus, maar ik wil weten of dit toch niet sneller kan.

Ik neem morgen sowieso contact op met het CBR.

Beste antwoord (via xcaramel op 26-07-2020 11:23)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

JdM

Humbled

Het CBR zal je hierover weinig kunnen vertellen, dit is iets voor je rijschool. Zoals eerder ook al gezegd: Rijscholen kopen examens in, al naar gelang het aanbod. Het aanbod is inderdaad verminderd door de Corona crisis, maar dat zal het CBR niet voor je kunnen oplossen.
Je kunt je rijschool vragen of ze de examen etalage goed in de gaten kunnen houden, zodat ze er een kopen die door een andere rijschool wordt "terug gegeven" aan de verkoop. Je zal dan alleen wel heel flexibel moeten zijn, omdat dat echt betekent dat die specifieke tijd op die specifieke dag vrij komt en soms is dat pas enkele dagen ervoor bekend. Plus dat je rijschool dan ook op die dag/tijd een auto en instructeur beschikbaar moet hebben voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 26-07-2020 11:02 ]

Alle reacties

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zegt je rijschool?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is toch vrij bekend dat alle examens enkele maanden stil hebben gelegen vanwege corona? Pas sinds enkele weken zijn die weer opgestart (en dan nog met beperkingen), het CBR heeft toen al aangegeven dat ze grote achterstanden hierdoor hebben opgelopen.

Je kunt ze wellicht morgen even bellen, maar ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Achterstand is achterstand, je bent helaas niet de enige die er last van heeft. Iedereen wil tegelijk, en dat kan nu eenmaal niet.

En dan zit je nu ook nog eens in de vakantieperiode, waarin veel mensen (waaronder examinatoren) zelf ook vakantie hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2020 10:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

xcaramel schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:51:
Goedemorgen. Ik heb net van het CBR gehoord dat ik pas in November rij examen kan doen. Dit is voor mij geen optie. Weet iemand of dit echt door de corona situatie komt of dat dit afhangt van de rijschool zelf? Als het door corona komt dan heb ik natuurlijk geen keus, maar ik wil weten of dit toch niet sneller kan.

CBR liep achter met iets van 300.000 examens ivm corona. De rijschool reserveert examens bij het CBR. Maar als er geen plek meer is dan houd het op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.nu.nl/binnenl...den-voor-cbr-examens.html -> toen liepen ze al minstens 8 weken achter. Het is nu vakantie dus sowieso minder bezetting. Zeg even dat ze per 15 september weer volledig gaan inlopen. Ja, dan zit je in november.
Want? Dat de wereld ongeveer 4 maanden stilstaat is minder belangrijk dan een rijbewijs? Niemand die er begrip voor heeft dat je pas in november zou slagen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Weet niet of het gaat maar een andere locatie proberen?

Acties:
  • Beste antwoord

• JdM

JdM

Humbled

Het CBR zal je hierover weinig kunnen vertellen, dit is iets voor je rijschool. Zoals eerder ook al gezegd: Rijscholen kopen examens in, al naar gelang het aanbod. Het aanbod is inderdaad verminderd door de Corona crisis, maar dat zal het CBR niet voor je kunnen oplossen.
Je kunt je rijschool vragen of ze de examen etalage goed in de gaten kunnen houden, zodat ze er een kopen die door een andere rijschool wordt "terug gegeven" aan de verkoop. Je zal dan alleen wel heel flexibel moeten zijn, omdat dat echt betekent dat die specifieke tijd op die specifieke dag vrij komt en soms is dat pas enkele dagen ervoor bekend. Plus dat je rijschool dan ook op die dag/tijd een auto en instructeur beschikbaar moet hebben voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 26-07-2020 11:02 ]

• xcaramel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik weet pas sinds vrijdagavond dat ik dan examen heb, vandaar dat ik nog geen contact met mijn rijschool heb opgenomen.

Ik zal ook wat rondbellen naar rijscholen om te kijken of ze eerder plek hebben, als mijn eigen rijschool niks kan betekenen.

Andere stad is voor mij wel een optie. Maar ik denk dat dit ook van de rijschool afhangt?

Het is voor mij geen optie, klaar. Tuurlijk besef ik de situatie waar we in zitten, ik mag er toch wel van balen dat ik nog de hele zomer moet wachten?

• JdM

JdM

Humbled

Balen mag zeker, maar ik geef je weinig kans bij een rijschool die geen binding met je heeft en ook hun eigen leerlingen nog moet weg zetten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xcaramel schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:07:

Het is voor mij geen optie, klaar. Tuurlijk besef ik de situatie waar we in zitten, ik mag er toch wel van balen dat ik nog de hele zomer moet wachten?
En jij denkt dat die andere 300.000 mensen die hun examen gemist hebben het wel fijn vinden?

Je kunt hoog springen en laag springen, maar er kunnen nu eenmaal geen 300.000 examens in één week worden ingehaald, zeker niet als de totale capaciteit er nog niet is ivm de beperkingen die er nog steeds gelden, en het nu midden in de vakantietijd is.

Leuk dat het voor jou geen optie is, maar je zult het ermee moeten doen. Je kan het proberen, maar de kans dat je eerder aan de beurt bent is gewoon klein tot zeer klein. Er zijn nog 300.000 anderen die allemaal ook eerder willen.

Virussen? Scan ze hier!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal wel weer lastig doen; je bent (voor ons) al een maand of 15 thuiswerker / ZZP'er. Met niet altijd 40 uren (maar voornamelijk minder?). Had je gewoon niet heel vorig 1 uurtje per 3 weken kunnen inplannen en afrijden afgelopen januari ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

xcaramel schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:51:

1: Zorgen dat je er klaar voor bent, en geen 2e keer hoeft.
2: Je rijschool lijkt het wat laat te hebben aangevraagd, zij weten hoe de situatie ervoor staat bij het CBR.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1