Wij willen zonnepanelen plaatsen en hebben al veel onderzoek gedaan. Toch blijft de twijfel om wel of geen optimizers te plaatsen. Het gaat om 12 panelen. De installateur geeft beide opties en geeft ook aan dat het een lastige keuze is hierin. Het huis staat (als ik het goed heb) zuidoost. Nu is het zo dat er schaduwvorming is (waarschijnlijk eind van de middag/dag) als de zon naar achter het huis draait. De zon komt op schuin rechts naast het huis (als je er voor staat en naar het huis kijkt). Gedurende de dag staat de zon dus direct op de panelen.
Foto 1 is afgelopen vrijdag rond 17.30 gemaakt. De andere foto is van street view, die gebruikt is in de offerte van de installateur. Ik weet dus niet wanneer deze foto is gemaakt (het gaat om het rechter dak).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/advies. Ik kom er niet meer uit.
:strip_exif()/f/image/ThwlOUA7ONq84qj809i2FoZK.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPyPWPxojUXCc2QIO15YqRDn.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VDz4Ci2rQwkcrHgPfl7d2iOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5TV9mftPFOg9DtF1bHl80hg5.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een paar foto’s van gedurende de dag. Rond 18.30 zon volledig weg.
Foto 1 is afgelopen vrijdag rond 17.30 gemaakt. De andere foto is van street view, die gebruikt is in de offerte van de installateur. Ik weet dus niet wanneer deze foto is gemaakt (het gaat om het rechter dak).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/advies. Ik kom er niet meer uit.
:strip_exif()/f/image/ThwlOUA7ONq84qj809i2FoZK.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPyPWPxojUXCc2QIO15YqRDn.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VDz4Ci2rQwkcrHgPfl7d2iOk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5TV9mftPFOg9DtF1bHl80hg5.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een paar foto’s van gedurende de dag. Rond 18.30 zon volledig weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Myrtje op 26-07-2020 18:56 ]