Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Goedenavond,

Na meer als een jaar aanklooien lezen nog meer lezen en jawel nog meer lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik echt een media player nodig heb.

Maar voordat ik mijn vraag op tafel leg zal ik eerst even de huidige situatie schetsen en hopelijk wat duidelijkheid verschaffen in mijn eisen en huidige setup.

Momenteel staat er het volgende :

- pricewatch: LG 47LA6908 Zilver
- pricewatch: Onkyo TX-NR676E Zwart
- pricewatch: Onkyo SKS-HT978THX (Zwart)
- een vrij simpele samsung blue-ray speler.
- T-Mobile Thuis TV
- een usb HDD met content.
- chromecast versie 2
- PC voor de home trainer (verder niet super relevant in dit verhaal aangezien geluid niet meer werkt sinds hij beneden staat...)

De blue-ray speler , Tv box en de PC zitten achter in de receiver en van de receiver main gaat er een kabel naar de tv en via arc als gewenst audio naar de receiver.

De USB HDD en de chromecast zitten in de tv voor streamen van de ziggo app naar de tv (eigens alleen voor formule 1) en het afspelen van de series van de usb drive die ik laat op de avond/in de nacht kijk en dus de receiver niet aan kan hebben in deze gehorige huizen.
CEC staat aan voor ARC en de HDMI passtrough switched over het algemeen 8 van de 10 keer naar de T-mobile Etone 610 box maar soms ook niet en dan moet ik de receiver aanzetten die input selecteren en de receiver weer uitzetten. Dit komt mogelijk doordat de Etone geen CEC ondersteund (good job t-mobile) irritant maar geen ramp.
Met CEC uit werkt de passtrough die dan fixed is overigens altijd.

Nu de vraag. Ik wil voor de HD audio formaten en atmos streams een Nvidia Shield TV Pro aanschaffen en daar een nieuwe HDD met film content in pluggen en deze ook gebruiken voor game streaming vanaf mijn PC boven.
Echter vraag ik me af hoe CEC hiermee om gaat en of die 8 van de 10 keer switchen dan 100% van de tijd word wat echt een deal breaker zou zijn. Heeft iemand daar evaring mee want beide moeten werken als ik dat ik natuurlijk.
Heeft iemand op zich een idee hoe hdmi passtrough werkt in het geval van CEC aan? bij onkyo kan ik er niets over vinden.
En ook of de passtrough voor de shield zal werken als ik bijvoorbeeld netflix wil kijken over het geluid van de tv. Ik zit immers in een situatie waarin ik niet altijd mijn receiver kan gebruiken en dus af en toe gewoon over mijn tv geluid moet luisteren wat ik overigens geen ramp vind voor series maar het moet wel werken.

CEC is handig maar tegelijkertijd gewoon een drama dat talloze problemen veroorzaakt. Mijn blue-ray player had al een CEC killen nodig omdat hij zich niet kon gedragen (alles ging aan en uit). En alles in een receiver geplugged is leuk maar geeft talloze problemen. Echter is het ook weer noodzakelijk voor audio in veel gevallen.
De Etone in de tv en via tv naar de receiver heb ik al overwogen maar dat zie ik echt als een allerlaatste optie omdat er dan iedere keer geswitched moet worden van input wat gewoon irritant is.

eARC zou dit alles onnodig maken of oplossen maar helaas is daar gewoon het geld niet voor.

Sorry als ik iets vergeten ben of het onduidelijk is maar ik ben niet voor niets geen schrijver ;)

Hoe hebben anderen dit aangesloten/opgelost?
Alle opties of dingen die ik over het hoofd zie of mogelijke alternatieven zijn welkom want het is een enorme bak aan dingen waar je rekening mee moet houden.