Product niet geleverd, webshop wil enkel voucher geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Goedeavond tweakers,

Afgelopen 30 mei heb ik een product via *knip* webshop besteld. Het gaat om een magnetische glasreiniger.
Na ongeveer een maand heb ik een berichtje gestuurd dat het wel erg lang duurde voordat het product geleverd zou worden. Op de website werd aangegeven dat het 15-25 werkdagen zou moeten duren. Vermoeden was dus dat het pakketje uit China zou moeten komen, wat bevestigd werd door de track en trace code die ik ontving. Nu blijkt het pakketje niet doorgelaten te worden bij de Chinese douane.. dat heb ik eerst gemeld, maar daar kreeg ik een algemeen antwoord op dat ik nog even moest wachten en het pakketje er wel aan zou komen. Hierna nog 2x een mailtje gestuurd en vervolgens dus het antwoord gekregen dat ze alleen een voucher kunnen aanbieden met als (drog?)reden het volgende:

"Deze order ging blijkbaar terug naar afzender wegens onvolledig of foutief adres. Dit gebeurde uiteraard buiten onze wil om. In dergelijke gevallen kunnen wij alleen een voucher aanbieden om het item opnieuw te bestellen."

Is dat een valide reden? Ik heb hier nog niet op gereageerd, omdat als ik hiermee akkoord ga ze natuurlijk die voucher aan gaan bieden, terwijl ik gewoon mijn geld terug wil.

Ben benieuwd naar jullie expertise omtrent dit geval.

*edit: nog even ter verduidelijking: de reden die ze opgeven is omdat dit opgenomen is in een van de general explinations is die de tracking site weergeeft. Of dit werkelijk het geval is, is niet te achterhalen.

Batiatus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 22:55 . Reden: Naam (web)winkel mag achterwege blijven zolang deze niet van belang is in de discussie. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:38
Geen idee. Belangrijk detail is wel of hun argument, van een door jou verkeerd opgegeven adres (als ik het goed begrijp) klopt. Als dit niet klopt, dan lijkt het me een nonargument en proberen ze je met een kluitje het riet in te sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
JDillinger schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:43:
Geen idee. Belangrijk detail is wel of hun argument, van een door jou verkeerd opgegeven adres (als ik het goed begrijp) klopt. Als dit niet klopt, dan lijkt het me een nonargument en proberen ze je met een kluitje het riet in te sturen
Heb het nog even toegevoegd aan de TS

Wat wel te achterhalen is, is dat het terug is gestuurd naar de verstuurder in China.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:39
Heb jij een foutief adres opgegeven?

En nee, ze hebben een leveringsplicht, kunnen ze daar niet aan voldoen krijg je je geld terug!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
SgtElPotato schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:48:
Heb jij een foutief adres opgegeven?

En nee, ze hebben een leveringsplicht, kunnen ze daar niet aan voldoen krijg je je geld terug!
Het afleveradres wat ik in de bestelling terug kan zien is gewoon goed.. dus daar kan het niet aan liggen. Misschien dat de sticker op het pakketje onleesbaar is geworden, maar daar kan ik natuurlijk niets aan doen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:02
Als ik hun producten zo bekijk is het ongelofelijk dure rommel, die ze inderdaad via dropshipping in NL leveren. Dezelfde producten kun je op Aliexpress zelf voor een fractie van de prijs aanschaffen.
Of desnoods gewoon naar de Action als het nú per-se wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Dutchy007 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:52:
Als ik hun producten zo bekijken is het ongelofelijk dure rommel, die ze inderdaad via dropshipping in NL leveren. Dezelfde producten kun je op Aliexpress zelf voor een fractie van de prijs aanschaffen.
Ja, daar kwam ik later ook achter. :+
Maar daar schiet ik nu niets mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Batiatus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:50:
[...]

Het afleveradres wat ik in de bestelling terug kan zien is gewoon goed.. dus daar kan het niet aan liggen. Misschien dat de sticker op het pakketje onleesbaar is geworden, maar daar kan ik natuurlijk niets aan doen
Als dat klopt kunnen ze je officieel gezien niet afwimpelen met een voucher. Ze moeten of het product leveren of anders geld retour geven. Daar heb je gewoon recht op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dutchy007 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:52:
Als ik hun producten zo bekijken is het ongelofelijk dure rommel, die ze inderdaad via dropshipping in NL leveren. Dezelfde producten kun je op Aliexpress zelf voor een fractie van de prijs aanschaffen.
Sterker nog, het is 100% gebaseerd op affiliate codes. Voor alles dat ze verkopen krijgen ze nog een extra kick-back van de leverancier ook.

Daarnaast: Als contactinformatie enkel een e-mailadres. Retouradres is een postbus.
Ik zou hier nooit (meer) iets kopen! :X

En de klantenservice link in de algemene voorwaarden linkt naar*knip*, dat een SSL-melding geeft en daarna een 403 forbidden. Zet je er www. voor, krijg je een 404. Maar ook daar geen contactinformatie.

Ik denk niet dat je nog heel veel hoop op je geld moet vestigen. ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 23:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Room42 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Sterker nog, het is 100% gebaseerd op affiliate codes. Voor alles dat ze verkopen krijgen ze nog een extra kick-back van de leverancier ook.

Daarnaast: Als contactinformatie enkel een e-mailadres. Retouradres is een postbus.
Ik zou hier nooit (meer) iets kopen! :X
Dit is gewoon je typische dropship webshop. Alle producten zogenaamd verkopen met extra korting, maar nog steeds een marge van 1000% en rechtstreekse levering uit China.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Dit is gewoon je typische dropship webshop. Alle producten zogenaamd verkopen met extra korting, maar nog steeds een marge van 1000% en rechtstreekse levering uit China.
Precies, gewoon een scam, noem ik dat. Dit soort gastjes zitten er niet voor de klant maar voor de poen.

*knip* Links naar ervaringen met webshop verwijderd.

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 22:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:46

Nullifiel

╞═══════╡

Wat een flauwe kul zeg. Je moet je geld terugkrijgen. Daar heb je gewoon recht op.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Room42 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Precies, gewoon een scam, noem ik dat. Dit soort gastjes zitten er niet voor de klant maar voor de poen.
Komt gewoon allemaal van Oberlo waarschijnlijk: https://www.oberlo.com/

Het adres van de site is een postbus, het adres van de overkoepelende (tussen aanhalingstekens) organisatie is een allsafe locatie.
Op Shopify heb je gewoon plugins die je direct toegang geven tot de gehele chinese markt. Voeg de producten toe aan je shop, gooi de verkoopprijs omhoog, voeg nog wat irritante plugins toe (HET AFGELOPEN UUR KOCHTEN 20 ANDERE MENSEN DIT PRODUCT), en als je in je winkelmandje naar betalen gaat (KOOP ER 3 VOOR EXTRA KORTING!!!).

[ Voor 58% gewijzigd door SgtElPotato op 25-07-2020 23:11 ]

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie wel allemaal creditcard logo's en PayPal op die site staan. Als ts daar ook mee betaald heeft, dan zou ik me daar maar melden met 'shop levert niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Komt gewoon allemaal van Oberlo waarschijnlijk: https://www.oberlo.com/
Ken ik niet, het doet me aan YouTube: DROPSHIP 'Mastermind' RENE COOIMAN doet zich voor als CURVY VROUW | ... denken.

@Batiatus Ik hoop dat je niet teveel hebt uitgegeven want ik vrees dat je een heel lange adem moet hebben wil je iets gedaan krijgen. Neem eens contact op met boos@bnnvara.nl (van die video hierboven) om te kijken of je de enige bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Geen fatsoenlijk telefoonnummer, adres wat genoemd wordt is van een opslagbox.
Manmanman,...

Maar goed er staat op de site: Niet tevreden? Geld terug!
Dus lijkt mij duidelijk, heb je met CC of PayPal betaald ? Dan geld terug vragen wegens niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:22
*knip* Naam en adres webshop mag achterwege blijven, zolang deze niet van belang is in de dsicussie.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:11:
[...] Op dat adres is een opslag van Allsafe gevestigd. Lekker vaag dus.
Nee, want het is een postbus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 05-10 20:02
sambalbaj schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:05:
Ik zie wel allemaal creditcard logo's en PayPal op die site staan. Als ts daar ook mee betaald heeft, dan zou ik me daar maar melden met 'shop levert niet'.
Dit dus, indien creditcard.... maatschappij bellen. Indien PayPal, gelijk een claim indienen. Opzouten met deze ratten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2

GB2

Ik bedoel dat er dus niet een fatsoenlijk bezoekadres is, net als dat je niet iemand kan bellen als je een vraag hebt of een probleem.

Als een webshop dat niet heeft dan zou het voor mij sowieso al klaar zijn, dat *knip* is gewoon een eenmanszaak, en die staat ook op dat adres ingeschreven.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato

Zucht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Batiatus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:52:
Graag weer een beetje on topic allemaal :)
Een redelijk on-topic vraag die gesteld is, is hoe je betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Om ontopic te zijn.

Nee het mag niet. Ze moeten je gewoon je geld terug krijgen.

Dat was al redelijk snel duidelijk.
Nu ga ik er vanuit dat je wil weten hoe je veder moet?

Dan komt kijken hoe je betaalt gaat hebt. PayPal/CC zullen je gewoon je geld terug geven.

Heb je met Ideal betaalt. Tja dan ga je de lange juridische molen in. En moet je gaan dagvaarden etc. Want ze gaan met email heen en weer sturen niet ineens je geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik zou gewoon je geld terug eisen, direct of via credit card maatschappij. Tevens kan je bij sidn misschien nog wat meer gegevens achterhalen over de domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18

Blokker_1999

Full steam ahead

Op de website schrijven ze zelf "Niet tevreden? Geld terug!'. Even screenshot van meesturen en zeggen dat je niet tevreden bent.

Je kan hen natuurlijk ook gewoon wijzen op de algemene voorwaarden die ze zelf hebben opgesteld. Met name artikel 11:
4. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.
Aangezien de verkoper zelf aangeeft dat de goederen nooit zullen komen kan je evengoed nu reeds ontbinden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 09:32
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Room42 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:03:
[...]

Een redelijk on-topic vraag die gesteld is, is hoe je betaald hebt.
Ideal.
Ik zie overigens dat ze het product nog steeds verkopen. Mochten ze alsnog geen geld terug willen geven, accepteer ik de voucher, koop het opnieuw en stuur ik het product wel meteen terug. 14 dagen bedenktijd geldt dan nog steeds en ze adverteren met geld terug. Dan hebben ze helemaal geen poot meer om op te staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Batiatus op 26-07-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Blokker_1999 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:04:
Op de website schrijven ze zelf "Niet tevreden? Geld terug!'. Even screenshot van meesturen en zeggen dat je niet tevreden bent.

Je kan hen natuurlijk ook gewoon wijzen op de algemene voorwaarden die ze zelf hebben opgesteld. Met name artikel 11:

[...]

Aangezien de verkoper zelf aangeeft dat de goederen nooit zullen komen kan je evengoed nu reeds ontbinden.
Thanks, die alinea had ik even overheen gelezen. Daar ga ik zeker even op attenderen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Batiatus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Ideal.
Ik zie overigens dat ze het product nog steeds verkopen. Mochten ze alsnog geen geld terug willen geven, accepteer ik de voucher, koop het opnieuw en stuur ik het product wel meteen terug. 14 dagen bedenktijd geldt dan nog steeds en ze adverteren met geld terug. Dan hebben ze helemaal geen poot meer om op te staan.
Dan ga je je zelf nog meer ellende op je hals halen. Want je hebt niet met geld betaalt. Maar met een tegoed. En als je gaat ontbinden. Wordt het geen waar je mee hebt betaalt terug gegeven. Dus shop tegoed. Je moet nu of direct je geld terug eisen des noods via een rechter. Of je neemt genoegen met tegoed en koopt het opnieuw en neem je eventuele verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Mochten ze alsnog geen geld terug willen geven, accepteer ik de voucher, koop het opnieuw en stuur ik het product wel meteen terug. 14 dagen bedenktijd geldt dan nog steeds en ze adverteren met geld terug. Dan hebben ze helemaal geen poot meer om op te staan.
Terugsturen naar china zalhet dan wel worden. Veel succes daarmee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jobr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Terugsturen naar China zal het dan wel worden. Veel succes daarmee.....
Nee, ze hebben een Nederlands retoursadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Room42 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Nee, ze hebben een Nederlands retoursadres.
Maar zelfs dan nog: voor wie zijn de kosten voor het terugsturen? Best kans dat dat voor rekening van TS komt. En als het pakketje dan "kwijt" raakt?
En zoals anderen al terecht opmerkten: best kans dat je dan weer shop tegoed krijgt in plaats van geld terug.

Ik zou het er in ieder geval niet op wagen en nu gewoon geld terugeisen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:20

Lemur

Jaap van Wingerde

Hoe betaalde je deze bestelling? Paypall en creditcards garanderen het aankoopbedrag soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Maar zelfs dan nog: voor wie zijn de kosten voor het terugsturen? Best kans dat dat voor rekening van TS komt. En als het pakketje dan "kwijt" raakt?
Retourskosten en risico bij het retourssturen on de WKOA liggen in beginsel bij de klant. Sommige webshops bieden de service om die kosten en risico op zich te nemen maar dat zal bij deze shop niet het geval zijn.
Lemur schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:27:
Hoe betaalde je deze bestelling? Paypall en creditcards garanderen het aankoopbedrag soms.
Lees even terug. IDEAL, schrijft ie.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 26-07-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Ideal.
Juist wel, dan krijg je gewoon je geld terug in een voucher. Als je betaald met een voucher, krijg je bij een retour je geld ook terug in de vorm van een voucher. Klinkt goed bedacht, maar is niet slim ;)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort bedrijven moet je gewoon melden bij consuwijzer dat is het consumenten loket van de ACM. Als er genoeg klachten komen dan gaan die vanzelf optreden. Helaas zie ik teveel dit soort berichten voorbij komen maar als je dan informeert bij consuwijzer merk je dat ze vrijwel nooit bij de controlerende instantie worden gemeld.

Zie de acm als politie agent met betrekking tot eerlijke handel. Dit soort drop shipping bedrijfjes negeren massaal de wetgeving omdat ze er mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar alle advies gegeven.... Jij krijgt je geld vrijwel zeker niet terug. Je moet heel goed nadenken of het sop de kool waard is (en ja het is HET sop en niet DE sop).

Het is een goede les voor ons allen maar om er nu nog meer bytes aan te spenderen?? Dit gebeurt duizenden malen per dag.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:26

Greyfox

MSX rulez

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met Groupon, die wilde ook geen geld terug geven terwijl zij de bestelling annuleerden. Met een mailtje met verwijzing naar consumentenrecht is het toen alsnog gelukt.
Vriendelijk maar standvastig aangeven dat je weet wat je rechten zijn, en er dus desnoods werk van gaat maken.
Die reuring willen ze helemaal niet, dus zullen ze je je geld terug geven verwacht ik.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Greyfox schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:00:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met Groupon, die wilde ook geen geld terug geven terwijl zij de bestelling annuleerden. Met een mailtje met verwijzing naar consumentenrecht is het toen alsnog gelukt.
Vriendelijk maar standvastig aangeven dat je weet wat je rechten zijn, en er dus desnoods werk van gaat maken.
Die reuring willen ze helemaal niet, dus zullen ze je je geld terug geven verwacht ik.
Ik zou er nog een paar mailtjes aan besteden en dan maar de voucher accepteren als er niets anders opzit? Zie het als een dure(?) les, want je gaat hier vast geen juridische procedure voor starten. Eventueel bij je rechtsbijstandverzekering opgeven, maar die zullen jou je geld teruggeven en er verder ook niks mee doen.

*knip* Feedback op (nog niet gedane) moderaties mogen in het feedbacktopic, die hoef je niet na 6 minuten in het topic te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 26-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam en adres van de (web)winkel uit de topicstart en een aantal reacties verwijderd, gezien deze (nog) niet van belang is in de discussie. De heksenjacht op dit bedrijf mag dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 21:29
Gewoon vast blijven houden aan dat je je geld terug wilt, desnoods met wetsartikelen aan ze duidelijk maken.
Als ze een voucher aanbieden van gelijke waarde moet dat toch ook wel kunnen...

En anders inderdaad maar melding maken bij de ACM, desnoods ook aangifte bij de politie.
Ook al zou dat uiteindelijk geen kans maken, dit soort bedrijven die op het randje leven zijn meestal toch wel wat huiverig voor dit soort acties vanuit de klant.
Ze weten dat ze niet helemaal ok bezig zijn en dan willen ze natuurlijk niet kans maken om bepaalde instanties op hun nek te krijgen.
Daarom kunnen ze meestal dan *ineens* wel voldoen aan de wet.

Tenslotte nooit en te nimmer vooraf betalen met iDeal bij webshops die je niet kent / niet vertrouwd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batiatus
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik heb ze een mailtje gestuurd dat de reden die ze opgeven een van de mogelijkheden is die de website die de track&trace code verzorgd geeft, maar dat niet de enige mogelijkheid is. Daarnaast (mede door redenering van @SgtElPotato aangegeven dat ik een voucher niet accepteer.
ten slotte vermeldt dat ik enkel akkoord ga met een volledige vergoeding van het geldbedrag, mochten zij niet akkoord gaan dat ik in ieder geval start met het schrijven van een klacht op het klachtenkompas.

Mochten ze daar niet gaan luisteren zal ik verdere opties afwegen... nu dus even afwachten op een antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

En al reactie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Inmiddels weer reactie gehad.

De klanten 'service' blijft bij haar standpunt van een voucher. Ik heb aangegeven dat het adres waarnaar verstuurd is gewoon correct is, inclusief bewijs daarvan. Hierop kreeg ik een reactie dat, en ik quote 'de niet levering is niet aan ons te wijten. Wij handhaven ons voorstel van een voucher om een nieuw item te bestellen, wij hebben het pakketje ook nog niet teruggekregen'.

Helaas kan ik op het moment geen klacht op het klachtenkompas plaatsen, aangezien ze onderhoud hebben tot 10 augustus en ik dus geen account aan kan maken. Duurt allemaal veel langer dan gehoopt zonder goede oplossing. Dat ik hier nooit meer iets ga bestellen staat in ieder geval vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Batiatus schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:27:
[...] Hierop kreeg ik een reactie dat, en ik quote 'de niet levering is niet aan ons te wijten. Wij handhaven ons voorstel van een voucher om een nieuw item te bestellen, wij hebben het pakketje ook nog niet teruggekregen'. [...]
Dit is dubbele onzin. Ten eerste zijn zijn 100% verantwoordelijk voor het leveren van het product. Dat zij daarin derden vertrouwen is hun eigen risico. Ten tweede hebben zij het pakket niet verzonden dus gaan zij het pakket ook niet terugkrijgen. Die gaat terug naar de dropshipper.

Echt boosmakend, dit soort gastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Dit is dubbele onzin. Ten eerste zijn zijn 100% verantwoordelijk voor het leveren van het product. Dat zij daarin derden vertrouwen is hun eigen risico. Ten tweede hebben zij het pakket niet verzonden dus gaan zij het pakket ook niet terugkrijgen. Die gaat terug naar de dropshipper.

Dat is echt een probleem met de huidige dropshippers. Het zijn geen ondernemers en hebben lak aan klantenservice, regels etc. Erg jammer want het zet de vele 'goede' dropshippers in een kwaad daglicht.

Jij als klant hebt niks te maken met leveranciers, verzendmethodes (als ze geen mogelijkheid aanbieden) en retour gestuurde pakketjes. Jij hebt recht op je bestelling en als ze het niet kunnen leveren om een of andere reden heb je recht op je geld terug.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batiatus
Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Ik weet het, telkens als ik weer zo'n k*t mailtje van ze krijg begint mijn bloed weer te koken. Nog even wachten tot het klachtenkompas weer open is, dan vanuit daar nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batiatus
Update: gister was mijn geduld op en heb ik ze geattendeerd op het consumentenrecht en het nemen van juridische maatregelen. Vanmorgen kreeg ik bericht terug dat ze mijn verzoek door hebben gezet naar de dienst 'terugbetalingen' die gaat de aanvraag beoordelen en desgevraagd uitvoeren.

We zijn dus weer een stapje verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 08:04
Batiatus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:45:
Update: gister was mijn geduld op en heb ik ze geattendeerd op het consumentenrecht en het nemen van juridische maatregelen. Vanmorgen kreeg ik bericht terug dat ze mijn verzoek door hebben gezet naar de dienst 'terugbetalingen' die gaat de aanvraag beoordelen en desgevraagd uitvoeren.

We zijn dus weer een stapje verder..
De dienst "terugbetalingen"ik neem aan dat die ook bij hem op zijn zolderkamer zit? ;)

Ik ben er pas ook ingetrapt (zo voelde het tenminste) en via dropshipping besteld. Kon niet worden geannuleerd want "produkt is al onderweg", Daarop een screenshot van een email van het bedrijf van 5 minuten daarvoor dat ik nog "snel wat toe kon voegen aan de bestelling" want het was nog niet verzonden. 8)7
weer nieuwe smoes...verschillende namen onder de emails...
Lang verhaal kort; via email was het "absoluut niet mogelijk" terwijl ik via Facebook Messenger ineens bericht had dat het geannuleerd werd 8)7 Eens maar (hopelijk) nooit weer..... Al zijn er idd natuurlijk ook goede dropshippers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dropshipping lijkt aan populariteit gewonnen te hebben. Gister ook al een item erover op RTL Nieuws;

Met open ogen tuinde Eva in dropshipping: 'Ik voel me behoorlijk blond'

Op Facebook kwam ik een pagina 'Dropship opgelicht' tegen waarin honderden van dit soort 'aanbiedingen' staan. Nou ja, technisch gezien is het geen oplichting zou je kunnen zeggen. Behalve als ze wellicht nooit leveren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:20:
Dropshipping lijkt aan populariteit gewonnen te hebben. Gister ook al een item erover op RTL Nieuws;

Met open ogen tuinde Eva in dropshipping: 'Ik voel me behoorlijk blond'

Op Facebook kwam ik een pagina 'Dropship opgelicht' tegen waarin honderden van dit soort 'aanbiedingen' staan. Nou ja, technisch gezien is het geen oplichting zou je kunnen zeggen. Behalve als ze wellicht nooit leveren.
En dan gaat het mij niet eens om het geld. Als het gewoon een professioneel bedrijf zou zijn dan kan het de meerprijs op zich alle voordelen rond de WKOA en consumentenbescherming wel waard zijn. Maar het zijn ook nog eens een stelletje asociale malloten die niet eens weten hoe je WKOA spelt, die zo'n shop runnen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
weertenaar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

De dienst "terugbetalingen"ik neem aan dat die ook bij hem op zijn zolderkamer zit? ;)

Ik ben er pas ook ingetrapt (zo voelde het tenminste) en via dropshipping besteld. Kon niet worden geannuleerd want "produkt is al onderweg", Daarop een screenshot van een email van het bedrijf van 5 minuten daarvoor dat ik nog "snel wat toe kon voegen aan de bestelling" want het was nog niet verzonden. 8)7
weer nieuwe smoes...verschillende namen onder de emails...
Lang verhaal kort; via email was het "absoluut niet mogelijk" terwijl ik via Facebook Messenger ineens bericht had dat het geannuleerd werd 8)7 Eens maar (hopelijk) nooit weer..... Al zijn er idd natuurlijk ook goede dropshippers.
Nah, ik denk dat dit zo'n typische partij is die zijn 'klantenservice' heeft uitbesteed met het verzoek zo lang mogelijk tijd te rekken tot de koper het opgeeft of een voucher accepteert. Die hebben echt geen eigen klantenservice.
Room42 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

En dan gaat het mij niet eens om het geld. Als het gewoon een professioneel bedrijf zou zijn dan kan het de meerprijs op zich alle voordelen rond de WKOA en consumentenbescherming wel waard zijn. Maar het zijn ook nog eens een stelletje asociale malloten die niet eens weten hoe je WKOA spelt, die zo'n shop runnen. :F
Ja, dat heb ik ook wel. Niet eens zoveel problemen mee dat ik wat meer moet betalen (al is de marge wel erg groot), maar dat je dan ook nog op geen enkele normale manier mee wil werken aan een terugbetaling terwijl de fout duidelijk bij hun ligt, is wel erg laf. Het is ook niet dat ze een eigen voorraad hebben en daarmee extra risico lopen. Ze bestellen het direct ergens in China. Verzendtijd wordt van tevoren ook niet aangegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Batiatus op 05-08-2020 18:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Batiatus
Laatste update!
Na nog 1x gedreigd te hebben met zowel een aangifte als melding bij de AFM kreeg ik binnen een dag een mail dat het bedrag wordt teruggestort. Zojuist het volledige bedrag ook ontvangen, de aanhouder wint dus. *O*
Volgende keer wat meer onderzoek doen voordat ik bij een onbekende aanbieder iets koop. Lesje geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Batiatus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:09:
Laatste update!
Na nog 1x gedreigd te hebben met zowel een aangifte als melding bij de AFM kreeg ik binnen een dag een mail dat het bedrag wordt teruggestort. Zojuist het volledige bedrag ook ontvangen, de aanhouder wint dus. *O*
Volgende keer wat meer onderzoek doen voordat ik bij een onbekende aanbieder iets koop. Lesje geleerd.
En overal reviews achter laten. Dat zo'n bedrijf maar zsm failliet mag gaan.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Wil iemand me eens uitleggen waar dit precies niet toegestaan zou zijn? De levering is de eerste ronde misgegaan, maar door die voucher leveren ze bij de tweede poging feitelijk toch alsnog?

Dat het hele zaakje waardeloos is snap ik helemaal. Maar waarom het formeel niet aan de haak zou zijn niet zo goed.. hoogstens hadden ze ipv die voucher misschien zelf een nieuwe levering moeten starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Yucon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:32:
Wil iemand me eens uitleggen waar dit precies niet toegestaan zou zijn? De levering is de eerste ronde misgegaan, maar door die voucher leveren ze bij de tweede poging feitelijk toch alsnog?

Dat het hele zaakje waardeloos is snap ik helemaal. Maar waarom het formeel niet aan de haak zou zijn niet zo goed.. hoogstens hadden ze ipv die voucher misschien zelf een nieuwe levering moeten starten.
Dat laatste dus. Of in ieder geval expliciet moeten maken dat ze het dan dus niet als een nieuwe bestelling zien (met bijbehorende juridische gevolgen, zoals dat ze weer een maand langer kunnen rekken voordat ze in gebreke zijn, dat ze je bij annulering alleen die voucher hoeven terug te geven in plaats van je geld, etc.). Een voucher en iets opnieuw bestellen impliceert dat de oude overeenkomst hiermee is afgedaan en dat je een nieuwe overeenkomst mag aangaan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1