Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor aankoop nieuwe pc + laptop synchronisatie met pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 04:01
Ik zit al enige tijd te overwegen om naast mijn laptop ook een desktop te gaan gebruiken. Ik ben op het moment in het bezit van een Xiaomi Notebook Pro (ik heb zelf de versie met de core i7-8550 en 16 GB ram).

De situatie is als volgt:
- >95% home office
- Af en toe reizen naar conferenties (zolang er geen pandemie is), en of klantrelaties. Laten we het op gemiddeld 1 a 2 dagen per maand houden.
- Laptop is noodzakelijk

Op het moment heb ik een wat vreemde setup. Naast bovengenoemde laptop gebruik ik een 40" 4k UHD TV als mijn main screen. De tv is met behulp van Display Fusion opgedeeld in 3 virtuele schermen (2x 1920x1080, 1x 1920x2160). Voor mijn werk kijk ik voornamelijk naar statische content (Office, code, browser etc.).

In de meeste gevallen is dit een prima setup voor mij, de laptop presteert op zich ook redelijk. Zodra ik echter 4K content wil afspelen heeft de laptop het moeilijk (gamen gaat bijna helemaal niet met een MX-150).

Kortom, ik zit erover te denken om naast de laptop ook een desktop te gaan gebruiken. Ik zou naast het advies voor de componenten ook graag jullie meningen/ervaringen horen met betrekking tot het synchroniseren van je desktop en je (zakelijke) laptop. Ik zit erover te denken om een externe ssd te gebruiken voor alle bestanden die op beide systemen moeten staan. Zo heb ik altijd alles bij de hand, ook als ik onderweg ben met alleen de laptop. Er zijn ongetwijfeld andere en/of betere manieren te verzinnen. Ik verneem graag jullie ervaringen hiermee.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk browsen, office, wat (licht) dev werk, en af en toe een keer gamen. Op het moment game ik eigenlijk helemaal niet, al is dat voornamelijk omdat de huidige laptop dat niet trekt. Ik zou graag een 'toekomstbestendige' aankoop willen doen. Dat wil zeggen, iets wat de komende 1-2 jaar elk spel op med-high speelt op 1440p. Ik heb weinig behoefte om binnen 1-2 jaar weer een nieuwe kaart te kopen, dus investeer liever nu iets extra's. Dat gezegd hebbende, misschien is een 1660 super wel voldoende voor mijn wensen. Als dit zo is hoor ik het graag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 EUR

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een tweetal M.2 SSDs liggen (totaal 1,5 TB), dus opslag zal ik niet nodig hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende RAM. De laptop heeft 16GB, en ik merk af en toe dat het aan de limiet zit. Ik ben (helaas) zo iemand die veel te veel programma's / browser tabs open heeft staan. Daarnaast een degelijke grafische kaart, een degelijke cpu. Ben niet echt van de RGB of mooie builds. Zit het het erop, prima, maar het is absoluut niet noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Zolang het maar degelijk spul is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te groot (midi tower), liefst iets wat redelijk stil is (idle, lichte taken).

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, tenzij dit makkelijk te doen is en zonder extra investeringen.

Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk advies met betrekking tot mijn huidige beeldscherm (tv) setup. Ik ben mij bewust dat tv's niet goed zijn om op te gamen, misschien komt er op enig moment nog een goede monitor naast te staan. Ik speel sowieso weinig tot geen FPS. Daarnaast zoals bovengenoemd hoor ik graag wat jullie oplossingen zijn met betrekking tot het synchroniseren van je desktop en laptop.

Huidige lijstje
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenAsus Prime B550M-A (WI-FI)€ 131,91€ 131,91
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT Special Edition€ 450,-€ 450,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,86€ 64,86
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 163,25€ 163,25
1Voedingenbe quiet! System Power 9 600W CM€ 70,67€ 70,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.049,69

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Data op cloud dienst zetten is een makkelijke oplossing voor data.

En anders zoiets :

https://www.google.com/am...-your-data-everywhere/amp

[ Voor 45% gewijzigd door Quacka op 25-07-2020 23:41 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit