Hoe los ik dit VPN probleem op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik heb een computerprobleem met VPN.

Mijn specificaties van mijn Dell Inspiron 580 tower desktop uit 2009:

Moederbord: 0C2KJT of DH57M02 (BIOS versie A05)
Processor: Intel Core i7 870 met 2.93GHz
RAM geheugen: 8GB
Videokaart: EVGA GeForce GTX 970
Geluidskaart: Realtek

Nu heb ik Windows 10 (64 bits) versie 1909 schoon geïnstalleerd op mijn computer zonder netwerkkabel aangesloten te hebben. Vervolgens heb ik de nieuwste drivers vanaf een externe schijf op mijn pc gezet. De nieuwste drivers voor mijn videokaart en mijn optische drive zijn sowieso nog heel recent uitgebracht. De rest zijn vier drivers die bij mijn oude systeem horen en sowieso nog voor Windows 10 te installeren zijn en zelfs als Windows 10 al uit zichzelf naar drivers zou hebben gezocht op het internet. Ik installeer nadat Windows installatie dvd klaar is eerst de drivers offline en sluit dan het internet pas aan. De bijlage

bevat een rood vierkant waarin alle drivers staan die ik door Windows zelf laat zoeken nadat ik de netwerkkabel aangesloten heb. Dat is de beste manier volgens mij aangezien de website van Dell mij niet kan helpen met deze drivers.

Volgens mij zijn alle stappen tot nu toe correct. Als volgt moet ik OF eerst Windows updates laten uitvoeren tot er niks meer overblijft OF eerst Steam en Bullguard Premium en Bullguard VPN downloaden en installeren. Laatst deed ik eerst Steam en Bullguard Premium en Bullguard VPN en daarna pas de Windows updates. Iets zegt mij dat deze volgorde net andersom had moeten zijn. Maargoed. Als volgt doet Windows Probleemoplosser het niet (blijft miljarden jaren zoeken als je die inzet) zodra Bullguard is geïnstalleerd. En zodra Bullguard Premium is gedeïnstalleerd doet Windows Probleemoplosser het weer.

En nu het probleem. Ik had Bullguard Premium en Bullguard VPN dus geïnstalleerd en daarna gelijk de Windows updates gedaan en toen moest ik opnieuw opstarten. Bullguard VPN deed het gewoon na de installatie, maar na het opnieuw opstarten kon hij ineens geen verbinding maken met de server. 'U bent niet verbonden met een privé-verbinding' stond er toen. De helpdesk van Bullguard is ook volledig waardeloos om het heel zachtjes uit te drukken met hun dns flush en honderd en een Opdrachtprompt opdrachten die ik uit moest voeren en bij Internet Settings. Maargoed. Daarna Bullguard VPN gedeïnstalleerd en toen later ook Bullguard Premium gedeïnstalleerd en toen deed Windows Probleemoplosser weer gewoon vlot zijn werk zoals voorheen. Toen heb ik Bullguard Premium weer geïnstalleerd en deed Windows Probleemoplosser zoals verwacht het niet meer. Daarna Bullguard VPN weer gedeïnstalleerd en die deed weer alles wat het moest doen. Na het opnieuw opstarten kon Bullguard VPN weer geen verbinding maken met de server. Maar er was (en is nog steeds uiteraard aangezien ik Windows nog nog niet opnieuw schoon geïnstalleerd heb) nog een probleem erbij gekomen. Nu staat er steeds als ik de computer aanzet 'Een ogenblik geduld'. Dat 'ogenblik geduld' verschijnt normaal ALLEEN als Windows updates uitvoert of na Systeemherstel of nadat de computer via de aan/uit knop is uitgezet. Ook start het Windows Security icoon niet altijd meer op in het vakje van verborgen pictogrammen.

In Opdrachtprompt stond er nadat ik 'netsh wlan show drivers' had ingevoerd 'The Wireless AutoConfig Service (wlansvc) is not running'. Bij Services.msc ben ik toen naar WLAN AutoConfig naar 'Eigenschappen' gegaan en het op 'Automatisch' gezet en op 'Starten' gedrukt en vervolgens op 'Toepassen' en 'Ok'. Daarna de computer opnieuw opgestart. Toen weer 'netsh wlan show drivers' ingevoerd in Opdrachtprompt en toen stond er 'There is no wireless interface on the system'.

[ Voor 4% gewijzigd door Berethorn op 14-08-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom wil je persé bullguard VPN? Je zegt zelf al dat hun support waardeloos is en het installeert ook niet lekker. Ditchen die hap; je hebt voldoende aan de ingebouwde vpn-client van windows

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Ja ze hebben mij geholpen met Opdrachtprompt met dns en ipconfig achtige opdrachten. Echt alles denkbaar ongeveer. En Internet Settings ook. Maargoed niks werkte voor een meter.

Ja mijn broer heeft ook Windows 10 met Bullguard Premium en Bullguard VPN en daar werkt alles volgens mij prima. Maargoed die is ook door een expert geïnstalleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Berethorn op 14-08-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:34:
Waarom wil je persé bullguard VPN? Je zegt zelf al dat hun support waardeloos is en het installeert ook niet lekker. Ditchen die hap; je hebt voldoende aan de ingebouwde vpn-client van windows
Bullguard is een VPN provider en die werkt waarschijnlijk niet met de standaard Windows mogelijkheden.
Zal wel Openvpn zijn vermoed ik, dat doen de meeste VPN providers.

Echter wat TS ervaart is dat op het moment dat je de bullguard client hebt draaien zijn PC een VPN opzet naar een van de bullguard servers en daarna werkt de Windows update service niet meer want dan kunnen de Microsoft servers zijn PC niet meer vinden.

De-installeren en installeren is niet nodig lijkt mij, een normale VPN client kun je gewoon stoppen en starten.
Dus als je Windows update nodig hebt even die VPN stoppen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk eerst eens na waarom je VPN installeert op een vaste pc waar je kennelijk vooral op wilt gamen? Mits je heel veel films ter download aanbied of andere illegale dingen doet is daar echt geen reden voor. Bullguard is niet meer te vertrouwen dan je eigen provider als het om privacy gaat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:28

FreakNL

Well do ya punk?

Frogmen schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:42:
Denk eerst eens na waarom je VPN installeert op een vaste pc waar je kennelijk vooral op wilt gamen?
Mits
je heel veel films ter download aanbied of andere illegale dingen doet is daar echt geen reden voor. Bullguard is niet meer te vertrouwen dan je eigen provider als het om privacy gaat.
Off-topic,
Tenzij bedoel je....
https://onzetaal.nl/taaladvies/mits-tenzij/
/edit
je bent in ieder geval standvastig _O-

Ontopic,
Waarom wil je een VPN cliënt inderdaad? Is daar een goede reden voor?

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 26-07-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Tja dit soort opmerkingen zijn net zoiets van.

Heeft iemand een tip voor een goede paraplu?
En dan geeft je als antwoordt, waarom wil je naar buiten als het regent? |:(

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1