Toon posts:

Raid probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgend probleem:
Ik heb 2 harde schijven van maxtor (30 gig)
op de 2 raid-controllers geplaats van een MSI
K7t266 Pro moederbord.Een array raid 0 (stripe) aangemaakt vervolgens met fdisk partities gemaakt en daarna geformatteerd.
Tot dus ver gaat alles goed, doch als ik nu windows 98 of ME wil installeren blijft het systeem hangen bij het booten vanaf een floppy.Toen een andere hd waarop ME al is geinstalleerd, op de normale ide-controllers geplaatst,doch het systeem blijft nu hangen bij het scannen van de ide-drives.
Heeft iemand misschien een tip voor mij?

groet, Ronald

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 16:20

Snijkoek

Metal up your ass

Zelf heb ik (nog) geen raid (wel besteld) maar moet je de raid niet inschakelen in het bios of zow. Of anders de raid controller installeren met de bijbehorende disks.

Verwijderd

Denk dat je idd in de BIOS moet kijken bij de boot instellingen, en daar de "1st boot device" op RAID zetten, anders op SCSI als de eerste er niet tussen staat.
edit:
Dat ie blijft hangen is logisch, hij zoekt naar een HD op het IDE-0 kanaal

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

First boot device maak niet zoveel uit, als deze maar op scsi staat, doe je floppy als 1 en cdrom als 2. Heb dezelfde plank en werk met mirror raid. Ben hier geen probleem tegengekomen. Heb alleen de partitie achteraf gemaakt met partitionmagic.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Achteraf toch geen [forum=21] :z

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

heb ik ook gehad, moet stap voor stap opstarten. Ik geloof dat het een adaptec driver was die de hele boel laat crashen.
Als ik me nog heel goed kan herineren is het de 5de of de 6de moet je maar even uitproberen. Bij mij doen opstart diskettes die in win2k gemaakt zijn het wel gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd.
Ben er verdorie al bijna 5 dagen zoet mee om hem aan de gang te krijgen.
De eerste keer scant hij met lite bios de ide drives. Dat gaat prima, maar nadat ik aangeef dat ik op wil starten met cdrom ondersteuning blijft hij telkens weer hangen na de melding van pci bus controle.
Ik snap er niets meer van.
Pagina: 1