Upgrade advies daily driver werk/gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-01 23:08
Ik zoek?
Advies over een eventuele upgrade van mijn systeem. Ik ga voorlopig geen helemaal nieuwe PC bouwen, maar wil wel het wel een beetje actueel houden.

- Voor welke onderdelen is dit een goed moment om te upgraden, o.a. financieel gezien? (Evt. met verkoop huidige onderdelen.)
- Naar welk nieuwer model kan ik het dan het beste upgraden?

Wat is je budget?
Paar honderd euro, misschien meer afhankelijk van het onderdeel en nut en noodzaak van de upgrade.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merkgebonden. Geen fan van LEDs (behalve die in het beeldscherm dan ;)). Hoe stiller hoe beter.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Daily driver, voor alles van tekstschrijven, coden en browsen tot lichte video- en audiobewerking en gaming (FPS/Rocket League). Ik draai ook af en toe virtual machines.

Huidige set-up:

#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
1MoederbordenGigabyte GA-AB350-GAMING 3
1VideokaartenAsus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO
1BehuizingenFractal Design Define C
1MonitorenLG 29UM69G-B Zwart
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
1VoedingenCorsair RM550x (2018)
2Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Zie zo snel geen nuttige upgrade. Geld op zak houden en gaan sparen voor een geheel nieuw systeem in 2021/22 als DDR5 op de markt komt.

• PhoenixBeRobin
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-01-2022
dit is voor nu eigenlijk nog best wel goed.

Voor nu zijn 6 cores nog prima, er zijn bijna geen programma's/games die meer dan 4 cores gebruiken doordat developpers rekening moeten houden met consoles. Voor de toekomst zou een Ryzen 3700x een goede upgrade zijn en misschien een upgrade naar een b550 mortar / tomahawk van msi voor betere support.

ik ben zelf geen van van 1060+ kaarten en ik weet niet hoe goed de dual 1660 kaarten tegenwoordig draaien, ik zelf gebruik een 2070 super maar dat lijkt me samen met het moederbord en cpu upgrade toch wel duur.

Als je de cpu zou upgraden kun je de 2600x prima verkopen :)