Ik zoek?
Advies over een eventuele upgrade van mijn systeem. Ik ga voorlopig geen helemaal nieuwe PC bouwen, maar wil wel het wel een beetje actueel houden.
- Voor welke onderdelen is dit een goed moment om te upgraden, o.a. financieel gezien? (Evt. met verkoop huidige onderdelen.)
- Naar welk nieuwer model kan ik het dan het beste upgraden?
Wat is je budget?
Paar honderd euro, misschien meer afhankelijk van het onderdeel en nut en noodzaak van de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merkgebonden. Geen fan van LEDs (behalve die in het beeldscherm dan
). Hoe stiller hoe beter.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Daily driver, voor alles van tekstschrijven, coden en browsen tot lichte video- en audiobewerking en gaming (FPS/Rocket League). Ik draai ook af en toe virtual machines.
Huidige set-up:
Advies over een eventuele upgrade van mijn systeem. Ik ga voorlopig geen helemaal nieuwe PC bouwen, maar wil wel het wel een beetje actueel houden.
- Voor welke onderdelen is dit een goed moment om te upgraden, o.a. financieel gezien? (Evt. met verkoop huidige onderdelen.)
- Naar welk nieuwer model kan ik het dan het beste upgraden?
Wat is je budget?
Paar honderd euro, misschien meer afhankelijk van het onderdeel en nut en noodzaak van de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merkgebonden. Geen fan van LEDs (behalve die in het beeldscherm dan
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Daily driver, voor alles van tekstschrijven, coden en browsen tot lichte video- en audiobewerking en gaming (FPS/Rocket League). Ik draai ook af en toe virtual machines.
Huidige set-up:
| # | Category | Product |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 |
| 1 | Videokaarten | Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C |
| 1 | Monitoren | LG 29UM69G-B Zwart |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) |
| 2 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB |