Geachte forumleden,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Gezien de ervaringen met de Chromebook van mijn vrouw wil ik graag een 2 in 1 zodat je de laptop ook als tablet kan gebruiken.
Wat ga ik met de laptop doen?
Het moet een Windows laptop zijn. Ik gebruik hem voor een beetje Office, vooral internetten en Netflix. en mijn dochter gebruikt hem voor Sims 4. Fotobewerking is niet aan de orde.
Wat is mijn budget?
Mijn budget is 5 a 600 euro.
Gebruik laptop
Ik ga hem vooral thuis gebruiken, maar de vormfactor is zodanig belangrijk dat hoe kleiner en hoe lichter fijner is, omdat ik hem ook als tablet wil gebruiken.
Heb ik (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren (wel liever een bekend merk) Mijn overige wensen zijn:
-full HD
-mag kleiner dan 14 inch, maar kleinere full HD laptops blijken mijn budget te boven te gaan.
-SSD minimaal 128GB
-een zo mooi mogelijk scherm (niet te flets, maar zo kleurecht mogelijk)
-degelijke bouwkwaliteit
-minimaal I3-processor of Ryzen 3. Is dat voldoende voor vlot opstarten van systeem en programma's en Sims 4 of moet je dan toch naar een I5 of Ryzen 5. Is de generatie van de processor van belang?
-en valt 8GB RAM aan te bevelen boven 4GB?
-QWERTY-toetsenbord
Ik heb 3 modellen op het oog:
-Asus Vivobook Flip TP412FA-EC425T (549 euro)
-Lenovo ideapad C340-14API (81N600CYMH) (599 euro)
-hp-pavilion-x360-14-dh1739nd (449 euro)
Wat zouden jullie mij adviseren? Reacties worden zeer op prijs gesteld.
Groet Peter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Gezien de ervaringen met de Chromebook van mijn vrouw wil ik graag een 2 in 1 zodat je de laptop ook als tablet kan gebruiken.
Wat ga ik met de laptop doen?
Het moet een Windows laptop zijn. Ik gebruik hem voor een beetje Office, vooral internetten en Netflix. en mijn dochter gebruikt hem voor Sims 4. Fotobewerking is niet aan de orde.
Wat is mijn budget?
Mijn budget is 5 a 600 euro.
Gebruik laptop
Ik ga hem vooral thuis gebruiken, maar de vormfactor is zodanig belangrijk dat hoe kleiner en hoe lichter fijner is, omdat ik hem ook als tablet wil gebruiken.
Heb ik (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren (wel liever een bekend merk) Mijn overige wensen zijn:
-full HD
-mag kleiner dan 14 inch, maar kleinere full HD laptops blijken mijn budget te boven te gaan.
-SSD minimaal 128GB
-een zo mooi mogelijk scherm (niet te flets, maar zo kleurecht mogelijk)
-degelijke bouwkwaliteit
-minimaal I3-processor of Ryzen 3. Is dat voldoende voor vlot opstarten van systeem en programma's en Sims 4 of moet je dan toch naar een I5 of Ryzen 5. Is de generatie van de processor van belang?
-en valt 8GB RAM aan te bevelen boven 4GB?
-QWERTY-toetsenbord
Ik heb 3 modellen op het oog:
-Asus Vivobook Flip TP412FA-EC425T (549 euro)
-Lenovo ideapad C340-14API (81N600CYMH) (599 euro)
-hp-pavilion-x360-14-dh1739nd (449 euro)
Wat zouden jullie mij adviseren? Reacties worden zeer op prijs gesteld.
Groet Peter