Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik heb een Dell Inspiron 580.

Specs:

Moederbord, 0C2KJT of DH57M02
BIOS, A05
Processor, (voorheen Intel Core i5 750 @ 2.66GHz) Intel Core i7 870 @2.93GHz
Kon toen ik ooit van Windows 7 naar Windows 10 was overgestapt (Windows 10 schoon is hetzelfde in dit geval) een foutmelding krijgen als ik naar BIOS versie A07 wilde updaten. Had toen nog de Intel Core i5 750 erin zitten evenals de originele videokaart door Dell meegeleverd.

Nu Windows 10 schoon erop en BIOS update gaat niet verder dan 0% en ik ga het ook niet meer proberen. Alle apps (verborgen pictogrammen niet meegerekend) moeten uitstaan en dan nog kapte hij na 0%.

Verder wil ik even weten wat jullie denken want iemand lulde ergens op een of ander forum dat voor de Intel Core i7 870 in een Dell Inspiron 580 een BIOS versie A07 nodig is voordat de nieuwe i7 870 erin gaat. Klinkklare onzin dus. BIOS herkent de processor gewoon. En hij gaat op zijn max zelfs overclocken :) 3.4GHz ofzo. Dat heb ik gemeten. Maargoed.

Mijn vraag is eigenlijk of de chipset van het moederbord dit allemaal aankan. Ik heb nergens last van de komende 5 jaar zo te zien, toch voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:13
Als de processor niet goed zat zou je pc helemaal niet aan gaan of in error springen.
Euhm daar nog 5jr mee voorruit kunnen ? hmmmm oke... :?

Ik had eerder naar extra ram(naar 8GB) + SSD gekeken als het sneller moest.

Gewoon zo laten dus als het werkt, performance tussen die 2 processors is maar minimaal, het blijft stokoud.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 25-07-2020 18:22 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Jup stokoud is het woord. En als de BIOS de processor volledig herkent is de processor dus automatisch compatible met de huidige BIOS versie neem ik aan. En ja heb 8GB RAM nu ipv 6GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De chipset zal het sowieso wel aankunnen, die eerste reeks is sowieso alleen maar de P55/H55 (en nog een zooi varianten daarop) voor gemaakt, er is nooit een opvolger gekomen op dat socket. Dus dat zou gewoon moeten werken. Zeker als je bios het spul netjes herkent zit dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Berethorn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:15:

Mijn vraag is eigenlijk of de chipset van het moederbord dit allemaal aankan. Ik heb nergens last van de komende 5 jaar zo te zien, toch voor de zekerheid.
Chipset kan het aan, anders had je geen beeld gehad :)

5 jaar zou ik niet klakkeloos aannemen. Het spul is al 10 jaar oud, de kans dat er door ouderdom iets kapot gaat is niet ondenkbaar de komende 5 jaar. Vooral de stroomvoorziening heeft het een tikkeltje zwaarder nu,
want de i7 vraagt meer van de VRM en de voeding. Geen mens echter die je kan vertellen hoe lang dat goed gaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Oh heb een gloednieuwe Corsair Gold 650 watt ;)

En een nieuwe HDD en een 10 jaar oude tweede HDD met data waar ik nu maar een backup van ga maken denk ik.

Verder heb ik een nieuwe optische drive.

En een EVGA GeForce GTX 970.
Pagina: 1