[PC] Shining Force (Cheat engine vraag)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:16
Ik ben onlangs (weer) begonnen aan het spel Shining Force welke ik bezit in Steam (onderdeel van SEGA Mega Drive & Genesis Classics). Het is een turn based strategy game uit 1993 en naar tegenwoordige maatstaven erg moeilijk. Ik loop nu vast in een gevecht en na iedere loss verlies ik currency (gold) waardoor ik in een negatieve spiraal terecht kom. Dit is dusdanig frustrerend dat ik nu mijn heil heb gezocht in Cheat Engine om mijn Currency te wijzigen (hoger te maken).

In theorie zou je dan ook je XP of Health op oneindig hoog kunnen zetten maar dan verliest het spel imho zijn waarde. Ik zou ook steeds opnieuw mijn savegame kunnen laden om opnieuw "voor de eerste keer" het gevecht in te gaan maar dan mis ik dus de XP uit de voorgaande losses. Voor mij zou het dus ideaal zijn om mijn gold omhoog te krijgen zodat ik verloren members uit mijn team kan reviven na een loss en daar dus nog wel de XP en levelups van heb.

Ik loop er nu echter tegenaan dat ik met cheat engine mijn gold niet kan wijzigen. Voor een spel uit 1993 zou je verwachten dat dit makkelijk aan te passen is maar het tegendeel is waar. Ik geef bij Value de waarde van mijn actuele Gold op en zoek met Value Type "All" maar kan daarmee niet de parameter plotten die mijn gold vertegenwoordigd.

Ik weet dat het vrij farfetched is maar is hier een Tweaker die hier heel handig in is en mij hiermee kan helpen?

NB: Ik zou in multiplayergames nooit cheaten en ook in SP doe ik dit vrijwel nooit maar na 50x dezelfde missie mislukt en geen mogelijkheid om verder te komen is dit mijn enige shot.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:32

L0g0ff

omg

Vroegah (in de jaren 90) trok ik wel een een safegame open in een hexeditor.

Je zoekt dan gewoon naar een waarde uit de game (bijvoorbeeld 1234 als je 1234 gold hebt) en dan hoog je die hex waarde gewoon iets op.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
L0g0ff schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:42:
Vroegah (in de jaren 90) trok ik wel een een safegame open in een hexeditor.

Je zoekt dan gewoon naar een waarde uit de game (bijvoorbeeld 1234 als je 1234 gold hebt) en dan hoog je die hex waarde gewoon iets op.
Cheat Engine doet dat ook maar dan direct in het spel zelf. Volgens mij worden safegames tegenwoordig in de cloud opgeslagen dus dat wordt lastig. Ik zal ff kijken als ik weer thuis ben! Alvast bedankt voor de tip! Had niet eens verwacht dat iemand op een topic als dit ging reageren :)

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Volgens mij slaat steam ook al die safe games lokaal op en vindt er alleen een cloud sync plaats.

Het ligt ook een een beetje aan de game. Maar ik denk dat je even in je %appdata% folder moet kijken.

Dus dan zou het goed moeten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
L0g0ff schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:05:
Volgens mij slaat steam ook al die safe games lokaal op en vindt er alleen een cloud sync plaats.

Het ligt ook een een beetje aan de game. Maar ik denk dat je even in je %appdata% folder moet kijken.

Dus dan zou het goed moeten komen ;)
Heb ff gekeken en zie wel een .PAK bestand in een "Data" directory staan die mogelijk mijn savegame zou kunnen zijn. Ben inmiddels wel voorbij dat irritante level (toch nog een kans gegeven) dus ga eerst nog een keer proberen om de game "legit" uit te spelen, geeft toch net wat meer voldoening! Thanks voor je hulp! Mocht ik er toch nog gebruik van maken laat ik het hier nog wel ff weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Haha, legit is idd beter ;)

Gameze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:02

Basszje

Reisvaap!]

Ik ken het specifieke programma niet, maar des vroegers werken veel van die cheat programnma's door het geheugen uit te lezen op zoek naar bepaalde waardes. Soms moest je bv ook een getal opgeven van je huidige geld en paar minuten later nog een keer zodat het programma de juiste geheugenbank kon vinden. Anders werkten met vaste geheugenposities.

Ik kan mij voorstellen dat een steam versie en 20 jaar aan nieuwe geheugentechnologie wat gaten slaat in wat zo'n programma verwacht :) .

Andere methode is inderdaad in de savegame de juist waarde uit hexen en hopen dat het daarna allemaal nog werkt :+

Misschien helpt dit -> https://steamcommunity.co...ons/0/520518688939907854/

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 05-08-2020 13:28 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1