Verhuizing - onduidelijkheid over aanbod glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
We gaan verhuizen 1 oktober en nu hebben we wel met de huidige bewoners gesproken. Die gaven aan dat ze zelf een basispakket internet hebben (geen glasvezel) maar dat er ooit wel glasvezel tot aan de deur is aangelegd.

Nu heb ik naar diverse aanbieders gekeken, maar allemaal geven ze aan dat ik op zijn best ASDL van "hopelijk" 28Mb/s kan krijgen. EN dat er geen glas aanwezig is.

Dus vervolgens heb ik naar de dekking gekeken (Oudenbosch) en er ligt wel degelijk glas.

De huidige bewoners zijn er niet helemaal in thuis maar geven aan dat je via Caiway de aansluiting kan doen. Dat ze hier soms ook wel reclame van krijgen.

Persoonlijk zit ik zelf niet op Caiway te wachten. Zie ook het ervaringen topic :+

Concreet zijn dit mijn vragen:
  • Hoe werkt dat nu met een lijn? Ik ga er deels vanuit dat als er glas aanwezig is dat ik toch een abonnement van elke provider kan krijgen?
  • Hoe/wat/waar kan ik nu zekerheid over de lijn krijgen zonder dat ik rechtstreeks bij Caiway moet gaan (onafhankelijk advies verwacht ik niet van ze namelijk)

Beste antwoord (via Douweegbertje op 25-07-2020 22:29)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:12
Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Jup, die geeft aan dat er alleen koper ligt.
Netwerk is van EQT. De operator die de apparatuur heeft geplaatst is CAIW en providers die daar gebruik van maken zijn hierboven als opgenoemd. De andere bekende providers werken voornamelijk via apparatuur van KPN WBA.
KPN WBA heeft (nog steeds) geen overeenkomst met EQT om apparatuur te plaatsen en zodoende middels al die andere providers te kunnen leveren.
Dus qua glas is je keuze beperkt. Qua DSL wel alle bekende providers maar dan met een behoorlijk lage snelheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
kijk eens hier: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Mogelijk ligt het glas buiten tegen de gevel bijv.
Dan is het niet te bestellen dacht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Piebas op 25-07-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Piebas schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:28:
kijk eens hier: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Mogelijk ligt het glas buiten tegen de gevel bijv.
Dan is het niet te bestellen dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:04
Caiwayglasvezel in Oudenbosch
Uit 2012 geeft aan dat het door CIF is aangelegd. Dat heb je niet veel keuze qua providers. Caiway/Solcon/Stipte en misschien Fiber.

Als je op de site can Caiway op de postcode check ook geen beschikbaarheid ziet, dan ligt de vezel opgerold voor je gevel en moet die nog naar binnen worden gebracht. Hier zitten mogelijk extra kosten aan verbonden. Misschien een van die providers bellen en navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
gjtm schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:43:
Caiwayglasvezel in Oudenbosch
Uit 2012 geeft aan dat het door CIF is aangelegd. Dat heb je niet veel keuze qua providers. Caiway/Solcon/Stipte en misschien Fiber.

Als je op de site can Caiway op de postcode check ook geen beschikbaarheid ziet, dan ligt de vezel opgerold voor je gevel en moet die nog naar binnen worden gebracht. Hier zitten mogelijk extra kosten aan verbonden. Misschien een van die providers bellen en navraag doen.
Check, die had ik nog niet gevonden. Bedankt!

Maar kan iemand dan uitleggen hoe het zit met zo'n lijn. Betekend het dat 'CIF' (Caiway dus? ) alleenrecht heeft op zo'n lijn? Want we zijn nu al wat jaartjes verder en ik zit absoluut niet te wachten op Caiway ;(

Extra navraag doen bij de providers staat zeker op mijn ToDo, maar ik wil mij eerst voorbereiden met informatie . Mijn ervaring is dat providers er niet heel onafhankelijk in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:04
Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Check, die had ik nog niet gevonden. Bedankt!

Maar kan iemand dan uitleggen hoe het zit met zo'n lijn. Betekend het dat 'CIF' (Caiway dus? ) alleenrecht heeft op zo'n lijn? Want we zijn nu al wat jaartjes verder en ik zit absoluut niet te wachten op Caiway ;(

Extra navraag doen bij de providers staat zeker op mijn ToDo, maar ik wil mij eerst voorbereiden met informatie . Mijn ervaring is dat providers er niet heel onafhankelijk in staan :)
Geloof dat het inmiddels wel een openlijn is, maar ze vragen zo'n absurde prijs dat er bijna geen provider te vinden is die behoefte heeft daarop te leveren. Iig KPN niet, waardoor er direct een hele hoop 'degelijke' providers afvallen omdat ze alleen over KPN WBA leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:47:
[Maar kan iemand dan uitleggen hoe het zit met zo'n lijn. Betekend het dat 'CIF' (Caiway dus? ) alleenrecht heeft op zo'n lijn? Want we zijn nu al wat jaartjes verder en ik zit absoluut niet te wachten op Caiway ;(

CIF is geen Caiway, ook al zijn ze wel familie.
@gjtm heeft al de opties opgesomd.

Zelf zit ik bij Caiway en ben ik erg te spreken over hun Internet aansluiting. Tv hoef je niet af te nemen, daar zijn voldoende alternatieven voor.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:12
Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Netwerk is van EQT. De operator die de apparatuur heeft geplaatst is CAIW en providers die daar gebruik van maken zijn hierboven als opgenoemd. De andere bekende providers werken voornamelijk via apparatuur van KPN WBA.
KPN WBA heeft (nog steeds) geen overeenkomst met EQT om apparatuur te plaatsen en zodoende middels al die andere providers te kunnen leveren.
Dus qua glas is je keuze beperkt. Qua DSL wel alle bekende providers maar dan met een behoorlijk lage snelheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
lier schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:07:
[...]

CIF is geen Caiway, ook al zijn ze wel familie.
@gjtm heeft al de opties opgesomd.

Zelf zit ik bij Caiway en ben ik erg te spreken over hun Internet aansluiting. Tv hoef je niet af te nemen, daar zijn voldoende alternatieven voor.
De reviews zijn niet mals. Ik kan mij daarnaast prima voorstellen dat als alles eenmaal geregeld is dat er heus wel mensen zijn die prima internet hebben. Echter ik zou veel liever bij een andere partij zitten, zoals Tweak.

Het is misschien meer een principe kwestie. Als je puur kijkt naar alle ervaringen en reviews dan zijn het gewoon massive **** :) En die reviews zijn geen uitzonderingen..
Barre73 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Bedankt, duidelijk uitleg (ook naar de rest trouwens!)

[ Voor 33% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2020 22:30 ]

Pagina: 1