Twee audiosets op één PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-10 15:57
Mijn vraag
Hai tweakers,

ik heb sinds een tijd een Edifier 2.0 audiosetje.
pricewatch: Edifier R1280T Bruin

Ik heb een pricewatch: Logitech Z623 voor gratis gekregen.

Is er een manier om deze op dezelfde pc aan te sluiten? Kan ik simpelweg een splittertje op de output van mijn pc zetten en ze allebei aansluiten? Gaat dat vreemd klinken? Zowel de edifier als de logitech hebben voor zover ik weet maar 1 kabel nodig als aansluiting. Ze splitsen allebei zelf de stereo en de logitech splitst zelf de sub voor zover ik het begrijp.

Is het misschien verstandiger om van de logitech alleen de sub te gebruiken? Kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het moederbord:
pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Beste antwoord (via youridv1 op 25-07-2020 22:09)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

In theorie kan je een subwoofer op de oranje 3,5 mm jack uitgang van een (onboard) geluidskaart prikken. Één van de twee kanalen is de subwoofer (de andere center). Ik heb alleen nog nooit zo'n setup gezien, dus alleen de subwoofer aangesloten. Hangt ook van de subwoofer af welke je haalt. Als je er eentje hebt met Stereo RCA In en - Out dan sluit je de subwoofer op de groene 3,5 mm jack aan en de speakers weer op de subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mijns inziens wel. In het geval van de speakers naast elkaar gebruiken en ook van alleen de Logitech de subwoofer gebruiken. Dit soort setjes zijn op elkaar afgestemd en niet bruikbaar als losse componenten. Je kan de crossover van de Logitech subwoofer bijvoorbeeld niet aanpassen om aan te sluiten op de laagste frequentie van de Edifier. Testen zal de wereld niet kosten, een simpele splitter heb je al voor een paar euro voor een mooiere manier van aansluiten haal je een mixer in huis maar ik zou het zelf bij één set laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Goed, dan zal ik het even testen. Ik ging al uit van jouw antwoord, maar zo deskundig ben ik natuurlijk niet. Is het wel te doen om een losse subwoofer te nemen om bij de Edifier 2.0 set te nemen? De geluidskaart heeft namelijk wel een .1 aansluiting.

Edit; Ik zou dan dus een subwoofer moeten hebben met instelbare crossover?

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 25-07-2020 17:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In theorie kan je een subwoofer op de oranje 3,5 mm jack uitgang van een (onboard) geluidskaart prikken. Één van de twee kanalen is de subwoofer (de andere center). Ik heb alleen nog nooit zo'n setup gezien, dus alleen de subwoofer aangesloten. Hangt ook van de subwoofer af welke je haalt. Als je er eentje hebt met Stereo RCA In en - Out dan sluit je de subwoofer op de groene 3,5 mm jack aan en de speakers weer op de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Oh oke, heel erg bedankt. Heb je een advies voor een subwoofer icm de R1280 van edifier?