Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Yoo boys, ik heb sinds een paar weken mijnschacht geüpgrade van amd naar Intel (maar gaat hier niets mee te maken hebben denk ik) maar mijn GPU is het zelfde gebleven. GTX 1080.

Nu heb ik sinds toen af en toe als ik mijn pc opstart dit voor bij 1 van mijn 4 aangesloten schermen, daarvoor nooit gehad. Als ik het scherm op en af zet is het gefixed.

Is dit scherm aan het sneuvelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0lCQ5fJzZb8sa6I03ls799Cx00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfZ2GzLX7IyY6k6QbE5cwnCk.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja en voor 1 of andere reden heeft mijn pc ook ineens geen Nvidia Control Panel.. heb al proberen te downloaden uit de store. Werkt niet. Altijd fout melding. Die melding al is opgezocht, store resetten enz, maar niets lijkt te helpen.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
Heb je met die upgrade je bestaande Windows installatie meegenomen of heb je Windows opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Uszka schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:13:
Heb je met die upgrade je bestaande Windows installatie meegenomen of heb je Windows opnieuw geïnstalleerd?
Zelfde ssd met Windows instal erop. Alleen mijn 7200rpm hdd overgezet naar een nvme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Doe dan eerst een schone installatie om er zeker van te zijn dat drivers elkaar niet in de weg zitten van het AMD en Intel moederbord. Dat de videokaart hetzelfde is gebleven doet er even niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kampers schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Zelfde ssd met Windows instal erop. Alleen mijn 7200rpm hdd overgezet naar een nvme.
Ik zou gewoon een clean install doen; AMD vs Intel drivers kan "best zooi" opleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Uszka schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:23:
Doe dan eerst een schone installatie om er zeker van te zijn dat drivers elkaar niet in de weg zitten van het AMD en Intel moederbord. Dat de videokaart hetzelfde is gebleven doet er even niet toe.
Ok, via die “tool” op MS hun website zeker? maar moet ik dan geen nieuwe key kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:35
Media Creation Tool inderdaad en nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Ff voor de duidelijkheid we hebben het over een clean Windows instal toch he? Niet die van de GPU he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kampers schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:32:
Ff voor de duidelijkheid we hebben het over een clean Windows instal toch he? Niet die van de GPU he?
Ja. Windows. Wat anders?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MAX3400 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Ja. Windows. Wat anders?
GPU drivers 🙂.
Straks/morgen eens proberen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Als je Windows opnieuw installeert moet je als vanzelfsprekend ook alle drivers installeren, ook die van de videokaart.

Wat de Windows key betreft moet je officieel een nieuwe key hebben bij een nieuw moederbord als je huidige key een OEM versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Uszka schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:36:
Als je Windows opnieuw installeert moet je als vanzelfsprekend ook alle drivers installeren, ook die van de videokaart.

Wat de Windows key betreft moet je officieel een nieuwe key hebben bij een nieuw moederbord als je huidige key een OEM versie is.
Volgens mij geen OEM want dat staat dan normaal bij “deze pc” info enz toch? . Mss de key ff noteren dan? En anders ergens cheap een nieuwe kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als de pc dit beeld geeft, heb je dit dan meteen bij het opstarten? Of pas in windows?
Als ik je foto zo zie lijkt mij dit neer op een stervende monitor, of iig een slechte beeldcontroller in de monitor.

En als je dit hebt en alleen de monitor uit en aanzet of de beeldkabel uit en inplugt? Wat gebeurt er dan?
Ik verwacht dit beeld namelijk niet bij een driver/windows probleem

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
MaD_co schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:03:
Als de pc dit beeld geeft, heb je dit dan meteen bij het opstarten? Of pas in windows?
Als ik je foto zo zie lijkt mij dit neer op een stervende monitor, of iig een slechte beeldcontroller in de monitor.

En als je dit hebt en alleen de monitor uit en aanzet of de beeldkabel uit en inplugt? Wat gebeurt er dan?
Ik verwacht dit beeld namelijk niet bij een driver/windows probleem
Is niet mijn mijn main monitor. Maar als ik de pc opstart, en alle schermen staan aan heb ik dit. Als ik scherm aan en uit doe is het goed. Als ik de DP kabel uit trek en terug steek ist ook inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
kampers schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Is niet mijn mijn main monitor. Maar als ik de pc opstart, en alle schermen staan aan heb ik dit. Als ik scherm aan en uit doe is het goed. Als ik de DP kabel uit trek en terug steek ist ook inorde.
Dan is je monitor aan het dood gaan, heeft niks met drivers of windows te maken zoals hier boven wordt gezegd.
Mee leren leven zolang hij het nog doet, of vervangen zijn de beste opties.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MaD_co schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Dan is je monitor aan het dood gaan, heeft niks met drivers of windows te maken zoals hier boven wordt gezegd.
Mee leren leven zolang hij het nog doet, of vervangen zijn de beste opties.
Toch vreemd dat net nu is met die upgrades en veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 09:59
Misschien alleen de videokabel? goedkope en simpele test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden, horen daar. Deze vraag gaat over een beeldscherm. Dat hoort in Videokaarten & Beeldschermen. Ik verplaats even.

Move OH->VB

Verder heb je dit topic als discussie geopend maar is het gewoon een vraag. Ik pas de type ook aan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 13:25
Windows herinstalleren is best rigoureus, en zou ik ook niet als eerste stap aanraden.

- Het probleem doet zich voor vanaf het opstarten van de PC, dus nog voordat windows geladen is begrijps ik?
- Heb je al geprobeerd de monitor op een andere poort aan te sluiten?
- Heb je al geprobeerd de monitor met een andere kabel aan te sluiten?
- Heb je al een andere verbindingsmethode gebruikt, bijvoorbeeld HDMI als voorheen DisplayPort was?
- Vertoont de monitor dit gedrag ook op een andere computer (indien mogelijk)?
- Vertoont de monitor dit gedrag ook als deze de enige aangesloten monitor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Heb je de display poort update van nvidia al geprobeerd ?

https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Eventueel kan het ook een rotte kabel zijn waardoor je eventueel sync problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GoldenLeafBird schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:34:
Windows herinstalleren is best rigoureus, en zou ik ook niet als eerste stap aanraden.

- Het probleem doet zich voor vanaf het opstarten van de PC, dus nog voordat windows geladen is begrijps ik?
- Heb je al geprobeerd de monitor op een andere poort aan te sluiten?
- Heb je al geprobeerd de monitor met een andere kabel aan te sluiten?
- Heb je al een andere verbindingsmethode gebruikt, bijvoorbeeld HDMI als voorheen DisplayPort was?
- Vertoont de monitor dit gedrag ook op een andere computer (indien mogelijk)?
- Vertoont de monitor dit gedrag ook als deze de enige aangesloten monitor is?
Dit.
Kleine simpele tests om e.e.a. uit te sluiten. Sterker nog: Met bovenstaande moet het echt wel lukken het issue te localiseren.

Oh, en om Windows 10 te herinstalleren heb je geen USB stick nodig. Je kan gewoon terug naar fabrieksinstellingen, mét of zonder behoud van persoonlijke data.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1