alpine AM4 + A320 bord: gaat dat passen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Nog steeds aan het rondkijken voor componenten en aan het wachten op de lang gehoopte prijsdalingen.

Nu vraag ik me af of mijn gewenste setup überhaupt wel fysiek past.

De pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed moet koel worden gehouden. Deze zal voornamelijk idle draaien. In mijn kast zal voldoende luchtstroom zijn om passief te koelen.

Nu zou dat moeten met de pricewatch: Arctic Alpine AM4 Passive als ik de luchtstroom wat kan sturen.

Maar op de pricewatch: ASRock A320M-HDV R4.0 die ik wil zie ik dat er wat condensators niet heel ver weg zitten van de cpu... En de geheugen slots idem.

Simpele vraag dus: gaat dat fysiek wel passen???

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Beste antwoord (via Waterbeesje op 25-07-2020 16:40)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
Waterbeesje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:03:

Dat past. Die condensators zijn lager dan het socket + cpu.
De pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed moet koel worden gehouden.
Waarom niet de 3000G?
Deze zal voornamelijk idle draaien. In mijn kast zal voldoende luchtstroom zijn om passief te koelen.
En waardoor wordt die luchtstroom veroorzaakt?
Nu zou dat moeten met de pricewatch: Arctic Alpine AM4 Passive als ik de luchtstroom wat kan sturen.

Maar op de pricewatch: ASRock A320M-HDV R4.0 die ik wil zie ik dat er wat condensators niet heel ver weg zitten van de cpu... En de geheugen slots idem.

Ja

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Waterbeesje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:03:

Dat past. Die condensators zijn lager dan het socket + cpu.
De pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed moet koel worden gehouden.
Waarom niet de 3000G?
Deze zal voornamelijk idle draaien. In mijn kast zal voldoende luchtstroom zijn om passief te koelen.

Ja

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Goeie vraag. Ik denk dat ik hem ga vervangen op mijn lijstje, even kijken of de bios daarvoor up top date is :) voegen lagen de prijzen verder uit elkaar.
Uszka schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:08:
Ik ga een veel te dikke atx kast van net voor de eeuwwisseling voorzien van wat relatief stille ventilators en zo, en de lucht met een pvc leiding sturen van de voorkant over de cpu naar de psu.
Het antwoord dat ik zocht :D bedankt!

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Uszka
Denk dat je beter pricewatch: Arctic Alpine AM4 CO - Compact AMD CPU-Cooler for Continuous Oper... op de cpu kunt drukken ipv met een pvc pijp te prutsen. Eenvoudiger en onhoorbaar op een 3000G. Verder één intakefan en de voeding regelt de outtake wel. Welke voeding ga je trouwens gebruiken?

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Deze voeding heb ik nu voor ogen: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

Redelijk geprijsd voor een gold voeding. De golf certificering voor een dergelijke voeding met lager wattage laat de prijs nogal stijgen, een ik zie een Pico psu niet zo zitten in dit systeem vanwege het geknutsel met verloop kabeltjes en het wegwerken van de externe voeding.

Verder komen er nog een of twee SSDs en twee of drie roterende 3,5" harde schijven in te hangen en een dvd station.

En stille fan op de cpu kan inderdaad ook een overweging zijn, maar ik vind dit passieve blok juist erg leuk. En misschien gaat dat ook gewoon goed zonder de pijpleiding en zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Waterbeesje op 26-07-2020 14:43 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS