Abbeyroad schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:00:
Mijn vraag
In het systeemoverzicht van mijn nieuwe MacBook Pro zie ik dat er maar 8 laadcycli zijn. is dit niet te weinig en evt. een item om bij Apple neer e leggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Waarom dan? Heb je het gevoel dat het niet klopt?
Wanneer u uw Mac-notebook gebruikt, doorloopt de batterij ervan laadcycli. Een laadcyclus vindt plaats wanneer de voeding van de batterij volledig wordt opgebruikt. Dat is dus niet helemaal hetzelfde als één keer opladen.
U kunt bijvoorbeeld in een dag de helft van de batterijlading gebruiken en deze daarna volledig opladen. Als u de volgende dag hetzelfde doet, telt dit als één laadcyclus, en niet als twee. Het kan dus best een paar dagen duren voordat de batterij een volledige laadcyclus heeft doorlopen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201585
We missen hier wel wat belangrijke info zoals de leeftijd van je macbook, hoe je hem gebruikt (hangt hij thuis bijv. altijd aan het stopcontact), of je er verder problemen mee ervaart....
Het zou dus bijv. kunnen dat jij voor je gevoel wel vaak laadt, maar niet 'volledig' (zeg maar steeds van 80 naar 100% bijv.). Dan kunnen de cycli zoals bij jou laag blijven.