Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odekerke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Mijn vraag
...
Heb een Phillips tv met andriod nu wil ik via andriod menu en account toevoegen voor google.
Maar dat wil niet login naam en wachtwoord worden niet herkent. Heb voor mijn pc ook een google account maar die kan ik niet gebruiken voor de tv.
Relevante software en hardware die ik gebruik
.Android lollipop 5.5.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

TV terug naar fabrieksinstellingen maar als deze dan opnieuw is ingesteld dan krijg ik bij account toevoegen weer het googlescherm met inlog en wachtwoord. Wat ik ook probeer kan daar niet meer inloggen.

Beste antwoord (via rens-br op 23-11-2021 09:36)

• odekerke
heb mijn werktelefoon gebruikt die heeft een google account. daarmee kon ik inloggen op de tv in google met het ww van de telefoon. daarna was het klaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Dus je krijgt de melding dat het wachtwoord en/of email niet juist is?

Je topic is trouwens nog vrij incompleet.

Wat heb je zelf al gedaan?
Wat is de exacte foutmelding?
Wat voor TV model is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Wss gebruik je 2FA en zul je een app specifiek wachtwoord moeten aanmaken.

Aan de andere kant zou ik me afvragen of je uberhaupt jezelf wel wilt aanmelden op een apparaat met Android 5.5...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odekerke
Bij de installatie van de tv kon je de tv via andriod koppelen aan google. Dat heb ik toen gedaan middels email en wachtwoord. (toen in 2016) Nu wil ik app downloaden via de playstore en dit geeft aan je apparaat is niet gekoppeld. Ik kan overal op internet wel met google account inloggen. Maar niets downloaden.
Dus op een gegeven ogenblik de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen hopende dat ik de tv kon koppelen maar niet dus.
Model Phillips 32PFK6500 exacte melding tv niet kunnen koppelen aan google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is er geen update voor die TV meer beschikbaar?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odekerke
Nope staat op android 5.0 lollipop is geen update beschikbaar. Het is raar dat je wel kunt inlogen met google op bv internet. Maar je inlognaaam en ww niet werkt om je tv te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb het zelfde probleem heb mijn philps tv naar fabrieksinstellingen gezet en nu kan ik niet meer inloggen op de tv.
Krijg een foutmelding kan niet inloggen je gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen controleer ze en probeer het opnieuw

Gek genoeg kan ik met het zelfde gebruikersnaam en wachtwoord wel inloggen op de computer dus het wachtwoord klopt gewoon

Soms krijg ik een melding koppelen met de telefoon dan kan ik wel inloggen maar die melding stond er nu niet bij

[ Voor 13% gewijzigd door spidy60 op 26-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odekerke
Inmiddels is mijn probleem opgelost. via mijn telefoon gekoppeld en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papparatsie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-01-2022
Zelfde probleem hier met de 32PFK6500/12
Mijn vrouw heeft de tv opnieuw geïnstalleerd en naar fabrieksinstellingen gezet vanwege problemen met een app.

Na deze start kan ik met geen mogelijkheid meer een Google account toevoegen. Elke poging strand bij de mededeling dat mailadres en wachtwoord niet overeenkomen. Maar 100 punten dat die wel kloppen.
Heb hier nu dus een werkende tv die ik niet kan gebruiken doordat er geen Google account kan worden toegevoegd. Dus geen nieuwe apps toevoegen etc etc

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papparatsie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-01-2022
odekerke schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:44:
Inmiddels is mijn probleem opgelost. via mijn telefoon gekoppeld en dat werkt prima.
Eh, maar hoe dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• odekerke
heb mijn werktelefoon gebruikt die heeft een google account. daarmee kon ik inloggen op de tv in google met het ww van de telefoon. daarna was het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloesvdh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-08-2023
Beste odekerke,

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt, ik kom er dan ook niet uit en het werkt ook nog steeds niet. Kan je mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 05:03
Ja ik ben ook benieuwd, hier hetzelfde probleem. Heb echter alleen een iPhone ter beschikking

Edit: opgelost

Je moet 2FA op je Google account activeren, anders werkt het sowieso niet. Heb op iPhone vi Gmail app ook Google prompts aangezet, maar weet niet of dit strikt noodzakelijk is (2FA via app)

[ Voor 53% gewijzigd door Pietjuh op 24-11-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDVWacanno
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb hetzelfde probleem.
Tv geeft aan dat gebruikersnaam en wachtwoord niet overeenkomen, maar op mijn iPhone kan ik gewoon inloggen.

Is er iemand die me kan helpen?
Ik heb een Philips 65PUK7120/12 en dus een iPhone waarop mijn Google account gewoon werkt.

Fabrieksinstellingen gereset, beschikbare software updates gecheckt (zijn er niet), meerdere Google accounts geprobeerd (allemaal werken op iPhone wel en op tv niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDVWacanno
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-02-2022
NVM, had laatste opmerking niet goed gelezen.
Is opgelost zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellytje
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05-2023
Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn philips tv, ik heb zelf een iphone. Geeft steeds aan dat email en ww niet overeenkomen. 2FA aangezet. Inloggen op google account via google op de tv lukt wel maar kom nu nog niet verder. Zijn er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleetadmiral221
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb ditzelfde probleem op mijn Philips 50PFK6510/12. Meerdere keren opnieuw in te loggen tevergeefs. Beveiligingsinstellingen in m'n google account aangepast en zelf een appwachtwoord gegenereerd. Het mocht allemaal niet baten. Daarnaast lukte het me niet een nieuw account toe te voegen via de android instellingen van de tv.

Na wat out of the box denkwerk uiteindelijk een oplossing gevonden en dit heb ik gedaan om in te kunnen loggen met 2FA (2 staps inlog met melding op je telefoon/tablet waarmee je de inlog moet bevestigen):

1. ga naar instellingen --> alle instellingen --> android instellingen. Op de onderste rij tegels zie je, je account staan waarmee je bij google bent ingelogd op je tv (je e-mail adres staat daarbij). Druk daarop en kies voor account verwijderen. Je account staat nu niet meer als tegel in het rijtje.

2. druk op het 'huisje' op je afstandsbediening (of op de knop dat je op het scherm komt waar al je app's staan) en open de YouTube app. De app opent en vraagt meteen om je aan te melden bij je google account of opent zonder in te loggen. In het tweede geval ga je links boven in de app naar inloggen en kies een nieuw account toe te voegen. Je komt dan ook op het blauwe scherm waar je om een e-mail en wachtwoord wordt gevraagd.

Typ je e-mail adres van je google account in --> typ je wachtwoord van je google account in --> nu zal de tv wel verder gaan en een scherm laten zien dat er een 2e stap nodig is om in te loggen. Kies 'Doorgaan' en je zult een melding op je telefoon of tablet ontvangen (waarop je ook je google account hebt staan). Keur op je telefoon/tablet de inlogpoging goed. Op de tv verschijn vervolgens het scherm wat je krijg als je via een computer op je google account inlogt (bijv bij gmail). Vul daar nogmaals je wachtwoord van je google account in en kies 'volgende'. Je tv logt in en geeft na even nadenken 'Geslaagd' met een vinkje erachter. Wacht even geduldig en je komt op een scherm van YouTube waarbij je ingelogd wordt bij de app en je account voor YouTube wordt ingesteld. Klaar 8). (Google zal je ook een melding en/of mail sturen dat er een inlog poging is gedaan op een nieuw apparaat. Geef in de melding of mail 'activiteit controleren' aan 'ja dit ben ik zelf'. Daarmee geef je aan dat je zelf hebt ingelogd en je keurt je tv goed om met je Google account te koppelen en gekoppeld te blijven).

3. Om te checken of alles werkt ga je weer naar intellingen --> alle instellingen -->android instellingen op je tv en kijkt of er weer een tegel onderaan staat met je account. In het scherm waar je, je apps kunt openen (huisje op mijn afstandsbediening) heb ik vervolgens ook de Google Play store geopend en gekeken of ik daar weer bij mijn account ben ingelogd zodat de apps die in de Play store zijn gedownload weer kunnen updaten. Dat zie je als je rechts boven je afbeelding/icoon van je Google account ziet staan. Heb je meerdere accounts op je tv en staat niet het goede account actief in de Play store. Ga rechts boven naar het icoon van je account en kies ervoor om naar een 'ander account' te wisselen. selecteer daar weer je goede account wat je altijd op je tv gebruikte en de Google Play Store zal die nu zonder moeite weer pakken. Nu kun je weer checken voor updates van apps en ze bijwerken.

Omslachtige lange manier maar het werkt wel. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen na zelf lang te hebben gezocht. Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bella70
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-02-2024
@Fleetadmiral221 Super bedankt voor de duidelijke beschrijving! Kampte al een tijdje met dit probleem, maar nu weer ingelogd. (Ik heb speciaal een account aangemaakt hier om je te kunnen bedanken😃, ik ben niet zo'n nerd...)
Pagina: 1