Toon posts:

Win2k als router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie : kantoor met 6 werkplekken, Linux server met samba.
Nu wil ik de kabel vervangen door ADSL, maar dat mag niet op de Linux bak omdat er anders geen kabelinternet meer is. En er is me verteld dat adsl onder linux niet helemaal lekker gaat.

Nu wil ik dus even tijdelijk een win2k machine wegzetten die de verbinding met het adsl modem krijgt. Deze wil ik dus als gateway opgeven op de werkplekken.

Ik heb geen verstand van win2k als routertje. Kan ik volstaan met win2k pro of moet ik nog andere software gebruiken?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Volgens mij mnoet dat gewoon kunnen en dan winroute ofzo gebruiken als router.

Niet?
[Specs]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 08 augustus 2001 18:48 schreef Magio het volgende:
Nu wil ik de kabel vervangen door ADSL, maar dat mag niet op de Linux bak omdat er anders geen kabelinternet meer is. En er is me verteld dat adsl onder linux niet helemaal lekker gaat.
Volgens mij is dat redelijk opgelost hoor...
Zeker met het vervangen van de inlogprocedure door mxstream.

Cistron's Adsl is zowiezo geen probleem met linux.

[edit]
Maar opzich kan het wel met win2k pro.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12
Winroute erop gooien, de manuel downen en dan instellen, en vergeet niet de i-share troep van win2k uit te zetten.

En dan zou alles moeten werken, en het is redelijk veilig, ik heb nu 2 mensen met aardige linux ervaring erop los gelaten, maar het is nu nog niet gelukt om op me comp te komen. :)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 18:48 schreef Magio het volgende:
Situatie : kantoor met 6 werkplekken, Linux server met samba.

Nu wil ik dus even tijdelijk een win2k machine wegzetten die de verbinding met het adsl modem krijgt. Deze wil ik dus als gateway opgeven op de werkplekken.

Ik heb geen verstand van win2k als routertje. Kan ik volstaan met win2k pro of moet ik nog andere software gebruiken?
Dus jij wilt een kabelinternet verbinding + een ADSL verbinding :)

Dat kan toch op 1 machine? Prop er dus 3 netwerkaarten in :) Kan makkelijk even met je routeringen spelen zodat je makkelijk als user kan kiezen welke verbinding je wilt hebben en klaar ben.

PPTP of PPPOE werkt perfect wij hadden een 2 mbit SDSL verbinding op werk als test en werke met pppoe en dat ging als een trein!

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

En met KPN MXStream hoef je alleen maar de XS4all handleiding te volgen (of adsl4linux.nl (meen ik?)), en het werkt als een zonnetje.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

met ADSL internet geshared voor 100 man, ging perfect.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 21:35 schreef Apache het volgende:
met ADSL internet geshared voor 100 man, ging perfect.
Hahaha dan zal ik je eens 100 man brengen :) Wedden dat het na 5 a 6 man al niet meer vooruit te branden is :) Ik zit hier met 1,5 mbit al soms te vechten op kilobits als mijn vriendin zit te spelen met kazaa!
Pagina: 1