Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

5700xt of 2060 super? Welke gpu is meer reliable

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Ik was van plan om een soortgelijk systeem als de Mainstream game systeem te halen van de BBG Juli 2020. Echter na veel research kwam ik tot veel negatieve ervaringen met de 5700xt series (driver issues, black screens etc.). Ik was van plan om ook de 5700xt pulse te halen.. maar ik twijfel er heel erg over.

Daarnaast kwam ik deze thread tegen Random crashes nieuwe build. Hulp met diagnosticeren. wat mij ok niet meer gerust gesteld had, aangezien degene na een soortgelijke bbg systeem ook met problemen kampte (natuurlijk hoef het niet aan de gpu te liggen, maar goed..).

Ik ben van plan om mijn 1e build te maken en ik zit er niet echt op te wachten om zulke problemen te facen. Ik snap dat qua performance de 5700xt een goede bang voor bucks is, maar voor mij is reliability en geen hoofdpijn achteraf ook belangrijk. Is een goed alternatief voor de 5700xt een 2060 super?

Mijn build ziet er op het moment hetzelfde uit als de BBG juli 2020, echter wel met een andere case (Meshify C) en een andere mobo (b450 tomohawk mortar max).

Ik hoor graag enig advies hierover, want ik ben erg enthousiast om met mijn eerste build aan de slag te gaan!

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 11:52
Tja ik heb geen enkel probleem met m'n 5700XT, maar het blijft altijd anekdotisch ben ik bang

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 14:13
Ik ben van een 5700 naar 2060 Super gegaan, omdat ik last had van de black screens, het was gewoon niet te fixen.

Heel veel mensen hebben uiteraard geen problemen, maar ik persoonlijk zal het risico niet meer lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:54:
Tja ik heb geen enkel probleem met m'n 5700XT, maar het blijft altijd anekdotisch ben ik bang
Precies en daarom heb ik zoveel moeite met het kiezen.. je hoort genoeg personen die nooit problemen hebben ervaart, maar degene die er last van hebben.. hebben er ook echt last van.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Maar bijna iedereen die problemen had, had OF een budget 5700xt, of een oude bios. Mogelijk dat dat ook meespeelt. Als ik zelf nu zou mogen kiezen was ik waarschijnlijk voor een 5600zt of 5700 gegaan. Ik heb zelf half jaar geleden een 1660 super gekocht, exact zelfde reden als ts.

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:09:
Maar bijna iedereen die problemen had, had OF een budget 5700xt, of een oude bios. Mogelijk dat dat ook meespeelt. Als ik zelf nu zou mogen kiezen was ik waarschijnlijk voor een 5600zt of 5700 gegaan. Ik heb zelf half jaar geleden een 1660 super gekocht, exact zelfde reden als ts.
In principe zou ik dus wel op de 5700xt kunnen vertrouwen ^^. In principe geeft de 5700xt veel betere performance voor je geld, maar ik zou best voor een 2060 super geld willen spenderen als dat mij betere stability geeft en relatief gesproken iets minder performance dan de 5700xt

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-11 15:17
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:52:
Hi allen,

Ik was van plan om een soortgelijk systeem als de Mainstream game systeem te halen van de BBG Juli 2020. Echter na veel research kwam ik tot veel negatieve ervaringen met de 5700xt series (driver issues, black screens etc.). Ik was van plan om ook de 5700xt pulse te halen.. maar ik twijfel er heel erg over.

Daarnaast kwam ik deze thread tegen Random crashes nieuwe build. Hulp met diagnosticeren. wat mij ok niet meer gerust gesteld had, aangezien degene na een soortgelijke bbg systeem ook met problemen kampte (natuurlijk hoef het niet aan de gpu te liggen, maar goed..).

Ik ben van plan om mijn 1e build te maken en ik zit er niet echt op te wachten om zulke problemen te facen. Ik snap dat qua performance de 5700xt een goede bang voor bucks is, maar voor mij is reliability en geen hoofdpijn achteraf ook belangrijk. Is een goed alternatief voor de 5700xt een 2060 super?

Mijn build ziet er op het moment hetzelfde uit als de BBG juli 2020, echter wel met een andere case (Meshify C) en een andere mobo (b450 tomohawk mortar max).

Ik hoor graag enig advies hierover, want ik ben erg enthousiast om met mijn eerste build aan de slag te gaan!
Zou je beter niet even kunnen wachten? In het najaar launchen zowel Nvidia als Amd hun nieuwe kaarten, waardoor je waarschijnlijk een veel betere deal kan scoren :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Er zijn bijv een aantal 5700xt's geweest waar de koeling nogal slecht gemonteerd was. Het is een feit dat de 5700xt een heethoofd is, dus met gebrekkige koeling zal je geen stabiele pc krijgen.

Maar er zijn nu zat prima 5700XT-videokaarten te krijgen, waaronder dus de pulse. En ik vermoed dat de probleemkaarten ook wel een update hebben gehad.

Ik ben tevreden over mn 5700XT nitro+

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
PEBKAC schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Zou je beter niet even kunnen wachten? In het najaar launchen zowel Nvidia als Amd hun nieuwe kaarten, waardoor je waarschijnlijk een veel betere deal kan scoren :)
Ik heb erover nagedacht, maar ik zie het niet zitten om nog langer te wachten :) while het waarschijnlijk beter is voor long-term ben ik nu erg gericht op short term en wat mij nu de beste bang voor bucks kan geven. Wel bedankt voor je advies!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 07:45
Hier een 5700XT Nitro van Sapphire, geen enkel probleem mee gehad, wordt niet heet, doet prima zijn werk ;)

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nvidia is meer click and go. AMD kaarten is het aan te raden te tweaken (undervolt..)

5700XT presteert beter dan RTX2060 Super in veel gevallen. oa RX5700XT RedDragon is prima, en duurder is niet nodig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
5700XT ook hier, al sinds januari in mijn PC zonder enkele problemen. In het begin waren er wat driver problemen met FreeSync schermen en idd soms de black screens. Maar daar heb ik al sinds maart geen last meer van gehad. Geheel stabiel. Beest van een GPU voor gaming. Ik heb de Asus STRIX versie, deze wordt wel warm en heeft luide fans persoonlijk zou ik de Asus niet aanbevelen. Hij is wel geheel stabiel. Maar als ik zonder koptelefoon zou gamen zou ik mij aan deze kaart ergeren.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:57
BarryS schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:23:
5700XT ook hier, al sinds januari in mijn PC zonder enkele problemen. In het begin waren er wat driver problemen met FreeSync schermen en idd soms de black screens. Maar daar heb ik al sinds maart geen last meer van gehad. Geheel stabiel. Beest van een GPU voor gaming. Ik heb de Asus STRIX versie, deze wordt wel warm en heeft luide fans persoonlijk zou ik de Asus niet aanbevelen. Hij is wel geheel stabiel. Maar als ik zonder koptelefoon zou gamen zou ik mij aan deze kaart ergeren.
Wat zijn je temps met deze kaart en hoeveel rpm gaan je fans? Draai je stock 1200mv?

Verwijderd

Topicstarter
BarryS schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:23:
Bedankt voor je terugkoppeling! en in principe zou ik als er problemen zijn (in het begin) het ook kunnen retourneren en een andere gpu halen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:49

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou een maandje -of twee- wachten tot de nieuwe generatie.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
BlackBarryNL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Wat zijn je temps met deze kaart en hoeveel rpm gaan je fans? Draai je stock 1200mv?
Ik heb helaas een STRIX uit de eerdere batches waar die mounting issues bij van toepassing waren. Te lange schroeven bij het VRM gedeelte waardoor hij daar geen koeling contact maakte en de te losse GPU schroeven. Online gelezen over fixes, en deze ook toegepast.

Ik heb bij de VRM schroeven 2 1mm dikke spacers per schroef gedaan zodat hij nu de thermalpad wel aandrukt tegen de VRMs voor koeling. En bij de GPU schroeven heb op iedere schroef 1 1mm dikke spacer gedaan om de presure van de heatsink te verbeteren. Tevens heb ik de koeling pasta vervangen voor Thermal Grizzley Kryonout.

Als ik games speel als Battelfield V dan loopt de GPU op zo'n 70 graden met een hot spot van 90 graden. Met de fans op 1800 RPM.

Maar wanneer ik bijvoorbeeld The Division 2 speel of Borderlands 3 op max graphics speel waarbij de GPU continu op 100% belast wordt, dan lopen deze temperaturen in een dichte case op tot zo'n 82 graden en een hot spot van 101 graden. Hij gaat pas throttelen vanaf 110 graden, dus ik verlies geen performance, maar de fans gaan wel hard omhoog rond zon 2300-2400 RPM. En dat is luid.

Ik heb een stille build, dus daar baalde ik wel van. Mijn vorige GPU een Sapphire Pule Vega 56 was muisstil vergeleken met deze kaart.

Ik heb laatst de nieuwste OC bios en Quiet bios op de kaart gezet. Geen verbetering in temperaturen.

De Efficiency bios die ook beschikbaar is op de Asus site verbeterd de temperaturen wel, dan hangt hij rond zon 72 a 75 graden op max load op 1800 RPM. Maar dan klokt hij ook aanzienlijk lager.
En ja.. dat voelt verkeerd... ik kocht een overgeklokte duurdere 5700XT en de Efficiency bios zet hem eigenlijk terug op de snelheden van de goedkopere 5700XT's.

Ik draai idd op de OC bios met de stock 1200mV.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• RedLynx
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 13:05
Hackus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:59:
Nvidia is meer click and go. AMD kaarten is het aan te raden te tweaken (undervolt..)

5700XT presteert beter dan RTX2060 Super in veel gevallen. oa RX5700XT RedDragon is prima, en duurder is niet nodig.
Red Dragon is in mijn geval niet prima. 2 kaarten met aanlopende fans. Nog maar te zwijgen over de black screens en micro stutter. Voor mij geen 5700xt meer.

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
Wat ook belangrijk is om te doen dat je de oude drivers met DDU verwijderd, of het nou die van nvidia is of die van amd. Het is belangrijk dat je de drivers verwijderd met DDU om (simpele) problemen te voorkomen. Ik hoor wel eens hier en daar dat mensen het niet doen of niet weten dat ze de oude drivers er moeten gooien om problemen te voorkomen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
RedLynx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Red Dragon is in mijn geval niet prima. 2 kaarten met aanlopende fans. Nog maar te zwijgen over de black screens en micro stutter. Voor mij geen 5700xt meer.
Ik lees nog regelmatig zulke berichten, maar volgens sommigen zijn alle problemen voorbij.

Ik ga hier geen discussie voeren, maar als iemand mij persoonlijk om advies vraagt, zou ik de 5700xt niet aanraden. Hoe erg ik AMD ook succes gun.

Tenzij je wil tweaken, tenzij je verschillende driverversies wil proberen, tenzij je het niet erg vind om je kaart terug te sturen bij issues. Dan heb je mogelijk een goede kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 26-07-2020 00:47 ]

• RedLynx
418O2 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Ik lees nog regelmatig zulke berichten, maar volgens sommigen zijn alle problemen voorbij.

Ik ga hier geen discussie voeren, maar als iemand mij persoonlijk om advies vraagt, zou ik de 5700xt niet aanraden. Hoe erg ik AMD ook succes gun
Volledig mee eens. Ik heb juist in eerste instantie voor AMD gekozen omdat ik daar in het verleden juist heel tevreden over was. Nu even niet helaas.

De fans zijn uiteraard een probleem van PowerColor. Ik heb al vaker gelezen dat de Red Devil dan een beter optie is maar die past niet in mijn case.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RedLynx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Sommigen vergeten wel eens de 'vergrendeling' van de fans te halen, die er voor transport op kunnen zitten ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 14:54
De 5700xt is krachtiger, maar heeft veel issues als je zo leest. Ik heb een 2060 super gekocht ... En die kaart wordt dan voornamelijk gebruikt in onder Linux ... Nog nooit issues gehad met kaart van Nvidia. Die Nvidia zijn ook iets zuiniger bij louter schermverbruik en al helemaal met 2 schermen. Dat is misschien iets waar mensen niet naar kijken, maar ik dus wel. Ik betaal namelijk de rekening, en bij mij wordt een gpu om te gamen weinig gebruikt, maar wou wel acceptabele framerates voor 1440p. Najaar ieder zijn eigen ding. Ik koop ook al jaren ASUS moederborden, nog nooit een issue gehad.

pvoutput

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het scheelt Idle 1-2 W. Dat wordt je echt arm van

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
cricque schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:28:
De 5700xt is krachtiger, maar heeft veel issues als je zo leest. Ik heb een 2060 super gekocht ... En die kaart wordt dan voornamelijk gebruikt in onder Linux ... Nog nooit issues gehad met kaart van Nvidia. Die Nvidia zijn ook iets zuiniger bij louter schermverbruik en al helemaal met 2 schermen. Dat is misschien iets waar mensen niet naar kijken, maar ik dus wel. Ik betaal namelijk de rekening, en bij mij wordt een gpu om te gamen weinig gebruikt, maar wou wel acceptabele framerates voor 1440p. Najaar ieder zijn eigen ding. Ik koop ook al jaren ASUS moederborden, nog nooit een issue gehad.
Maakt alleen uit als je 2 schermen aansluit, zo niet is een 5700XT zuiniger.
https://www.techpowerup.c...on-rx-5600-xt-itx/31.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvYIObaZ94Lyg7Ul6hACQmwqwsI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bCnODW0Wy4iNObsGpoML7AIS.png?f=user_large

En dan ga je media afspelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9xObBJgbQIv27Q8tivvhOvoIpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NF212k6hdKO54REmWbArV7O5.png?f=user_large

Maargoed, de vraag ging over reliable en dan zou ik misschien toch voor Nvidia gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 26-07-2020 13:42 ]

• cricque
Quacka schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:35:
Het scheelt Idle 1-2 W. Dat wordt je echt arm van
Dependance voor je use case ...

https://www.techpowerup.c...x-5700-xt-tuf-evo/32.html

https://www.anandtech.com...5700-xt-rx-5700-review/15

Dual monitor scheelt het hem 23watt, 23 watt aan 10u/dag, neem 200 dagen per jaar (is bij mij een pak meer, eigen zaak) dat komt neer op zo een 45kwh per jaar. Dat is niet extreem veel, maar als je er nooit naar kijkt dan kom je snel op een verbruik van een paar 100den kWh/jaar extra. Enja ik heb ook zonnepanelen en kan hier in België nog een kleine 14 jaar genieten van ene terugdraaiende teller, en we hebben overschot genoeg.

En hier 1-2 watt, daar een paar watt en je zit snel aan 100-200kwh extra op jaarbasis en dat tikt snel aan. Maar hetgeen ik jaarlijks uitspaar geef ik dan uit aan leukere dingen.

Nu als je dit slechts een 4-5 tal uur per dag gebruikt dan is dit al wat anders uiteraard, maar volgens Anandtech 40 watt ongeveer verschil onder load. Dat is laat ons afronden op 4u per dag 150 watt. Doe dat 200 dagen is dat nog altijd 30kwh, maar hoe minder je het gebruikt hoe minder het is uiteraard

Zelfde voor een gold/platinum/titanium voeding. Mijn titanium voeding (meerkost tov plantinum) is terugbetaald op anderhalf jaar ongeveer. Op 4jaar tijd (om de zoveel tijd vervang ik een pc) Spaar ik zo een 100-150 euro uit aan de huidige stroomprijzen. Ondanks de hogere prijs (en betere componenten) Sommige vinden dit misschien peanuts. Ik vind dit de moeite waard. Maar hangt veel af van hoe je een computer gebruikt en het aantal uren per dag

pvoutput

• cricque
mitsumark schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Maakt alleen uit als je 2 schermen aansluit, zo niet is een 5700XT zuiniger.

En dan ga je media afspelen...

Maargoed, de vraag ging over reliable en dan zou ik misschien toch voor Nvidia gaan.
En onder load ? Dat is al een groter verschil. Uiteraard doen de meeste mensen een combinatie van alles.Ik ook trouwens, maar voor mij is dus Dual monitor zeer belangrijk. Media afspelen een pak minder. Ik wou dus gewoon duidelijk maken waarom ik een 2060 super zou kopen boven een 5700xt. Is je use case anders dan haal je misschien meer voordeel uit een 5700xt. Maar qua stabiliteit zou ik ook voor een 2060 super gaan

pvoutput

• mitsumark
cricque schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:46:
[...]
En onder load ? Dat is al een groter verschil. Uiteraard doen de meeste mensen een combinatie van alles.Ik ook trouwens, maar voor mij is dus Dual monitor zeer belangrijk. Media afspelen een pak minder. Ik wou dus gewoon duidelijk maken waarom ik een 2060 super zou kopen boven een 5700xt. Is je use case anders dan haal je misschien meer voordeel uit een 5700xt. Maar qua stabiliteit zou ik ook voor een 2060 super gaan
Tijdens gamen scheelt het 30W, maar je krijgt er ook meer performance voor terug, dus dat is niet eerlijk vergelijken.
2060S = 5700, en dan heeft die laatste een betere performance/watt.
Perf/Watt kun je nog een 2070 overwegen, kost en presteert hetzelfde als een 5700xt maar is net iets zuiniger.
https://www.techpowerup.c...on-rx-5600-xt-itx/29.html

• cricque
mitsumark schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Tijdens gamen scheelt het 30W, maar je krijgt er ook meer performance voor terug, dus dat is niet eerlijk vergelijken.
2060S = 5700, en dan heeft die laatste een betere performance/watt.
Perf/Watt kun je nog een 2070 overwegen, kost en presteert hetzelfde als een 5700xt maar is net iets zuiniger.
https://www.techpowerup.c...on-rx-5600-xt-itx/29.html
De vraag gaat tussen een 2060 super en 5700xt. Een 5700xtgaat inderdaad wat meer fps opleveren, een 2070 super ook, maar dan heb je ook meer verbruik. Ik wou ook eerst een 5700xt kopen en heb het niet gedaan vanwege stroomverbruik en de stabiliteitsprobelmen die ik overal zag opduiken. Een 2060 super is net wat minder dan een 2060, maar voor mij zal dat worst wezen Om Wow, Diablo 3, Apex legends en Hearthstone te spelen ... het is een keuze die je moet maken.

pvoutput

• mitsumark
De vraag van de TS gaat niet om verbruik maar om reliability, dus we gaan sowieso offtopic.

Maargoed, verschil in verbruik is al niet erg groot, scheelt je hooguit een tientje per jaar.

Als verbruik toch zo belangrijk voor je is kun je veel beter een 5700 nemen, haast net zo snel als een 2060S maar toch een stuk zuiniger.
(of natuurlijk een nog veel langzamere/zuinigere kaart)

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 26-07-2020 14:13 ]

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 21:12
Dat gedoe over kwaliteitsverschil tussen de kaarten is een beetje gezwets.
Had een Sapphire Pulse, een van de betere, maar die zat ook constant te crashen en met groene schermen ondanks altijd de nieuwste drivers gedraaid te hebben.

Wat heb je aan die 8 FPS extra als je midden in een match bluescreened? Ook leuk als je net met je maten wilt gaan gamen en de kaart willekeurig besluit die avond niet mee te werken.

Zou lekker voor de 2060 Super gaan, tenzij je kickt op de behoefte om je PC uit het raam te flikkeren.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is wel afvragen hoe realistisch het is dat je problemen zou krijgen. Al weet ik niet hoe de support met Linux is. En of dat uitmaakt ten opzichte van Windows. Zo heb ik een 290x gehad, maar ook een 390 en later 390x. Zelfs kort 2 x 390x (puur om te testen). Alles zonder problemen of vreemde crashes. Ik heb nu een 1070Ti. Waarbij Ti betekend dat het meer performance levert, ten opzichte van de de standaard 1070, daarnaast ook zuiniger is, dus koeler. De kaart wordt nauwelijks warmer dan 70C. Meestal rond de 60C bij een veeleisend spel.

...

• RedLynx
Hackus schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Sommigen vergeten wel eens de 'vergrendeling' van de fans te halen, die er voor transport op kunnen zitten ;)
Die zat er niet op. En daarbij moet het geluid dan direct hoorbaar zijn en niet na een maand.

• Canelo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

Neem een 5700xt, heb hem zelf voor een paar maanden nu en sinds april helemaal geen gecrash of black screens gehad.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:24
Hoewel de 2060 super waarschijnlijk qua reliability beter is, zou ik zelf gewoon eerst een 5700xt proberen en als dat niet werkt dat ding gewoon terugsturen. De 5700XT is op papier gewoon een betere kaart en als dat gewoon prima werkt, dan lijkt me dat altijd de betere keuze.

Heb zelf geen van beide kaarten, dus kan er verder niet zoveel over zeggen, behalve dat ik ook wat mensen ken die wel problemen hebben gehad met de AMD-kaarten (specifiek de Navi-kaarten, want de kaarten daarvoor werken over het algemeen wel prima). Dat hoor je met Nvidia-kaarten toch een stuk minder (hoewel het in enkele gevallen ook wel voorkomt).

[ Voor 7% gewijzigd door Snowdog op 26-07-2020 18:31 ]

Pagina: 1