5700xt pulse fan curve probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-07 21:46
Beste tweakers heb weer klein probleempje waar ik niet uit kom mijn memory temp ddr6 van mijn 5700xt pulse word soms 98c ik persoonlijk vind dat nog al hoog nu wil ik een fan curve zetten via msi after of via amd ccc ma het probleem wat ik krijg is dat ik konstand fps drops krijg zo dra ik me eigen fan curve in stel zo dra ik de fans op automaties laat is er niets aan de hand mijn vraag is waarom doet hij dat temps met fan curve blijven nettjes alleen de drops die hij dan veroorzaakt is gewoon niet speel baar meer
...

Doet het bij alls msi after burn en bij amd controll panel dus laat ik de fans altijd ma op auto staan
...

Mijn samen stelling

Amd ryzen 2700
Asus b450-k
16gb ddr4 jigsaw 3200
Antec 750watt gamer gold
Wd 1tb hdd
Kingston a2000 ssd1tb
Sapprine 5700xt puls

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je eigen fan curve is dus niet voldoende?

Maar ja, je bent bekend met Afterburner dus kan je echt geeeeen verschil monitoren / zien tussen de automatische en eigen fan-curve-resultaten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Max ik zal kijken alls ik foto kan plaatsen hier ik zit er nu niet achter maar vind gewoon erg raar eigen fan curve fps drops auto regeling van fan niets aan de hand ga zo even game spelen 1 met auto fan en 1 met eigen settings maak foto post ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me dat de FPS drops met de temperaturen te maken hebben. De Navi kaarten hebben een aardige zee aan sensoren, allemaal met een eigen maximum temperatuur.

Je zal verschillende scenario’s moeten testen, met auto, met eigen curve en met bijv. 100% en de kloksnelheden, gebruik en temperaturen monitoren. Eerst moet je namelijk alle waardes verzamelen voordat je kan vergelijken en een conclusie kan trekken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
nelizmastr klopt heb het net even gedaan de uitslag is wel erg bezonder zelf heb ik niet zo veel verstand van monitore ma het lijkt er op zo dra ik me fans handmatig in stel dat me gpu gaat bottlenecken heel raar dit hier bij even een foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKmrSAxs4DTKtnRUTXdrdnbkThY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cLP8KYhJlfNkmQDE41ALkRC.jpg?f=fotoalbum_large